Νέο Skoda Kodiaq Scout: Δεν σταματά πουθενά

Η γκάμα του νέου Skoda Kodiaq ενισχύεται με το Scout, μια πρόταση που διακρίνεται για τις off road δυνατότητες της.
Νέο Skoda Kodiaq Scout: Δεν σταματά πουθενά
Τα τετρακίνητα αυτοκίνητα νέας γενιάς είναι απαλλαγμένα από τα μειονεκτήματα των αρχικών κατασκευών. Τα νέα συστήματα τετρακίνησης είναι ελαφρύτερα και συμβάλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Επίσης, οι αναβαθμίσεις σε διάφορους τομείς συνέβαλαν στην αύξηση των ποσοστών ασφάλειας και την αναβάθμιση της οδικής συμπεριφοράς.

Η γκάμα του νέου Skoda Kodiaq ενισχύθηκε με την προσθήκη της εκδοχής Scout, μια πρόταση που διακρίνεται για τις εκτός δρόμου δυνατότητες της. Με τη νέα στιβαρή του μάσκα και τις πίσω αεροτομές, το Skoda Kodiaq Scout, είναι 9 χιλ. μακρύτερο από το βασικό μοντέλο και υπογραμμίζει τον δυναμικό του χαρακτήρα. Οι 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου στο χρώμα του ανθρακίτη συμβάλλουν στη δυναμική του εμφάνιση. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες για το νέο μοντέλο, που συνδυάζονται με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Ξεχωρίζει από τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά. Το μήκους 4,706 μ. αυτοκίνητο προσφέρει επτά θέσεις και το μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο και χώρο αποσκευών στην κατηγορία του. Το ασημί προστατευτικό κάτω μέρος, το οποίο οπτικά χωρίζεται σε τρία μέρη, τονίζει εμφατικά τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Οι ράγες της οροφής, τα καλύματα των πλαϊνών καθρεφτών και τα τελειώματα των παραθύρων είναι όλα βαμμένα σε ασημί χρώμα. Ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό της εξωτερικής του εμφάνισης είναι το φιμέ πίσω τζάμι και τα φιμέ πίσω πλάγια παράθυρα. Εχει στον βασικό του εξοπλισμό τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στο χρώμα του ανθρακίτη κι επιπλέον, φέρει μικρά σήματα με το λογότυπο του μοντέλου στα μπροστινά φτερά και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Ο στιβαρός χαρακτήρας του, βασισμένος στην έκδοση Ambition, αντανακλάται στα χαρακτηριστικά και το εσωτερικό του. Λειτουργίες που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνουν το σύστημα υποβοήθησης Off-Road Assist, το οποίο ρυθμίζει τα ηλεκτρονικά συστήματα αμαξώματος με το πάτημα ενός κουμπιού, ένα «προστατευτικό ανώμαλου δρόμου» [Rough-Road package] για την προστασία του κάτω μέρους του αμαξώματος και του κινητήρα, εμπρός και πίσω Υποβοήθηση Στάθμευσης καθώς και Επιλογέα Οδηγικκού προφίλ [Driving Mode Select] (Eco, Normal, Sport, Individual and Snow), ο οποίος παραμετροποιεί τη λειτουργία του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, του υδραυλικού τιμονιού και τον κλιματισμό. Η επιλογή Snow προσαρμόζει τη λειτουργία των συστημάτων ABS, ASR και ACC καθώς και τον έλεγχο του κινητήρα σε ολισθηρό ή καλυμμένο με χιόνι οδόστρωμα.

Κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην ξεχωριστή προσωπικότητα του. Το μοντέλο στη στάνταρ έκδοση διατίθεται με καλύμματα Alcantara που έχουν επάνω το λογότυπο SCOUT, στα καθίσμτα και στις; εσωτερικές επενδύσεις των θυρών, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ανοξείδωτα ατσάλινα πεντάλ, εσωτερικό φωτισμό LED ρυθμιζόμενο σε δέκα διαφορετικές αποχρώσεις, σύστημα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας Swing οκτώ ηχείων.

Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έξι συνδυασμούς που κυμαίνονται από 150 έως 190 ίππους:

- 1.4 TSI 150 4Χ4, τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8’’, κατανάλωση: αστικός κύκλος 8,2 λίτρα ανά 100 χλμ, υπεραστικός κύκλος 5,9  και συνδυασμένη κατανάλωση 6,8, 153 γραμ. CO2/χλμ.

- 1.4 TSI 150 4Χ4 DSG, τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ωρα σε 9,9’’, κατανάλωση: αστικός κύκλος 8,4 λίτρα ανά 100 χλμ, υπεραστικός κύκλος 6,2  και συνδυασμένη κατανάλωση 7,0, 161 γραμ. CO2/χλμ

- 2.0 TSI 180 4Χ4 DSG, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0’’, κατανάλωση: αστικός κύκλος 9,0 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστικός κύκλος 6,3  και συνδυασμένη κατανάλωση 7,3, 168 γραμ. CO2/χλμ

- 2.0 TDI 150 4Χ4, τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’, κατανάλωση: αστικός κύκλος 6,3 λίτρα ανά 100 χλμ, υπεραστικός κύκλος 4,7  και συνδυασμένη κατανάλωση 5,3, 139 γραμ. CO2/χλμ.

- 2.0 TDI 150 4Χ4 DSG, τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9’’, κατανάλωση: αστικός κύκλος 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστικός κύκλος 5,1  και συνδυασμένη κατανάλωση 5,6, 147 γραμ. CO2/χλμ

- 2.0 TDI 190 4Χ4 DSG, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6’’, κατανάλωση: αστικός κύκλος 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστικός κύκλος 5,3  και συνδυασμένη κατανάλωση 5,7, 150 γραμ.CO2/χλμ.

Με απόσταση 19,4 εκ. του αμαξώματος από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα και στον πιο ανώμαλο δρόμο. Έχει γωνία κεκλιμένου επίπεδο ράμπας 21,3 μοιρών, γωνίες προσέγγισης και φυγής που ανέρχονται στις 20,1 και 22,8 μοίρες αντίστοιχα χάρη στις μικρές αποστάσεις των αξόνων από τα άκρα. Επίσης, το Rough –Road package, που προσφέρεται ως βασικός εξοπλισμός, προστατεύει το αυτοκίνητο από ζημιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος, στη μηχανή και στο κιβώτιο ταχυτήτων, στα συστήματα πέδησης, στην παροχή καυσίμου και στις καλωδιώσεις.

Όταν τελειώνει η άσφαλτος, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία Off-Road με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού. Τότε το προαιρετικό  σύστημα απορρόφησης κραδασμών DCC προσαρμόζει αντίστοιχα τις ρυθμίσεις του και η απόκριση στο γκάζι γίνεται ελαφρώς πιο αργή. Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS επιτρέπει μια περιορισμένη ολίσθηση  ενώ για την αύξηση της πρόσφυσης στη λειτουργία Off-Road, το TCS [σύστημα ελέγχου πρόσφυσης] επιτρέπει λίγο μεγαλύτερη ολίσθηση και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό [EDL] αντιδρά πιο έντονα και πιο γρήγορα. Επίσης, όταν είναι αναγκαίο, ενεργοποιούνται τα συστήματα Hill-Hold και Hill-Descent – με το τελευταίο να βοηθά τον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα όταν κατεβαίνει μία κατηφόρα.

Με το ευρύ φάσμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού, όλες οι εκδόσεις θέτουν πολύ ψηλά τον πήχη στην κατηγορία τους. Οι νέες λειτουργίες συμπεριλαμβάνουν το Trailer Assist, το Blind Spot Detect, που προειδοποιεί για τυχόν οχήματα εκεί που δεν βλέπει ο οδηγός, και το Rear Traffic Alert, το οποίο παρακολουθεί τυχόν κίνηση από τα πλάγια ή από πίσω κατά τη διάρκεια των ελιγμών. Η λειτουργία Crew Protect Assist, η οποία κλείνει τα παράθυρα και την ηλιοροφή σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας των μπροστινών καθισμάτων, λειτουργεί συνδυαστικά με το βελτιωμένο σύστημα Front Assist, το οποίο συμπεριλαμβάνει το City Emergency Brake [πέδηση έκτακτης ανάγκης] και το προληπτικό Pedestrian Protection [προστασία πεζών]. Η λειτουργία Park Assist [υποβοήθηση στάθμευσης] , όπως και στο βασικό μοντέλο Skoda Kodiaq, έχει τελειοποιηθεί. Ένα άλλο εξαιρετικά χρήσιμο σύστημα είναι το Area-View, που χρησιμοποιεί ευρυγώνιες κάμερες που είναι τοποθετημένες στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου καθώς και στους πλάγιους καθρέφτες και επιτρέπουν στον οδηγό να βλέπει στην οθόνη τον χώρο γύρω από το όχημα.

Η πολυτελής έκδοση διατίθεται με το σύστημα πλοήγησης Columbus, το οποίο έχει οθόνη 9,2 ιντσών, σύνδεση Wi-Fi και (προαιρετική) μονάδα LTE. Διαθέτει οθόνη προβολής της γωνίας τιμονιού, της πυξίδας, του υψομετρητή, των οργάνων μέτρησης θερμοκρασίας λαδιού και ψυκτικού υγρού.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v