Alfa Romeo Stelvio 2.2d 210 ίππων 4Χ4 Super: Μοναδική!

Δοκιμάσαμε την εντυπωσιακή νέα Alfa Romeo Stelvio στους ελληνικούς δρόμους και μεταφέρουμε την εμπειρία μας.
Alfa Romeo Stelvio 2.2d 210 ίππων 4Χ4 Super: Μοναδική!
Test Drive

Η Alfa Romeo συμπλήρωσε 107 χρόνια παρουσίας στον χώρο του αυτοκινήτου και διεκδικεί σημαντικό μερίδιο από την κατηγορία των πολυτελών SUV. H πρώτη προσπάθεια της φίρμας να εισέλθει στη κατηγορία των πολυτελών SUV είναι η Stelvio που ανταγωνίζεται τα δημοφιλή γερμανικά μοντέλα Audi Q5, BMW X3, και Mercedes GLC.

Η δοκιμή έγινε στην Ελλάδα με την ισχυρότερη ντιζελοκίνητη έκδοση παραγωγής. Κάτω από το μεγάλο καπό υπάρχει το μοτέρ 2.200 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 210 ίππους. Αρωγός στη προσπάθεια του να προσδώσει υψηλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο μήκους 4,68μ. είναι η υψηλή ποσότητα ροπής. Τα 47,6 χλγμ. είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.

Το αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο της ZF, διαθέτει αλουμινένια paddles αλλαγών που είναι τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού. Είναι ρυθμισμένο να εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Ένα επιπλέον στοιχείο που μεγιστοποιεί την αίσθηση της δύναμης και της ισχυρής επιτάχυνσης, είναι ότι το κιβώτιο στην χειροκίνητη λειτουργία του δεν ανεβάζει σχέση όταν φθάσει στο όριο περιστροφής του κινητήρα.

Ανάμεσα στις τεχνολογικές διατάξεις που διαθέτει το εντυπωσιακό ιταλικό αυτοκίνητο ξεχωρίζει σύστημα τετρακίνησης Q4. Το σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο. Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει, ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της υψηλης ροπής και την άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο AlfaTM DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες.

Υπό κανονικές συνθήκες, το Stelvio Quadrifoglio κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%. Αποσκοπώντας στην όσο το δυνατό πιο ορθή κατανομή και γρήγορη μετάδοση της ροπής, το σύστημα είναι ρυθμισμένο να παρέμβει άμεσα όταν ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες, που φθάνουν μέχρι και 2.5%.

Επίσης, το καινούριο πρόγραμμα AlfaTM DNA Pro, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση), παραμετροποιεί ανάλογα την απόδοση επί μέρους συστημάτων του αυτοκινήτου.

Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής το ιταλικό SUV προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Όλα τα τμήματα συνεργάζονται με αξιοσημείωτο τρόπο για να απολαμβάνει ο οδηγός την κίνηση. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες είναι σταθερό και ευχάριστο στην οδήγηση. Πατάει καλά στο δρόμο, στις στροφές έχει μικρές κλίσεις και προκαλεί τον οδηγό να βρει τα όρια του.

Οι επιδόσεις είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας. Το τυπικό 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,6 ΄΄. Τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση κυμάνθηκε σε καλά επίπεδα. Στη δοκιμή ήταν 8 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 4,8 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 127 γραμ./χλμ.

Θετικά σχόλια και για την ποιότητα των υλικών. Επιλέχθηκαν υλικά υψηλής ποιότητας, τα οποία συμβάλουν στην αναβάθμιση της εικόνας του εσωτερικού χώρου. Ωστόσο, η συναρμογή μερικών τμημάτων απέχει από τα υψηλά επίπεδα των ανταγωνιστικών γερμανικών μοντέλων. Ο εξοπλισμός ήταν πλήρης και δημιουργεί τις συνθήκες για ασφαλή και άνετη οδήγηση.

Η Alfa Romeo Stelvio 2.2d 210 ίππων 4Χ4 Super είναι ένα αυθεντικό ιταλικό αυτοκίνητο άξιο της φήμης της μάρκας. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται κυρίως στις ατέλειες στο φινίρισμα, στην ελλιπή πλευρική στήριξη που παρέχουν τα καθίσματα και στην υψηλή τιμή πώλησης. Κοστίζει 57.000 ευρώ. Η γκάμα της Alfa Romeo Stelvio ξεκινά από τα 55.900 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v