Ασφάλεια πέντε αστέρων για το νέο Skoda Karoq

Το καινούργιο compact SUV απέσπασε την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων στα κρας τεστ ασφαλειας του Euro NCAP.
Ασφάλεια πέντε αστέρων για το νέο Skoda Karoq
Η Skoda δημιουργεί τα μοντέλα της σύμφωνα με τις προδιάγραφες του γκρουπ VW. Η επιτυχία των μοντέλων της Skoda σε όλους τους τομείς είναι εξασφαλισμένη γιατί ο γερμανικός όμιλος φροντίζει για κάθε λεπτομέρεια.

Στα προσφατα κρας τεστ ασφαλειας του Euro NCAP, το νέο μοντελο Skoda Karoq πετυχε εξαιρετική επίδοση. Το καινούργιο compact SUV απέσπασε την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων, η οποία το καθιστά και επίσημα ως ένα από τα ασφαλέστερα SUV στον κόσμο! Κάτι αναμενόμενο, καθώς διαθέτει συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που συνήθως εξοπλίζουν αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Στην κατηγορία προστασίας ενήλικων επιβατών, σημείωσε πάρα πολύ καλή επίδοση, με βαθμολογία 93%. Ειδικότερα, ο Euro NCAP υπογράμμισε την αποτελεσματική προστασία του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης των επιβατών στις οπίσθιες συγκρούσεις.

Το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης του νέου compact SUV αποδείχθηκε πολύ αξιόπιστο στις δοκιμές σε χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον, αποτρέποντας σχεδόν όλες τις συγκρούσεις. Επιπρόσθετα, βαθμολογήθηκε με άριστα στην προστασία των ποδιών των πεζών, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η επίδοση και στην προστασία της κεφαλής τους.

Μετά την αντίστοιχη εξαιρετική επίδοση του Skoda Kodiaq, νωρίτερα μέσα στο 2017, το Karoq είναι το δεύτερο όχημα της μάρκας που κατακτά πέντε αστέρια τη χρονιά που διανύουμε. Η Skoda είναι σήμερα ένας από τους λίγους κατασκευαστές αυτοκινήτων που μπορεί να υπερηφανεύεται ότι όλη η γκάμα της έχει βαθμολογηθεί με πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP.

Το Karoq οφείλει την κορυφαία παθητική του ασφάλεια στην υψηλή στρεπτική ακαμψία του, τις εκτενείς ζώνες παραμόρφωσης, στην εξαιρετικά ασφαλή καμπίνα επιβατών και τη χρήση χάλυβα υψηλής και υπερ-υψηλής αντοχής, για παράδειγμα στις πλευρικές δοκούς. Επιπλέον, το compact SUV διαθέτει επτά αερόσακους στο βασικό του εξοπλισμό: αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς, αερόσακους κεφαλής και αερόσακο γονάτων οδηγού. Τα παιδικά καθίσματα μπορούν να στερεωθούν χρησιμοποιώντας Top-Tether ή το σύστημα Isofix, το οποίο επίσης είναι διαθέσιμο για το κάθισμα του συνοδηγού.

Σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, τα ειδικά σχεδιασμένα προσκέφαλα (WOKS = Whiplash Optimized Headrests) μειώνουν τον κίνδυνο αυχενικού τραυματισμού για οδηγό και συνοδηγό. Το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σφίγγει επίσης τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης και κλείνει οποιαδήποτε ανοικτά παράθυρα συμπεριλαμβανομένης της ηλιοροφής. Και αυτό το σύστημα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Eίναι εξοπλισμένο με μεγάλο αριθμό από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες. Στο εμπρός μέρος υπάρχει ραντάρ το οποίο συνεργάζεται με το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, με αναγνώριση πεζού, το οποίο συμβάλλει στην πρόληψη ατυχημάτων.

Άλλα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνουν προσαρμοζόμενο σταθεροποιητή ταχύτητας, υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα, λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση κόπωσης οδηγού.

Ο Euro NCAP, με έδρα στο Βέλγιο και έτος ίδρυσης το 1997, είναι ένας οργανισμός στον οποίο συμμετέχουν ευρωπαϊκά υπουργεία μεταφορών, εθνικές λέσχες αυτοκινήτου και ασφαλιστικές εταιρείες. Διεξάγει εκτενείς δοκιμές σύγκρουσης σε νέα μοντέλα και στη συνέχεια αξιολογεί την ασφάλεια των οχημάτων με βάση τα διαθέσιμα συστήματα ασφαλείας. Ο Euro NCAP ιδρύθηκε το 1997. Τα τελευταία χρόνια, οι διαδικασίες δοκιμών έχουν γίνει όλο και πιο απαιτητικές και σήμερα περιλαμβάνουν διάφορα σενάρια σύγκρουσης. Ενώ αρχικά αξιολογούντο μόνο τα αποτελέσματα των δοκιμών σύγκρουσης, πλέον και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας λαμβάνονται υπ’ όψιν στη συνολική βαθμολογία.

Οι δοκιμές του Euro NCAP καλύπτουν τις εξής κατηγορίες: προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία παιδιών επιβατών, προστασία πεζών και αξιολόγηση επικουρικών συστημάτων ασφάλειας. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών κάθε αυτοκίνητο βαθμολογείται σε κάθε κατηγορία, με κάποιο ποσοστό επί τοις εκατό είτε με βαθμούς.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v