Suzuki Swift 1.2 DualJet 90 ίππων CVT: Ιδανικό για την πόλη

Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό supermini στην αυτόματη έκδοσή του με κινητήρα 1.2 DualJet ισχύος 90 ίππων και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Suzuki Swift 1.2 DualJet 90 ίππων CVT: Ιδανικό για την πόλη

Test Drive

Για τη νέα γενιά του Swift, η ιαπωνική μάρκα αξιοποίησε όλη την τεχνογνωσία της και υιοθέτησε νέες σχεδιαστικές τάσεις. Το αποτέλεσμα φέρνει το ιαπωνικό supermini στις πρώτες θέσεις των νεών μοντέλων που μπήκαν δυναμικά στη μάχη των πωλήσεων.

Η δοκιμή έγινε με την έκδοση που μειώνει την κούραση και το άγχος στη καθημερινή οδήγηση στην πόλη. Για μεγάλο χρονικό διάστημα οδήγησα το Suzuki Swift με κινητήρα 1.2 DualJet ισχύος 90 ίππων και αυτόματο κιβώτιο CVT. Το μοτέρ είναι δοκιμασμένο μοτέρ, ιαπωνικής προέλευσης και έχει αποδείξει τις ικανότητες του. Η παρεχόμενη ροπή ανέρχεται στα 12,2 χλγμ. και η μέγιστη τιμή της εμφανίζεται στις 4.400 σ.α.λ.

Όπως διαπιστώθηκε, ο συνδυασμός του κινητήρα 1.2 με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι από τους καλυτέρους στη κατηγορία γιατί ο οδηγός απαλλάσσεται από την κουραστική διαδικασία της χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων. Επίσης, όταν δεν πιέστηκε το μοτέρ εξασφαλίστηκε και οικονομία στο καύσιμο. Στη δοκιμή μετρήθηκε κατανάλωση 5,9 λίτρα/100χλμ., μια καλή τιμή για την κατηγορία. Επίσημη μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα/100χλμ. Η χαμηλή κατανάλωση έχει θετική επίδραση και στη ποσότητα των εκπομπών CO2, μόλις 103 γραμ./χλμ.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές και ανταποκρίνονται στον αστικό προσανατολισμό του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Το τυπικό τεστ της επιτάχυνσης από στάση στα 100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11'' και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 175 χλμ./ώρα.

Το αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει μερικές αδυναμίες που εμφανίζονται σε όλα ανάλογα αυτόματα κιβώτια της κατηγορίας των CVT. Οι αλλαγές των σχέσεων δεν γίνονται πάντοτε γρήγορα και ο οδηγός πρέπει να ακολουθήσει τον ρυθμό του κιβωτίου για να αποκτήσει το αυτοκίνητο την επιθυμητή ταχύτητα χωρίς να αυξηθεί η κατανάλωση. Επίσης, εμφανίζεται και θόρυβος από την λειτουργία του όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι για να αναπτύξει ταχύτητα.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, το αυτοκίνητο παρέχει καλή αίσθηση στον δρόμο. Δεν εμφανίζονται έντονες κλίσεις στις στροφές και δίνει την αίσθηση της ασφάλειας. Καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς παίζουν το νέο πλαίσιο υψηλής ακαμψίας και μειωμένου βάρους Heartect, οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις και οι νέες ρυθμίσεις. Θυμίζει γερμανικό μοντέλο και συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα. Δεν ακούστηκαν ενοχλητικοί θόρυβοι ακόμη και σε δρόμους με σαμαράκια. Η κατασκευή του νεου Suzuki Swift γίνεται στην Ιαπωνία.

Η κατανομή των εσωτερικών χώρων έχει αναθεωρηθεί και πλέον παρέχεται περισσότερος χώρος στους πίσω επιβάτες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Επίσης, αυξήθηκε και η αποθηκευτική ικανότητα που πλέον φθάνει τα 265 λίτρα.

Το Suzuki Swift 1.2 DualJet 90 ίππων CVT κοστίζει 14.230 ευρώ. Ο τιμοκατάλογος του αυτοκινήτου ξεκινά από τα 11.830 ευρώ(1.2).

Διαθέτει καλό επίπεδο εξοπλισμού και στη βασική έκδοση. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό και στη λειτουργία του αυτόματου κιβώτιου.

Hybrid

Το SHVS (Smart Hybrid Vehicle) χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG), που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Βοηθά τον κινητήρα σε περιπτώσεις που συνήθως απαιτείται υψηλή κατανάλωση καυσίμου, όπως για παράδειγμα η εκκίνηση από στάση ή η επιτάχυνση, οπότε το SHVS πετυχαίνει τη μείωση της κατανάλωσης παρέχοντας υποβοήθηση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει παραχθεί μέσω της πέδησης και έχει αποθηκευτεί στη μπαταρία. Το SHVS είναι διαθέσιμο τόσο με τον 1.0 BOOSTERJET όσο και με τον 1.2 DUALJET.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v