ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Κινητήρας μάλαμα!

Ο 1.0 TSI, ο τρικύλινδρος κινητήρας που εξοπλίζει το νέο VW up! GTI, αναδείχθηκε “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς για το 2018”.

Κινητήρας μάλαμα!

Η εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα των κινητήρων ειναι εντυπωσιακή. Τη θέση των μεγάλων κινητήρων στη λίστα με τις τεχνολογικές καινοτομίες απειλούν οι μικρές μονάδες παραγωγής ενέργειας που έχουν εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η VW είναι πρωτοπόρος στην αναζήτηση των καλύτερων προτάσεων που αφορούν και τα μοτέρ κάθε τύπου. Οι προσπάθειες της να δημιουργήσει τις νέες μονάδες εσωτερικής καύσης επιβραβεύθηκαν για μια ακόμη φορά.

Ο 1.0 TSI, ο τρικύλινδρος κινητήρας 999 κ.εκ. που εξοπλίζει το νέο up! GTI, αναδείχθηκε “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς για το 2018” (International Engine of the Year 2018). Πρόκειται για ένα από τα πλέον έγκυρα, υψηλού κύρους βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο, που απονέμεται σε ετήσια βάση από μία επιτροπή κορυφαίων δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου.



Για αυτή τη χρονιά, οι εκλέκτορες εξέτασαν υποψηφιότητες σε 12 διαφορετικές κατηγορίες. Ο «χιλιάρης» κινητήρας του up! GTI, του εισαγωγικού στον κόσμο των GTIμοντέλων με προτεινόμενη τιμή λιανικής από 15.620 ευρώ, κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία έως 1.000 κ.εκ.. Εντυπωσίασε τόσο για τις επιδόσεις όσο και το χαμηλό περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Ο τρικύλινδρος TSI των 115 ίππων είναι ο πρώτος κινητήρας του είδους του με τετραοδικό καταλύτη ενώ διαθέτει και φίλτρο κυψελοειδούς δομής για κατακράτηση μικροσωματιδίων. Η εξελιγμένη σχεδίαση του τρικύλινδρου κινητήρα σε συνδυασμό με τη χρήση του νέου καταλύτη εξασφαλίζουν ένα εντυπωσιακό νούμερο ισχύος (115 ίππων) ενώ παράλληλα ικανοποιούνται οι αυστηρές απαιτήσεις Euro 6 (EU 6AG) εκπομπής ρύπων. Το αποτέλεσμα; Ένας προηγμένος, ισχυρός κινητήρας μόλις 1.000 κ.εκ. με πολύ «καθαρή» λειτουργία!

Ο νέος – παρουσιάστηκε μόλις πριν δύο μήνες – κινητήρας διαθέτει turbo με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα διαφυγής (wastegate), πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ο ψεκασμός του καυσίμου γίνεται με πολύ υψηλή για βενζινοκινητήρα πίεση (350 bar), κατευθείαν στους θαλάμους καύσης. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ο μικρών διαστάσεων και ιδιαίτερα ελαφρύς – μόλις 78 κιλά – κινητήρας αποδίδει ισχύ 115 ίππων στην περιοχή ανάμεσα στις 5.000 και 5.500 σ.α.λ.. Ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. υπάρχει διαθέσιμη η μέγιστη ροπή των 200Nm, η οποία παραμένει σταθερή μέχρι τις 3.500 σ.α.λ..

Πέρα από την υψηλή ισχύ, σίγουρα προαπαιτούμενο για ένα μοντέλο της οικογένειας GTI, οι μηχανικοί της Volkswagen στόχευσαν εξαρχής στην ελάχιστη εκπομπή ρύπων. Ο τρικύλινδρος κινητήρας διαθέτει πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών. Ανέμεσά τους, ο πιεζοηλεκτρικός ψεκαστήρας υψηλής πίεσης 5 οπών, στροβιλοσυμπιεστής τελευταίας τεχνολογίας, νέα πιστόνια και hi-tech σύστημα διαχείρισης καυσαερίων με τετραοδικό καταλυτικό μετατροπέα με φίλτρο κυψελοειδούς δομής για κατακράτηση μικροσωματιδίων. Το τελευταίο, παγιδεύει και κατακρατεί μικροσωματίδια σε ποσοστό έως και 95%. Επιπλέον, ο κινητήρας διαθέτει και τριοδικό καταλύτη, με τα αυστηρά όρια του Euro 6 να ικανοποιούνται ακόμα και κάτω από βαρύ φορτίο χρήσης.

Το πρότυπο Euro 6 (EU 6AG, Euro 6d-TEMP) περιλαμβάνει μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το WLTP και την RDE, τις νέες διαδικασίες μέτρησης εκπομπής ρύπων, με πιο ρεαλιστικό χαρακτήρα. Οι μετρήσεις διεξάγονται τόσο σε δυναμόμετρο όσο και στο δρόμο.

SPONSORED LINKS

"Η επανάσταση είναι σαν το ποδήλατο. Αν σταματήσουμε να κάνουμε πεντάλ, θα πέσουμε."

Φιντέλ Κάστρο

  • 1675 - Ιδρύεται στην Αγγλία το αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς.
    1913 - Οι ελληνικές δυνάμεις θριαμβεύουν επί των βουλγαρικών στη Μάχη του Κιλκίς.
    1919 - Επαναστατικό κίνημα ξεσπά στην Κωνσταντινούπολη, με αρχηγό τον στρατηγό Κεμάλ πασά.
    1979 - 85 αρχαία αντικείμενα, κυρίως κεραμικά, που κατασχέθηκαν από τη Βρετανία, επιστρέφονται στην Κύπρο.
    1941 - Ξεκινάει η "Επιχείρηση Μπαρμπαρόσα", η γερμανική επίθεση στην ΕΣΣΔ.

© 2002-2018 MEDIA2DAY