New Volvo XC60: ασφαλές, άνετο και πολυτελές

Η νέα γενιά του XC60 παρουσιάστηκε στην Βαρκελώνη και μπαίνει δυναμικά στη μάχη της κατηγορίας των μεσαίων SUV.
New Volvo XC60: ασφαλές, άνετο και πολυτελές

αποστολή στην Ισπανία

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία είναι η ταχύτατη εξέλιξη της Volvo. Η μοναδική σουηδική φίρμα δημιουργεί νέα μοντέλα τα οποία έχουν υψηλά στάνταρ και διεκδικούν μια από τις πρώτες θέσεις στην πολυτελή κατηγορία.

Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της μάρκας είναι η νέα γενιά του XC60, που παρουσιάσθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης, το νέο μοντέλο έχει όλα τα φόντα να ξεπεράσει την επιτυχία που σημείωσε η πρώτη γενιά. Αξίζει να τονισθεί ότι στα εννέα χρόνια από την παρουσίασή της πρώτης γενιάς, σημείωσε μεγάλες εμπορικές επιτυχίες. Έφθασε μέχρι την κορυφή της λίστας των  πωλήσεων premium SUV της μεσαίας κατηγορίας στην Ευρώπη, με σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες να έχουν διατεθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για το μοντέλο που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας σε όλο τον κόσμο.

«Διαθέτουμε μια πολύ ισχυρή παράδοση στο σχεδιασμό όμορφων και δυναμικών SUV, που παράλληλα προσφέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Το νέο XC60 δεν αποτελεί εξαίρεση. Είναι ένα τέλειο αυτοκίνητο για το σημερινό ενεργό τρόπο ζωής και αποτελεί το επόμενο βήμα στη στρατηγική ανάπτυξης της μάρκας», δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars.

Η πρώτη δοκιμή στη Βαρκελώνη έγινε με την έκδοση D5 η οποία παίρνει ισχύ από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ. της σειράς Drive E. Το σουηδικό μοτέρ σε αυτή την έκδοση αποδίδει 235 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Οι δίλιτροι πετρελαιοκινητήρες της οικογένειας Drive-E διαθέτουν τη γνωστή από τη Σειρά 90 πατέντα της Volvo, την PowerPulse. Πρόκειται για μία τεχνολογία η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την υστέρηση που συχνά διακρίνει αυτούς τους κινητήρες. Το PowerPulse λειτουργεί διοχετεύοντας αέρα υπό πίεση, από το φίλτρο αέρα, μέσω ενός κομπρέσσορα, σε ένα δοχείο όγκου δύο λίτρων. Όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει είτε από στάση είτε από χαμηλές στροφές, ο υπό πίεση αποθηκευμένος αέρας διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εξαγωγής για να τροφοδοτήσει το turbo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία άμεση και υψηλή παροχή ισχύος. Ο αέρας στο δοχείο αποθήκευσης ανατροφοδοτείται αυτόματα και η διαθεσιμότητα είναι συνεχής.

Aυτό το σύστημα αναβαθμίζει την λειτουργία του κινητήρα και δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να επιτύχει υψηλές επιδόσεις, χωρίς να πιέσει το μοτέρ. Οι τιμές που δίνει ο κατασκευαστής είναι κοντά στη πραγματικότητα και τοποθετούν το αυτοκίνητο στην ανώτερη βαθμίδα της κατηγορίας του σε αυτό τον τομέα. Επίσημες τιμές, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2’’ και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 7 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 144 γραμ./χλμ.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώθηκε ότι η λειτουργία του μοτέρ είναι ραφιναρισμένη και ο οδηγός απολαμβάνει την παροχή της ισχύος και της ροπής. Ο θόρυβος από την λειτουργία του τετρακύλινδρου κινητήρα είναι σε χαμηλά επίπεδα και δεν αλλοιώνει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η Volvo έδωσε μεγάλη έμφαση στον τομέα της ασφάλειας. Το νέο Volvo XC60, ενσωματώνει τρεις νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας που ανήκουν στο βασικό του εξοπλισμό. Κοινό τους χαρακτηριστικό, η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα τρία νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις.

Το πρωτοποριακό σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety, που πρώτη η Volvo παρουσίασε στην αυτοκινητοβιομηχανία στο XC60 πρώτης γενιάς και λειτουργεί τόσο στη διάρκεια της ημέρας όσο και τη νύχτα, ενεργό πλέον για σχετική διαφορά ταχύτητας έως 60 χλμ./ώρα, συνοδεύεται τώρα από υποβοήθηση τιμονιού. Το αυτοκίνητο παρέχει ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ώρα.

Ένα επιπλέον νέο σύστημα ασφάλειας είναι το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ώρα.

Η υποβοήθηση τιμονιού πλέον εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, το οποίο επίσης επωφελείται από τη λειτουργία της υποβοήθησης τιμονιού για να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το Νέο XC60, το BLIS πλέον λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του.

Ως προαιρετική επιλογή στον εξοπλισμό του Νέου XC60 θα προσφέρεται επίσης το Pilot Assist, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με καλή σήμανση και μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.

Το νέο XC60 είναι το πρώτο μοντέλο της Σειράς 60 που δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας. Αποτελεί μια εξέλιξη της σχεδιαστικής φόρμας που λάνσαρε το XC90. Όπως και τα μοντέλα της Σειράς 90, έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά και στο σύνολό του από τη Volvo. Είναι φτιαγμένο πάνω στη νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA), η οποία προσφέρει πολλές δυνατότητες ευελιξίας, εξέλιξης και οικονομίας κλίμακας στη σουηδική μάρκα και στην οποία θα βασιστούν όλα τα μελλοντικά μεγάλα μοντέλα της. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η SPA προσφέρει πολλές δυνατότητες για την δημιουργία ηλεκτροκίνητων και υβριδικών εκδόσεων. Το Νέο XC60 προσφέρεται – ήδη από το λανσάρισμά του – και σε Twin Engine υβριδική έκδοση ισχύος 407 ίππων.

Και στο νέο XC60 το σύστημα διασύνδεσης οδηγού και αυτοκινήτου γίνεται μέσω του Sensus. Χρησιμοποιούνται τελευταίας τεχνολογίας οθόνη αφής και λογισμικό, όπως έγιναν ευρέως γνωστά από τη Σειρά 90. Η οθόνη αφής αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν κομψό πίνακα ελέγχου. Αυτή η οθόνη διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ ζωτικές πληροφορίες προβάλλονται στο κάτω μέρος του παρμπρίζ με το σύστημα Head-Up Display. Το σύστημα ελέγχου περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και δυνατότητα λειτουργίας με φωνητικές εντολές.

Το νέο Volvo XC60 παράγεται στο εργοστάσιο της Volvo στην Τορσλάντα, στη Σουηδία. Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούλιο, σε ανταγωνιστικές τιμές που θα ανακοινωθούν το επόμενο δεκαπενθήμερο. Η βασική έκδοση θα κοστίζει κάτω από τις 60.000 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v