Νέο Mitsubishi Eclipse Cross: Ιαπωνική υπεροχή 

Δοκιμάζουμε το τελευταίο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας στους δρόμους της Βαρκελώνης και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Νέο Mitsubishi Eclipse Cross: Ιαπωνική υπεροχή
αποστολή στην Ισπανία

Στη λίστα των αδικημένων αυτοκινητοβιομηχανιών εξέχουσα θέση καταλαμβάνει η Mitsubishi. Πρόκειται για μια αυθεντική ιαπωνική μάρκα που άργησε να ενστερνιστεί την νέα άποψη για την εμφάνιση των αυτοκινήτων.

Με ζηλευτές περγαμηνές στη μηχανολογία και μεγάλη ιστορία που δεν έχει κανένας άλλος κατασκευαστής στους πιο δύσκολους αγώνες off road του κόσμου, πορεύτηκε μέχρι το σημείο που της επέτρεπαν οι δυνάμεις της. Αναγκάσθηκε όμως το 2016 να δεχθεί την πρόταση για εξαγορά της Renault - Nissan λόγω του σκανδάλου που ξέσπασε στην Ιαπωνία με τις αλλοιώσεις των καταναλώσεων της μάρκας.

Το τελευταίο μοντέλο της Mitsubishi που έχει δεχθεί ελάχιστες επιρροές από το γαλλικό όμιλο είναι το νέο Mitsubishi Eclipse Cross. Ένα μεσαίο SUV, με εντυπωσιακή σχεδίαση που παρουσιάσθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας στους ευρωπαίους δημοσιογράφους.

Το πρώτο στοιχείο που προσελκύει τον υποψήφιο αγοραστή είναι η ευφάνταστη σχεδίαση του αμαξώματος. Αν και υιοθέτει πολλά στοιχεία από την ιαπωνική κουλτούρα, κατορθώνει να αρέσει και στους Ευρωπαίους. Κάθε τμήμα του σχεδιάστηκε με γνώμονα την δυναμική έκφραση και την πρωτοτυπία. Σημείο αναφοράς το πίσω τμήμα με το διπλό τζαμί!

Η ποιότητα βαφής που προκύπτει από μια πρωτόγνωρη διαδικασία άλλα και κάθε τι που συναντά το βλέμμα του υποψήφιου αγοραστή κατατάσσονται στο ανώτερο σημείο της κατηγορίας. Θυμίζει πολυτελές αυτοκίνητο υψηλής αξίας!

Η βαριά πόρτα ανοίγει εύκολα και σου επιτρέπει να εισέλθεις στον εσωτερικό χώρο. Εδώ έρχεται η δεύτερη έκπληξη. Οι Ιάπωνες έδωσαν ρέστα. Σχεδίασαν τον χώρο με τα νέα πρότυπα. Επέλεξαν ακριβά υλικά και τοποθέτησαν τα τμήματα με ιαπωνική ακρίβεια. Το αποτέλεσμα είναι άριστο! Ο υποψήφιος αγοραστής που δεν γνωρίζει την δύναμη της Mitsubishi  θα δεχθεί ένα σοκ μόλις αξιολογήσει το νέο μοντέλο.

Επίσης, αξίζει να τονισθεί η προσπάθεια που έκαναν να κατασκευάσουν αναπαυτικά καθίσματα με μεγάλη ποσότητα αφρώδων υλικών. Οι χώροι είναι μεγάλοι και οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα.

Το μοτέρ που έχει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά είναι το καινούργιο σύνολο βενζίνης 1.500 κ.εκ. απόδοσης 163 ίππων. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 4B40 διατηρεί μία πολύ επίπεδη καμπύλη ροπής από τις 1.800 σ.α.λ. - 4.500 σ.α.λ. Ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού στο γκάζι, χάρη στους, ενσωματωμένους στην κυλινδροκεφαλή, αυλούς εξαγωγής, στο μεταβλητό χρονισμό MIVEC των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, στο μικρό υπερτροφοδότη με ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης (wastegate), στις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium) παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition και άλλων στοιχείων.

Tο σύστημα Auto Stop & Go που χρησιμοποιείται στο Eclipse Cross είναι ειδικά σχεδιασμένο για συνδυασμό με σύστημα αμέσου ψεκασμού. Συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία, επιτρέποντας ταχύτερη ενεργοποίηση.

Επίσης, για βελτίωση των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου, η συμπαγής αλουμινένια μονάδα, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, η  πολλαπλή εισαγωγής από ρητίνη (20% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αλουμινένιο εξάρτημα) κ.α. Η πολλαπλή εισαγωγής από ρητίνη συμβάλει και στη μείωση της θερμοκρασίας του αέρα κατά 50%.

Στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση υπήρχε διαθέσιμη μόνο η έκδοση που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Η δοκιμή έγινε με την έκδοση που ήταν εξοπλισμένη και με το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης.

Το νέο κιβώτιο, διαθέτει ενσωματωμένο πρόγραμμα Sport για μηχανικές αλλαγές. Χάρη στην προσομείωση 8 σχέσεων, το Sport mode προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.

Η μονάδα ελέγχου του CVT χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα ‘ανεβάσματος σχέσεων’ Step-up για να περιορίσει την αίσθηση υστέρησης των κοινών κιβωτίων CVT, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Η λογική Step-up χαρίζει βελτιωμένη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία ανεπαίσθητη, στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει σχέσεις όπως ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο δρόμο το σύνολο που απαρτίζεται από το μοτέρ βενζίνης 1.5 και το CVT αποδείχθηκε ικανό να κινήσει με άνεση το αυτοκίνητο. Το μοτέρ έχει γραμμική απόδοση και ανεβάζει εύκολα στροφές. Ο κατασκευαστής δίνει πολύ καλή επίδοση για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, μόλις 9,8’’.

Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους καθρέπτες, μειώνουν την αξία της προσπάθειας των μηχανικών που έχουν την ευθύνη για τα μηχανικά μέρη.

Η ελληνική αντιπροσωπεία Αδελφοί Σαρακάκη, ανακοίνωσε ότι τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2018. Αρχικά θα διατίθεται με κινητήρα βενζίνης 1.5 και σε δυο επιλογές όσον αφορά το κιβώτιο. Η μια εξοπλίζεται με το χειροκίνητο εξάρι και η άλλη με το αυτόματο CVT. Αργότερα αν το επιτρέψουν οι συνθήκες θα εισαχθεί και με ντιζελοκινητήρα 2.2.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v