ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Skoda Vision E: Τροφή για μελέτη

Η Skoda αποκάλυψε στην Φρανκφούρτη το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το εντυπωσιακό Vision E.

Skoda Vision E: Τροφή για μελέτη

Η Skoda προετοιμάζεται για την μεγάλη αλλαγή στην αυτοκίνηση. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον την πρώτη προτεραιότητα των κατασκευαστών αυτοκίνητων. Η μάρκα που έχει την αμέριστη υποστήριξη του γκρουπ Volkswagen, δημιούργησε ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο μοντέλο, το Vision E. Η αποκάλυψη του στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ήταν το ερέθισμα για να ξεκινήσουν οι μελέτες γύρω από το πρωτοποριακό αυτοκίνητο.

Ομάδες ερευνητών και φοιτητών από όλο τον κόσμο μελετούσαν, φωτογράφιζαν και έψαχναν κάθε σημείο του μοντέλου που θα αποτελέσει την μαγιά για τη δημιουργία των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της φίρμας. Το Skoda Vision E κινείται αυτόνομα σε επίπεδο 3. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί, να οδηγείται μόνο του σε εθνικές οδούς. Τα συστήματα λειτουργίας ελέγχουν την προσπέραση και τους ελιγμούς αποφυγής, επιταχύνουν και φρενάρουν. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, ο οδηγός ειδοποιείται να αναλάβει ξανά το τιμόνι μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό περιθώριο. Από το επίπεδο 3, τα οχήματα επικοινωνούν αυτόματα με άλλα οχήματα. Αυτό τους επιτρέπει να πληροφορούν το ένα το άλλο για πιθανούς κινδύνους.

Η αυτοματοποιημένη, δηλαδή αυτόνομη, οδήγηση χωρίζεται σε διάφορα επίπεδα:

-        Το Επίπεδο 1 περιγράφει την υποβοηθούμενη οδήγηση. Μεταξύ άλλων, τα συστήματα σε αυτό το επίπεδο περιλαμβάνουν το cruise control, το οποίο ελέγχει την ταχύτητα και επίσης την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Σε αυτό το επίπεδο ο οδηγός πρέπει πάντα να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και να προσέχει την κυκλοφορία. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η υποβοήθηση φρένων έκτακτης ανάγκης που αναλαμβάνει το φρενάρισμα αλλά αφήνει τον έλεγχο των υπόλοιπων λειτουργιών στον οδηγό. Η λειτουργικότητα των συστημάτων συχνά υπόκειται σε περιορισμούς. Για παράδειγμα, κάποια συστήματα λειτουργούν μόνο εν μέρει σε αντίξοες καιρικές συνθήκες ή λειτουργούν μόνο μέχρι μια ορισμένη ταχύτητα.

-        Το Επίπεδο 2 περιγράφει την ημιαυτόνομη οδήγηση. Σε αυτό το επίπεδο, τα οχήματα μπορούν να κινούνται αυτόνομα στην ευθεία, να μένουν στη λωρίδα κυκλοφορίας τους ή να ελέγχουν την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε προκαθορισμένες καταστάσεις – για παράδειγμα στην εθνική οδό.  Σε μποτιλιαρίσματα, το όχημα μπορεί αυτόνομα να αναλάβει το σύνολο της οδήγησης.  Και εδώ, τυχόν αντίξοες καιρικές συνθήκες θέτουν περιορισμούς, για παράδειγμα, όταν οι λερωμένοι αισθητήρες παρεμποδίζουν τις ηλεκτρονικές λειτουργίες.

-        Το Επίπεδο 3 περιγράφει την οδήγηση υψηλής αυτονομίας.  Τα οχήματα του 3ου επιπέδου μπορούν να αναλάβουν πλήρως την οδήγηση σε εθνικές οδούς. Εδώ, τα λειτουργικά συστήματα ελέγχουν την προσπέραση και τους ελιγμούς αποφυγής, επιταχύνουν και φρενάρουν. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, ο οδηγός ειδοποιείται να αναλάβει ξανά το τιμόνι μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό περιθώριο. Από το επίπεδο 3 και πάνω, τα οχήματα επικοινωνούν αυτόματα με άλλα οχήματα και ανταλλάσσουν πληροφορίες.

-        Το Επίπεδο 4, η πλήρως αυτόνομη οδήγηση, αναμένεται να επιτευχθεί σε δύο περίπου χρόνια. Τότε το όχημα θα κινείται τον περισσότερο χρόνο αυτόνομα και θα διαχειρίζεται ακόμη και σύνθετες καταστάσεις σε επαρχιακούς δρόμους καθώς και στην αστική κυκλοφορία. Οι οδηγοί θα μπορούν να ασχολούνται με άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και δεν θα χρειάζεται να έχουν τον νου τους στην κυκλοφορία όλη την ώρα. Το όχημα θα είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το περιβάλλον του. Στο επίπεδο 4, η αστική κυκλοφορία θα ελέγχεται αυτόματα. Για παράδειγμα, το φανάρι θα γίνεται πράσινο όταν το όχημα πλησιάζει μια διασταύρωση και δεν ανιχνεύεται καμία κίνηση στους κάθετους δρόμους. Τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους και ειδοποιούν το ένα το άλλο - για την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, παραδείγματος χάρη.

-        Από το Επίπεδο 5, τα οχήματα είναι αυτόνομα από την αρχή μέχρι το τέρμα της διαδρομής. Οι επιβάτες δεν χρειάζεται να συμμετέχουν στην οδήγηση. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα χωρίς οδηγό αυτοκίνητα δεν χρειάζονται ούτε τιμόνι ούτε πεντάλ.

Eίναι ένα πλήρως ηλεκτρικά οδηγούμενο πρωτότυπο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης MEB του Ομίλου Volkswagen. Χάρη στην ισχύ που παράγουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες του, επιταχύνει άμεσα και πολύ δυναμικά. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Οι ισχυρές μπαταρίες ιόντων λιθίου και η έξυπνη ανάκτηση ενέργειας επιτρέπουν αυτονομία μέχρι τα 500 χλμ.

Κατά τη φόρτιση, το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών καλύπτεται μέσα σε 30 λεπτά μόνο. Η ισχυρή υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη βαθιά στο πάτωμα του αμαξώματος, κεντρικά, ανάμεσα στον εμπρόσθιο και τον οπίσθιο άξονα, προστατευμένη από συγκρούσεις. Αυτή η τοποθέτηση της λεπτής γραμμής και υψηλής τάσης μονάδας συμβάλλει επίσης στην ευνοϊκή κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες καθώς και στο χαμηλό κέντρο βάρους.

Το Skoda Vision E έχει πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας που υποστηρίζουν τον οδηγό. Το Front Assist ανιχνεύει εμπόδια μπροστά στο όχημα και φρενάρει αυτόματα όταν χρειάζεται. Το Blind Spot Detect και το Rear Traffic Alert εντοπίζουν κινδύνους έξω από το οπτικό πεδίο του οδηγού και εκπέμπουν προειδοποιητικό σήμα ή ακόμη και φρενάρουν αυτόματα. Το σύστημα επίσης επιταχύνει ή φρενάρει όταν απαιτείται σε μποτιλιαρίσματα ή κατά την οδήγηση. Διάφορα συστήματα υποβοήθησης της στάθμευσης όχι μόνο κατευθύνουν το αυτοκίνητο προς διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης αλλά ακόμη και το βγάζουν αυτόματα με την όπισθεν από έναν χώρο στάθμευσης.

Το Adaptive Cruise Control κρατά το αυτοκίνητο σε ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, το Lane Assist αποτρέπει το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει από την πορεία του και το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης Driver Alert ανιχνεύει σημάδια απώλειας συγκέντρωσης του οδηγού και τον παρακινεί να κάνει ένα διάλειμμα στην οδήγηση. Το Travel Assist με Αναγνώριση Οδικών Σημάτων. Άλλο χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι το Traffic Jam Assist, που επιταχύνει ή φρενάρει αυτόματα σε μποτιλιαρίσματα, όπως και το Autopilot για οδήγηση σε εθνικές οδούς, το οποίο κατευθύνει το όχημα, κάνει ελιγμούς αποφυγής, φρενάρει και επιταχύνει ανεξάρτητα ( εφόσον ο δρόμος πληροί τις προϋποθέσεις για αυτόνομη οδήγηση).

Το Car Park Autopilot είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε πολυσύχναστες πόλεις. Το σύστημα αυτό ψάχνει για ελεύθερους χώρους στάθμευσης και οδηγεί αυτόματα το αυτοκίνητο εκεί. Η λειτουργία Intelligent Parking μπορεί να κάνει ακόμη περισσότερα: απομνημονεύει και βρίσκει τις προτιμούμενες από τον οδηγό περιοχές στάθμευσης.

Εκτός από τα plug-in υβριδικά οχήματά της, η Skoda θα έχει στη γκάμα της άλλα πέντε πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2025. Ανακοινώθηκε ότι από το 2025, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που θα πουλά η εταιρεία παγκοσμίως θα είναι εξωτερικά φορτιζόμενο υβριδικό ή θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα οδήγησης.

SPONSORED LINKS

"Ιδεολόγος είναι κάποιος που έβαλε σκοπό του να κάνει τον άνθρωπο καλύτερο από την ανθρωπότητα."

Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω

  • 1912 - Απελευθέρωση της Βέροιας

    1978 - Ο Κάρολος Ιωσήφ Βοϊτίλας γίνεται Πάπας Ιωάννης Παύλος Β'

© 2002-2017 MEDIA2DAY