Γιορτάζει το μοναδικό Opel GT

Το Opel GT σβήνει πενήντα κεράκια και το γιορτάζει με επετειακές εκδηλώσεις.
Γιορτάζει το μοναδικό Opel GT

Το Opel GT πρωταγωνιστεί στη έκθεση Bodensee-Klassik που σηματοδοτεί το ξεκίνημα των επετειακών εκδηλώσεων από τη γέννησή του. Το θρυλικό σπορ αυτοκίνητο πέρασε για πρώτη φορά τη γραμμή παραγωγής το 1968. Η επιτυχία του στην Ευρώπη και το εξωτερικό ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

“Nur Fliegen ist schöner…” – μόνο το να πετάς είναι καλύτερο... Αυτές οι τέσσερις λέξεις είναι αρκετές για να γεννήσουν πάθος και όνειρα. Όπως το διαφημιστικό σλόγκαν, έτσι και το ίδιο το αυτοκίνητο έχει γίνει classic: Το σπορ Opel GT που πέρασε για πρώτη φορά από τη γραμμή παραγωγής πριν από  50 χρόνια. Τότε, όπως και τώρα, ένα αληθινό dream-car και ένα ορόσημο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Οι εορτασμοί για τα γενέθλια του Opel GT ξεκινούν τον Μάιο στην έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Bodensee-Klassik.

Για να ακριβολογούμε, η καριέρα του Opel GT ξεκίνησε όχι πριν από 50, αλλά πριν από 53 χρόνια – κάνοντας πάταγο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 1965 (IAA), όπου η εταιρεία παρουσίασε ένα διθέσιο σπορ μοντέλο. Με αεροδυναμικό αμάξωμα, χαμηλό εμπρός τμήμα με αναδιπλούμενους προβολείς, φουσκωμένους θόλους τροχών και αιχμηρό πίσω τμήμα, το αυτοκίνητο δεν είχε καμία σχέση με οτιδήποτε είχε παρουσιάσει μέχρι τότε Ευρωπαίος κατασκευαστής. Χάρη στις πλούσιες καμπύλες του, πολύ σύντομα άρχισαν να το αποκαλούν Coke Bottle Shape, που υποδήλωνε το σχήμα μπουκαλιού της Coca Cola. Αρχικά, η Opel περιέγραφε το Experimental GT – το πρώτο πρωτότυπο αυτοκίνητο από γερμανό κατασκευαστή – ως μία μελέτη υψηλών επιδόσεων.



Το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1968, και ήταν ένα πρώτο δείγμα γαλλο-γερμανικής συνεργασίας. Χάρη σε προηγούμενα κοινά projects, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η γαλλική εταιρία ανέλαβε τη δημιουργία των πρεσαριστών πάνελ, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για την τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του συστήματος κίνησης.

Οι αγοραστές του GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες – έναν 1.1 με 60 ίππους από το Kadett και έναν 1.9 90 ίππων από το Rekord. Το GT 1900 έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές από την πρώτη στιγμή. Η τελική ταχύτητα των 185 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα σε 11,5 ΄΄ ήταν αυτό που ζητούσαν οι αγοραστές. Οι πίσω τροχοί κινούνταν μέσω ενός τετρατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Οι Ευρωπαίοι πελάτες ελάχιστα παρήγγειλαν το προαιρετικό, τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το συγκεκριμένο ήταν άκρως δημοφιλές.

Το αμάξωμα του GT παραγωγής ήταν τελείως διαφορετικό από το αρχικό αυτοκίνητο, με ακόμα πιο αθλητική εμφάνιση. Το εμπρός τμήμα ήταν μεγαλύτερο και ο εμπρός πρόβολος μικρότερος.

Με χαμηλό κέντρο βάρους, ανθεκτικό αμάξωμα και δυναμικό πλαίσιο, το GT ήταν ιδανικό για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για παράδειγμα, τα Conrero GT σημείωσαν πολυάριθμες επιτυχίες σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων στις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Το GT παραγωγής όμως, εξακολουθούσε να συναρπάζει τους πελάτες μέχρι το τέλος της παραγωγής του, το 1973. Χάρη στις επιδόσεις, τη μοναδική σχεδίαση και την ελκυστική τιμή, η δημοτικότητα του GT ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Η συνολική παραγωγή έφτασε τις 103.463 μέσα σε πέντε μόλις χρόνια. Όχι μόνο οι Ευρωπαίοι αλλά και οι Βορειοαμερικανοί πελάτες αγάπησαν το επαναστατικό, σπορ αυτοκίνητο της Opel, που εξακολουθεί να έχει ακόμα και σήμερα πολλούς οπαδούς και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Το GT δείχνει επίσης ότι οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Opel του παρελθόντος είχαν στο μυαλό τους το σλόγκαν “Η Γερμανική ακρίβεια συναντά την γλυπτική τέχνη” ήδη από τότε.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v