Honda Civic 4d 1.5 182 ίππων: για γρήγορους οικογενειάρχες

Δοκιμάζουμε το νέο Honda Civic 4d 1.5 VTEC TURBO, 182 ίππων manual 6 και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το ιαπωνικό σεντάν.
Honda Civic 4d 1.5 182 ίππων: για γρήγορους οικογενειάρχες

Test Drive

Οι νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μας και η αναζήτηση πρακτικών λύσεων είναι οι σημαντικότερες αίτιες που έχουν μειώσει την δυναμική των αυτοκινήτων τριών όγκων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στην εξέλιξη των σεντάν και τώρα παρατηρείται μια στροφή των εταιρειών προς τα αυτοκίνητα που απευθύνονται κυρίως σε οικογενειάρχες. Μια σημαντική ένδειξη της νέας άποψης για τα αυτοκίνητα που μονοπώλησαν την αγορά για πολλές δεκαετίες είναι η απόφαση της Peugeot να δημιουργήσει τη νέα γενιά του 508. Το γαλλικό σεντάν ανήκει στη μεσαία κατηγορία των οχημάτων τριών όγκων και έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στη φετινή έκθεση της Γενεύης. Ανώτατα στελέχη της γαλλικής φίρμας δήλωσαν ότι η εταιρεία θα είναι μπροστάρης στη νέα προσπάθεια αναβίωσης των οικογενειακών αυτοκινήτων.



Η Honda πάντοτε είχε στη γκάμα της μοντέλα που την εκπροσωπούν στη κατηγορία των σεντάν. Η τελευταία της δημιουργία που αφορά την ευρωπαϊκή αγορά είναι το τετράθυρο Civic δέκατης γενιάς. Ένα αυτοκίνητο που βασίσθηκε στη πεντάθυρη εκδοχή και φέρει όλη την σύγχρονη τεχνολογία της ιαπωνικής φίρμας.

Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με το Honda Civic 4d 1.5 VTEC TURBO, 182 ίππων manual 6. Μια πρόταση που απευθύνεται σε  οικογενειάρχες που αναζητούν ένα αξιόλογο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και κάνουν συχνά ταξίδια. Η ιαπωνική πρόταση εκφράζει τις νέες τάσεις στην μάρκα που διακρίνεται για το υψηλό τεχνολογικό της επίπεδο.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή οι παρεμβάσεις της ομάδας εξέλιξης είχαν θετικά αποτελέσματα. Το ιαπωνικό σεντάν είναι ένα από τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας με το χαμηλότερο θόρυβο στη καμπίνα. Επίσης, οι νέες μονώσεις και οι κατάλληλες ρυθμίσεις έχουν συμβάλει στην ενίσχυση της ποιότητα κύλισης, βασικού παράγοντα στην αξιολόγηση ενός αυτοκινήτου.

Ένα από τα σημαντικότερα νέα στοιχεία που συμβάλουν στην επίτευξη καλύτερης οδικής συμπεριφοράς, μείωσης του θορύβου και της κατανάλωσης καυσίμου είναι η βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος μήκους 4,5 μ.

Οι σχεδιαστές κατάφεραν να μειώσουν τον συντελεστή αεροδυναμικής υιοθετώντας τις εξής τεχνικές: Προσεκτική διαχείριση της ροής του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα για ελαχιστοποίηση της άνωσης. Κοντός εμπρός πρόβολος. Παρμπρίζ και κρύσταλλα πλαϊνών παραθύρων τοποθετημένα ‘πρόσωπο’ με το αμάξωμα. Ελαχιστοποιημένα κενά μεταξύ των πάνελ.



Η οδική συμπεριφορά παίρνει υψηλή βαθμολογία και το ιαπωνικό μοντέλο περιλαμβάνεται στη λίστα με τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα. Έχουν μειωθεί οι τάσεις πλεύσης, αυξήθηκε η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι και οι αναρτήσεις έχουν καλή απόδοση.

Στην επίτευξη υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών καίριο ρόλο παίζουν η διαδικασία κατασκευής του αυτοκινήτου, η ακαμψία του πλαισίου, το χαμηλό κέντρο βάρους, οι αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης και οι τελικές ρυθμίσεις.

Σε αυτό το μοντέλο οι Ιάπωνες εφάρμοσαν νέες τεχνικές και εξέλιξαν τα σημαντικότερα τμήματα. Όπως ανακοινώθηκε, η διαδικασία της συναρμολόγησης έγινε με νέο τρόπο. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτα, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συν αρμολογείται πρώτα, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει στην αύξηση της συνολικής ακαμψίας του αμαξώματος.



Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι τοποθετημένο σε νέα θέση, και το πάτωμα είναι σε χαμηλότερο σημείο. Το κέντρο βάρους του νέου μοντέλου βρίσκεται 10 χιλ. χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι αλλαγές αυτές επιτρέπουν επίσης την τοποθέτηση της θέσης οδήγησης πιο κοντά στο δρόμο 35 χιλ. χαμηλότερα, στοιχείο που δημιουργεί μία πιο σπορ αίσθηση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις ευρωπαϊκές αγορές.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο ισχυρός κινητήρας. Οι 182 ίπποι αποδίδονται στις 5.500 σ.α.λ. Η ροπή καθορίστηκε στα 24,4 χλγμ. και είναι διαθέσιμη από τις 1.900-5.000 σ.α.λ. Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται οδηγός είναι η ευστροφία του κινητήρα και η ικανότητα του να αποδίδει μεγάλη ποσότητα ενέργειας μετά τις 2.000 σ.α.λ. Η υψηλή απόδοση του εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες και ρεπρίζ ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2’’ και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.

Ένα σημείο που απαιτεί προσοχή είναι η κατανάλωση καυσίμου, η οποία ανεβαίνει σε υψηλά επίπεδα αν ο οδηγός πιέσει τον κινητήρα. Η ομαλή επίτευξη της επιθυμητής ταχύτητας και η κατάλληλη χρήση των σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου περιορίζουν σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης. Στη δοκιμή η μέση τιμή ήταν 7,6 λίτρα/100χλμ. Η Honda ανακοίνωσε ότι με τις δίκες της μετρήσεις η μέση κατανάλωση είναι 5,8 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 133 γραμ./χλμ.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι από τους μεγαλύτερους στη κατηγορία. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 478 λίτρα.

Η τιμή του Honda Civic 4d 1.5 VTEC TURBO, 182 ίππων manual 6 καθορίστηκε στα 22.325 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις αφορούν την υψηλή κατανάλωση, την υψηλή τιμή πώλησης και μερικές παραλείψεις στο φινίρισμα.

Συμπέρασμα: Πρόκειται για μια καλή πρόταση που συνδυάζει τα στοιχεία της ιαπωνικής σχολής με τις ευρωπαϊκές τάσεις. Αξίζει να τονισθούν οι υψηλές επιδόσεις, το αναβαθμισμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, η αξιοπιστία και η αντοχή στον χρόνο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v