Οι τεχνολογικές εξελίξεις στα καύσιμα των αυτοκινήτων

Το τοπίο στα καύσιμα των αυτοκινήτων αλλάζει ριζικά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν τους βενζινοκινητήρες «βλέποντας» παράλληλα την ηλεκτροκίνηση.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στα καύσιμα των αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί τις νέες τάσεις και στο καύσιμο των οχημάτων. Μετά από πολλές προσπάθειες οι ερευνητές και ειδικευμένοι επιστήμονες έπεισαν τις κυβερνήσεις των σημαντικότερων χωρών να αναθεωρήσουν την θέση τους για το ντίζελ. Οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι οι ρύποι που παράγονται από την καύση του ντίζελ επιβαρύνουν το περιβάλλον και σε μερικές περιπτώσεις λόγω της έντονης και μακροχρόνιας έκθεσης των πολιτών στους ρύπους, ενδέχεται να προκαλέσουν βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό.

Οι κυβερνήσεις αποφάσισαν να στηρίξουν την βενζινοκίνηση καθώς και τις εναλλακτικές πήγες ενέργειας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν προγράμματα εξέλιξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν βενζίνη και προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση. Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έχει άμεση σχέση με την τελική διαμόρφωση των ρύπων και κυρίως της ποσότητας του CO2.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά από τα καινούργια αυτοκίνητα των πιο εμπορικών κατηγοριών- supermini, μικρομεσαία - δεν διατίθενται με κινητήρες ντίζελ. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμορφώνουν τις νέες συνθήκες για να μειωθεί το κόστος χρήσης των βενζινοκίνητων μοντέλων και παράλληλα να είναι ευκολότερη η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μετά το 2020. Επίσης, υπάρχουν δυο πυλώνες που καθορίζουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Ο ένας αφορά την ανάπτυξη της βενζινοκίνησης και ο δεύτερος αποσκοπεί στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης η οποία όμως σε πολλές περιπτώσεις θα αξιοποιήσει τις ικανότητες των βενζινοκινητήρων.

Απαραίτητη η σύγκριση των επιλογών

Ο υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου πριν αποφασίσει ποιο θα είναι το καύσιμο, θα πρέπει να εξετάσει προσεκτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της βενζίνης και του ντίζελ.

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι η χαμηλή κατανάλωση. Υπερτερούν από τα αντίστοιχα μοντέλα που εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης και γι’ αυτό είναι κατάλληλα για συγκεκριμένες χρήσεις και για μοντέλα μεγάλου όγκου και ανάλογου βάρους.

Η διαφορά στην τιμή πώλησης που υπάρχει μεταξύ του ιδίου μοντέλου, όταν εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα αντί για βενζινοκινητήρα είναι σημαντική και ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να υπολογίσει προσεκτικά το συνολικό κόστος χρήσης για να επιλέξει το κατάλληλο είδος καυσίμου.

Τα αυτοκίνητα που έχουν μεγάλο όγκο ευνοούνται στον τομέα της κατανάλωσης από τους κινητήρες ντίζελ. Όμως, για να αποδειχθεί μια αγορά συμφέρουσα, πρέπει ο οδηγός να διανύει τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο κυρίως σε διαδρομές εκτός της πόλης και να έχει προγραμματίσει την χρήση του αυτοκινήτου για τουλάχιστον τρία χρόνια. Αλλιώς, προπληρώνει την αξία των καυσίμων με την αγορά του αυτοκινήτου και ουσιαστικά έχει μικρό οικονομικό όφελος υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες και τις υπάρχουσες τιμές των υγρών καυσίμων.

Το ντίζελ, όπως αναφέρθηκε, είναι κατάλληλο για συγκεκριμένη χρήση ενώ το φθηνότερο βενζινοκίνητο έχει σαν αποστολή κυρίως την κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, χωρίς να μειονεκτεί στον αυτοκινητόδρομο.

Η επιλογή του καυσίμου είναι μια απόφαση που θα πάρει ο υποψήφιος αγοραστής εξετάζοντας όλες τις παραμέτρους.

Όσον αφορά στο leasing, έχει υπολογιστεί ότι το υψηλότερο μίσθωμα που πληρώνει κάποιος για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου, αποσβένεται με το μικρότερο κόστος για καύσιμο, μόνο αν κάνει πάνω από 17.000 χλμ. ετησίως. Η διαφορά στα μισθώματα μεταξύ ενός κινητήρα βενζίνης και ντίζελ κυμαίνεται περίπου στα 30 με 40 ευρώ, για αυτοκίνητα κατηγορίας B & C που είναι και τα πιο δημοφιλή.

Συγκρίνετε μισθώματα βενζίνης και ντίζελ και αποφασίστε ποιο θα είναι το επόμενο σας αυτοκίνητο, με τη βοήθεια του leasing configurator της LeasePlan.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v