Ανανεωμένη Skoda Octavia: δυναμική εμφάνιση

Η αεροδυναμική σχεδίαση της νέας Octavia εντυπωσιάζει και δίνει μπόλικο στιλ και δυναμισμό στο μοντέλο της Skoda.
Ανανεωμένη Skoda Octavia: δυναμική εμφάνιση
Η ανανεωμένη Skoda Octavia διαθέτει πιο αεροδυναμική σχεδίαση. Το εμπρός τμήμα περιλαμβάνει φαρδύτερη μάσκα και νέους προβολείς με σχεδίαση επηρεασμένη από τα κρύσταλλα Βοημίας την προσθήκη προβολέων με κρυστάλλινη σχεδίαση.

Οι φαρδύτεροι αεραγωγοί με κυψελωτή δομή στο νέο προφυλακτήρα δημιουργούν μία δυναμική εμφάνιση – πρόσθετο στοιχείο που αυξάνει την αναγνωρισιμότητα. Προαιρετικά, διατίθενται προσαρμοζόμενοι εμπρός προβολείς (AFS) με τεχνολογία full-LED.

Τα πίσω φώτα LED διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Έχοντας σχήμα C υιοθετούν μία ομοιόμορφη φωτεινή επιφάνεια. Είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά μερικά χιλιοστά, ενώ το πλάτος του πίσω μετατροχίου έχει αυξηθεί κατά 20 ή 30 χιλ.(ανάλογα με τον κινητήρα και τον πίσω άξονα).

Το εσωτερικό διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα και λειτουργικότητα, ενώ η εργονομία οθόνη πολλαπλών λειτουργιών και των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού (A/C) έχει βελτιωθεί. Διακριτικές μονάδες φώτων στις πόρτες προσφέρουν εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος που μπορεί να ρυθμιστεί σε μία από δέκα διαφορετικές αποχρώσεις.

Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις ντίζελ TDI και έναν CNG, οι οποίοι συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 110 έως 184 ίππους. Ο 1.4 G-TEC με 110 ίππους είναι ένας  οικονομικός κινητήρας σχεδιασμένος για χρήση με φυσικό αέριο. Εκτός από τα μηχανικά κιβώτια, διατίθενται κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG έξι ή επτά σχέσεων για όλους σχεδόν τους κινητήρες. Προσφέρεται τετρακίνηση για το 2.0 TDI.

Το προαιρετικό σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC) αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο το πλαίσιο, ενώ ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το χαρακτήρα της ανάρτησης επιλέγοντας το προφίλ Comfort, Normal ή Sport. Όλα τα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα Euro 6. Οι κινητήρες TSI χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας της γκάμας αποδίδει 116 PS, είναι τρικύλινδρος 1.0 TSI και διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7-τάχυτο DSG.

Ο 1.4 TSI G-TEC είναι ιδιαίτερα αποδοτικός καθώς ως κινητήρας bivalent, λειτουργεί με φυσικό αέριο και βενζίνη, και αποδίδει 110 ίππους. Στο πρόγραμμα CNG και όταν συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο DSG, τα Octavia και Combi εκπέμπουν μόλις 101 και 107γραμ.CO2/χλμ. αντίστοιχα. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους.

Η υπερσυμπίεση και ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης με τεχνολογία Common Rail είναι κοινά χαρακτηριστικά των κινητήρων TDI στις Octavia και Combi. Ο βασικός 1.6 TDI αποδίδει 116 ίππους συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7άρι DSG. Με αυτό το συνδυασμό, η κατανάλωση μικτού κύκλου των Octavia και Combi δεν υπερβαίνει τα 3,9 λίτρα/100χλμ.

Οι δύο δίλιτρες εκδόσεις του κινητήρα TDI αποδίδουν 150 ίππους και 184 ίππους. Ο ντίζελ 150 ίππων συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) ή τετρακίνηση (AWD). Ένα 6-τάχυτο DSG διατίθεται εναλλακτικά, για προσθιοκίνητα μοντέλα.

Ο ισχυρότερος κινητήρας diesel 135 kW (184 PS) διατίθεται μόνο με τετρακίνηση, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο κιβώτιο DSG. Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην πρόσφυση και την ασφάλεια των Octavia και Combi (Scout), έχοντας συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος. Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, που τοποθετείται μπροστά από τον πίσω άξονα. Η μονάδα ελέγχου (εγκέφαλος) υπολογίζει συνεχώς την κατανομή της ιδανικής ροπής για τον πίσω άξονα.

Το ηλεκτρονικό, μπλοκέ διαφορικό XDS+, μία λειτουργία του Electronic Stabilisation Control (ESC), παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στις γρήγορες στροφές – τόσο για τις προσθιοκίνητες, όσο και τις τετρακίνητες εκδόσεις. Σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης, το XDS+ επιβραδύνει ελαφρώς τον εσωτερικό –προς την στροφή- τροχό για να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v