Fiesta 1.5 TDCi 120 ίππων Vignale: Πολυτέλεια... τσέπης

Η σειρά Vignale φέρνει αέρα πολυτέλειας σε ένα κλασικό μοντέλο της Ford, προσδίδοντάς του premium χαρακτηριστικά.
Fiesta 1.5 TDCi 120 ίππων Vignale: Πολυτέλεια... τσέπης

Η Ford στη προσπάθεια της να καλύψει περισσότερες ομάδες υποψήφιων αγοραστών δημιούργησε τη πολυτελή σειρά Vignale σε αρκετά μοντέλα της. Πρόκειται για εκδόσεις ειδικών προδιαγραφών οι οποίες δίνουν έμφαση στα στοιχεία πολυτέλειας και στον ειδικευμένο εξοπλισμό. Η προσθήκη στοιχείων που συναντάμε κυρίως σε αυτοκίνητα της premium κατηγορίας έχει άμεσο αποτέλεσμα στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, στη λειτουργικότητα, στην άνεση και βέβαια στη διαμόρφωση της τελικής τιμής πώλησης.

Η δοκιμή έγινε με το νέο Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 ίππων Vignale. Πρόκειται για μια από τις πιο ακριβές εκδόσεις του νέου supermini. Ελάχιστα πιο ακριβό είναι το ίδιο αυτοκίνητο όταν φέρει τον βενζινοκινητήρα 1.0 Ecoboost 140 ίππων(19.935 ευρώ).

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. απόδοσης 120 ίππων. Όπως είναι γνωστό, οι κινητήρες ντίζελ απευθύνονται σε όσους κινούνται κυρίως εκτός της πόλης. Στο περιαστικό περιβάλλον και στον αυτοκινητόδρομο είναι εμφανή τα οφέλη στη κατανάλωση από την χρήση των κινητήρων ντίζελ. Επίσης, στο θέμα της απόσβεσης της διαφοράς τιμής μεταξύ ενός ντίζελ και ενός βενζινοκίνητου ιδίας απόδοσης, υπάρχουν δυο βασικοί παράγοντες, η κάλυψη τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο και η χρήση του αυτοκινήτου για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας ντίζελ 1.5 TDCi αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. Καθοριστικό ρόλο στη κίνηση του αυτοκινήτου παίζει η υψηλή ροπή. Ανέρχεται σε 27,4 χλγμ. και αποδίδεται από χαμηλά, από τις 1.750 σ.α.λ. Έχει σχεδόν γραμμική απόδοσή μέχρι τις 2.500 σ.α.λ.

Η ενέργεια που παράγει ο κινητήρας είναι υπεραρκετή για να κινήσει σβέλτα το πεντάπορτο αυτοκίνητο βάρους 1.188 κιλών. Την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από την ανάπτυξη της ταχύτητας επιβεβαιώνουν και τα επίσημα στοιχεία για τις επιδόσεις. Αρκούν μόνο 9’’ για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ενώ η τελική πλησιάζει τα 200 χλμ./ώρα. Η επίσημη τιμή της τελικής ταχύτητας είναι 195 χλμ./ώρα. Πρόκειται για επιδόσεις που κατατάσσονται στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας. Ο κινητήρας έχει περιορισμένο θόρυβο στο ρελαντί και μετά τα 40 χλμ./ώρα μειώνεται περαιτέρω το επίπεδο θορύβου που εισέρχεται στη καμπίνα.

Το κιβώτιο έχει έξι σχέσεις, είναι χειροκίνητο και άφησε καλές εντύπωσής για την λειτουργία του. Είναι ακριβές, με μικρές διαδρομές μεταξύ των σχέσεων και έχει καλή κλιμάκωση. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 5,2 λίτρα/100 χλμ. Επίσημη τιμή 3,5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 89 γραμ./χλμ.



Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του νέου Ford Fiesta είναι τα υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά του. Οι κατάλληλες ρυθμίσεις του πλαισίου, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης εξασφαλίζουν οδηγοκεντρική προσέγγιση.

Η έκδοση Vignale φέρει τον εξής εξοπλισμό: Έξι Αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός, οροφής), ESC, Traction Control & Hill Launch Assist, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας (LDW), ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού (EPAS), σύστημα Auto Start/Stop και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών TPMS, Ford KeyFree – σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί με σύστημα εκκίνησης/διακοπής κινητήρα χωρίς κλειδί Ford Power, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω και υποδοχές παιδικού καθίσματος ISOFIX, κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός και υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Ford SYNC ΙΙΙ (Bluetooth, Voice Control, κλήση έκτακτης ανάγκης) & σύστημα MyKey, αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού EATC, εμπρός φώτα ημέρας LED, αυτόματοι προβολείς και υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, εμπρός προβολείς ομίχλης με στατικούς λαμπτήρες στροφής, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινη λαβή μοχλού ταχυτήτων και χειρόφρενου και δερμάτινη επένδυση ταμπλό, ημιδερμάτινη επένδυση καθισμάτων και καθίσματα οδηγού/συνοδηγού με ρύθμιση στήριξης της μέσης, χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαίσιο κάτω από τα πλαϊνά παράθυρα των θυρών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, ζάντες ελαφρού κράματος 17" Luster Nickel με διαστάσεις ελαστικών 205/45.



Το σύστημα διασύνδεσης SYNC3, προσφέρει ταχύτερη απόδοση, απλούστερες εντολές και νέο σχεδιασμό των γραφικών που το κάνουν ακόμα πιο εύχρηστο. Επιτρέπει ο οδηγός να συνδέσει το κινητό τηλέφωνο με το αυτοκίνητο και να το χειρίζεται μέσα από την μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να χειρίζεται και τις λειτουργίες των συστημάτων του αυτοκινήτου, όπως τον κλιματισμό, το σύστημα ήχου ή τον πλοηγό. Επιπλέον, ο χειρισμός των λειτουργιών του SYNC3 μπορεί να γίνει με απλές φωνητικές εντολές. Για παράδειγμα, αρκεί να πεί “I need a coffee,” “I need petrol,” και “I need to park,” για να εντοπίσει γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού ή πάρκινγκ αυτοκινήτων και να βρει σταθμούς τρένων, αεροδρόμια και ξενοδοχεία.

Η τιμή του νέου Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 ίππων Vignale καθορίστηκε στα 19.608 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις αφορούν τους περιορισμένους χώρους που έχουν στη διάθεση τους οι πίσω επιβάτες παρά την αύξηση τους σε σχέση με το παλιό μοντέλο και την υψηλή τιμή πώλησης.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v