Αστέρι και στην οδική συμπεριφορά!

Το νέο μοντέλο της Skoda διακρίνεται για την οδική συμπεριφορά του τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Αστέρι και στην οδική συμπεριφορά!

Στα πλεονεκτήματα του νέου Skoda Karoq περιλαμβάνεται και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Το νέο μοντέλο έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρ της VW και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

To πλαίσιο του έχει μια εξελιγμένη και συμπαγή σχεδίαση. Θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία και επιδεικνύει εξαιρετικά ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά σε κάθε τύπο οδοστρώματος. Η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Select) ανάμεσα στα προγράμματα κίνησης Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4) προσφέρεται προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Ambition και άνω. Το πρόγραμμα Off-Road για τις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιεί ακόμη περισσότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Ένας σημαντικός παράγοντας για την ισορροπημένη κατανομή του φορτίου ανάμεσα στους άξονες, είναι ο εμπρόσθιος άξονας -με διάταξη MacPherson και χαμηλότερα τριγωνικά ψαλίδια βάσης- που βασίζεται σε ένα υποπλαίσιο από χάλυβα. Το μπροστινό μετατρόχιο είναι στα 1.576 χλστ.



Η πίσω ανάρτηση διάταξης τεσσάρων συνδέσμων (σε όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις) είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής και με φαρδύ μετατρόχιο (στα 1.541 χλστ.). Η σχεδίαση των βραχιόνων είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζει έλεγχο των κινηματικών φορτίων κατά την οδήγηση, σχηματίζοντας μία διάταξη σαν ψαλίδια, ώστε ο κάθε τροχός να διατηρείται σε κατάλληλη γεωμετρική θέση ως προς το οδόστρωμα για υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά και ανάλογα επίπεδα άνεσης.

Χάρη στο Δυναμικό Έλεγχο Πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC), ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τρείς επιλογές: τις Comfort, Standard και Sport. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα και τον βαθμό απόσβεσης ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος, ενώ το DCC συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια ρυθμίζοντας ανάλογα την σκληρότητα (των αμορτισέρ) στις στροφές για καλύτερο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης. Το σύστημα DCC, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Επιλογής Δυναμικής Οδήγησης (Driving Mode Select), θα είναι διαθέσιμο για την έκδοση 1.5 TSI και τις πετρελαίου, ξεκινώντας από τον επίπεδο εξοπλισμού Ambition.

Μέσω του Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει την υποβοήθηση του τιμονιού, την λειτουργία του κιβωτίου DSG, καθώς και τις ρυθμίσεις άλλων συστημάτων μέσω των προγραμμάτων Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (το τελευταίο για τις τετρακίνητες εκδόσεις). Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προσωποποιημένο κλειδί για έως και τρεις χρήστες του οχήματος.

Το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζει το καλύτερο δυνατό κράτημα σε γλιστερά οδοστρώματα ή στην περίπτωση μεταφοράς ενός βαριού τρέιλερ. Η λειτουργία του βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, όταν διάφοροι αισθητήρες (όπως αυτοί για την περιστροφή των τροχών, της γωνίας του τιμονιού, της διαμήκους ή της εγκάρσιας επιτάχυνσης, την θέση του γκαζιού, τις σ.α.λ. του κινητήρα, της ροπής κ.α.) μεταβιβάζουν αδιάκοπα δεδομένα στην ηλεκτρονική μονάδα για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής.

Η επιλογή Off-Road, η οποία διασφαλίζει ακόμη καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά σε σκληρά εδάφη, προσφέρεται προαιρετικά με τις τετρακίνητες εκδόσεις. Για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης το σύστημα Traction Control (TCS) είναι πιο διακριτικό, όταν αντίθετα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (Electronic Differential Lock ή EDL) είναι πιο άμεσο και ταχύτερο σε απόκριση. Όταν είναι απαραίτητο, τα συστήματα συγκράτησης σε ανηφόρες (Hill-Hold Control) και το ελεγχόμενης κατάβασης (Hill-Descent Control) ενεργοποιούνται για απόλυτα ασφαλή κίνηση. Η προαιρετική ανάρτηση DCC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα της ανάρτησης, ενώ ταυτόχρονα το πεντάλ έχει πιο άμεση απόκριση. Το σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) γίνεται λιγότερο ευαίσθητο, ώστε σε συνθήκες εκτός δρόμου να δημιουργείται ένα μικρό «φράγμα» μπροστά από τους τροχούς και το φρενάρισμα να είναι πιο αποτελεσματικό.

Στην επιλογή Snow, τα ηλεκτρονικά προσαρμόζονται ανάλογα με την χαμηλής πρόσφυσης επιφάνεια. Η λειτουργία του ABS είναι παρόμοια με εκείνη της επιλογής Off-Road (έτσι ώστε το χιόνι που συγκεντρώνεται μπροστά από τους τροχούς να δημιουργεί ένα «φράγμα»).

Για όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το νέο Skoda Karoq σε πιο απαιτητικά εδάφη υπάρχει το πακέτο Rough-Road, το οποίο παρέχει επιπλέον προστασία για τα μηχανικά μέρη (π.χ. σε μικρό-συγκρούσεις ή σε χαλίκι) και αποτρέπει τις ακαθαρσίες (σκόνη, άμμος, λάσπη) να εισχωρήσουν στον χώρο του κινητήρα ή τις καλωδιώσεις. Το πακέτο Rough-Road περιλαμβάνει μία προστατευτική «ποδιά» για τον κινητήρα, προστασία καλωδιώσεων, προστασία του κυκλώματος καυσίμου και πέδησης, καθώς και επιπλέον προστατευτικά πλαστικά καλύμματα.

To νέο μοντέλο της Skoda εφοδιάζεται με το ηλεκτρομηχανικό φρένο από την βασική έκδοση εξοπλισμού και είναι ενσωματωμένο στα πίσω φρένα των τροχών. Μπορεί να λειτουργήσει ως φρένο επείγουσας ανάγκης και σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG συνεργάζεται με το σύστημα συγκράτησης σε ανηφόρες (Auto-Hold). Επίσης, σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος το σύστημα Auto-Hold κρατά ακίνητο το αυτοκίνητο δίχως ο οδηγός να πατά το πεντάλ του φρένου. Το ηλεκτρομηχανικό φρένο μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απελευθερωθεί από έναν διακόπτη στην κονσόλα.

To ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (EDL) προσφέρει επιπρόσθετη σταθερότητα καθώς επιτρέπει στον οδηγό να περνά ομαλά πάνω από επιφάνειες με διαφορετική πρόσφυση. Όταν κάποιος τροχός σπινάρει, το EDL τον επιβραδύνει και διασφαλίζει ώστε η ροπή θα περάσει στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός κλασικού μπλοκέ διαφορικού.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v