Νέο Jeep Compass: κερδίζει και στους βενζινοκινητήρες

H Jeep "βλέπει" τη στροφή στην βενζινοκίνηση και εισάγει στη γκάμα του Compass μονάδες παραγωγής ενέργειας υψηλών προδιαγραφών.
Νέο Jeep Compass: κερδίζει και στους βενζινοκινητήρες

Το Νέο Jeep Compass εκφράζει την άποψη της αμερικάνικης φίρμας για το SUV που κινείται με χαρακτηριστική ευκολία στο αστικό περιβάλλον και "γραφεί" στον αυτοκινητόδρομο. Δεν γίνεται καμμιά αναφορά στο οff road γιατί η κίνηση εκτός δρόμου είναι μέσα στο DNA της φίρμας που εφηύρε την τετρακίνηση και τα αυθεντικά οχήματα παντός εδάφους.

H Jeep διέβλεψε έγκαιρα την στροφή στην βενζινοκίνηση και φρόντισε να εισάγει στη γκάμα τις μονάδες παραγωγής ενέργειας υψηλών προδιαγραφών με περγαμηνές. Οι κινητήρες βενζίνης με τεχνολογία MultiAir είναι η απάντηση της μάρκας σε όσους αναζητούν ένα SUV με ανάλογη κινητήρια μονάδα.

Το MultiAir είναι η καινοτομική τεχνολογία που εφαρμόζεται στους βενζινοκινητήρες και αναπτύχθηκε από το τμήμα ανάπτυξης ισχύος και μετάδοσης του Ομίλου. Όταν παρουσιάστηκε το 2009, αναγγέλθηκε ως ένα σημαντικό "τεχνολογικό επίτευγμα". Ο πρόδρομος της νέας οικογένειας MultiAir ήταν ο κινητήρας 1.4 που έχει τοποθετηθεί στο Alfa Romeo Mito.

Κέρδισε το βραβείο International Engine of the Year το 2010 και σταδιακά τοποθετήθηκε στα μοντέλα της FCA. Συμπυκνώνει την ιταλική καινοτομία και δημιουργικότητα και εξασφαλίζει πρακτικά και άμεσα αντιληπτά πλεονεκτήματα στην καθημερινή χρήση: μεγαλύτερη απόδοση (έως 10%) και μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές (έως 15%). Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 10% (σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς κινητήρες). Επιπλέον οι ρύποι έχουν σημαντικά μειωθεί σαν αποτέλεσμα της διαχείρισης προθέρμανσης του κινητήρα αλλά και της χρήσης της ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR).



Η καρδιά του MultiAir είναι το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διαχείρισης βαλβίδων, το οποίο ελέγχει άμεσα τον αέρα εισαγωγής και βελτιώνει τη δυναμική απόκριση του κινητήρα. Ειδικότερα, διαχειρίζεται το άνοιγμα και το χρονισμό της βαλβίδας εισαγωγής, από κύλινδρο σε κύλινδρο με ευέλικτο και ανεξάρτητο τρόπο χωρίς να χρησιμοποιεί το γκάζι. Το αποτέλεσμα είναι οικονομία  καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, χωρίς επιπτώσεις στην απόδοση. Αντιθέτως, η ζωντάνια  των βενζινοκινητήρων, επιτυγχάνεται από την ομαλή καύση και τη ελαφριά τους δομή.

Το MultiAir διατίθεται σε Jeep Cherokee και Jeep Renegade από το 2014. Το νέο Jeep Compass είναι το τρίτο μοντέλο Jeep που θα εξοπλιστεί με βενζινοκινητήρεςMultiAir2 δεύτερης γενιάς. Ειδικότερα, η σειρά κινητήρων περιλαμβάνει το MultiAir2 Turbo 1.4 με  Start & Stop, που αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 23,4 χλγμ. στις 1.750 σ.α.λ., σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, 1.4 MultiAir2 Turbo, που αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 25,6 χλγμ. ροπής στις 2.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Το νέο Jeep Compass Sport 1.4 MultiAir2 Turbo s/s 140 ίππων 6-Manual FWD κοστίζει 24.100 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v