Ford GT: Αντιπαθεί το βάρος

Το νέο μοντέλο της Ford ενσωματώνει ανθρακονήματα και… χάνει βάρος σε σχέση με τα υπόλοιπα supercars.
Ford GT: Αντιπαθεί το βάρος
Το βάρος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός και των αυτοκινήτων. Ειδικότερα στα supercars, το βάρος παίζει καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, στις επιδόσεις και στην αίσθηση που φθάνει στον οδηγό από την κίνηση του αυτοκινήτου.

Η Ford, εκμεταλλεύεται την εμπειρία της στην επίτευξη οδηγοκεντρικών στοιχείων και δημιουργεί τις νέες γενιές των μοντέλων της εκμεταλλευόμενη και τα στοιχεία που λαμβάνει από το supercar GT. Τα ανθρακονήματα είναι ένα σημαντικό στοιχείο που χαρίζει στο GT χαμηλό βάρος και επέτρεψε να σχεδιαστούν ιδιαίτερες φόρμες στο αμάξωμα οι οποίες δεν θα ήταν δυνατές με χάλυβα ή αλουμίνιο. Σε συνεργασία με εταιρίες όπως η Multimatic και η DowAksa, η Ford εξελίσσει νέες μεθόδους που αποσκοπούν σε ταχύτερη, πιο μαζική παραγωγή εξαρτημάτων από ανθρακονήματα.

Για παράδειγμα, οι χαρακτηριστικές, ‘αιωρούμενες’ πίσω κολώνες που συνδέουν την οροφή με τα πίσω φτερά δεν θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από χάλυβα ή αλουμίνιο λόγω των περιορισμών που θέτουν οι συμβατικές κατασκευαστικές μέθοδοι. Αντίθετα, τα ανθρακονήματα μπορούν να αποκτήσουν περίπλοκα γεωμετρικά σχήματα επειδή η κοπή τους γίνεται όπως ένα ύφασμα, το οποίο στη συνεχεία μορφοποιείται και σκληραίνει σε υψηλές θερμοκρασίες.

Ο κινητήρας Ecoboost των 3.5 που φορά το GT είναι ο πιο ισχυρός Ecoboost που κατασκευάστηκε ποτέ, αποδίδοντας 647 ίππους. Εξελίχτηκε παράλληλα με τον αγωνιστικό κινητήρα του GT και τον Ecoboost 3.5 που χρησιμοποιείται στο εκτός δρόμου, υψηλών επιδόσεων pickup F-150 Raptor, στο οποίο το 60% των εξαρτημάτων του κινητήρα είναι κοινά με εκείνον του GT.

Στους αγώνες, οι στροφαλοφόροι των δοκιμαστικών κινητήρων στο πρωτότυπο της Daytona έσπαζαν υπό ακραίες συνθήκες. Με δεδομένο τον περιορισμένο χρόνο που ήταν διαθέσιμος εν’ όψει του αγώνα αντοχής στο Sebring εκείνη της χρονιά, η ομάδα πήρε την κρίσιμη απόφαση να αντικαταστήσει τον αγωνιστικό στροφαλοφόρο του πρωτοτύπου της Daytona με το προ-παραγωγής εξάρτημα που προοριζόταν για το F-150 Raptor. Το πρωτότυπο της Daytona κατέκτησε τη νίκη στον πρώτο του αγώνα στο Sebring την ίδια χρονιά.

Η ομάδα δημιούργησε επίσης προηγμένη τεχνολογία anti-lag στην υπερτροφοδότηση, η οποία βελτιώνει στο μέγιστο την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές. Το σύστημα διατηρεί το γκάζι ανοιχτό ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πιέζει το πεντάλ. Τα μπεκ καυσίμου είναι ανενεργά, αλλά ο ρυθμός περιστροφής και η πίεση του turbo διατηρούνται ψηλά με αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του κινητήρα και ακαριαία επιτάχυνση με το που ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού.

Για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, το GT διαθέτει νέους αυλούς και διπλή διάταξη άμεσου ψεκασμού για καλύτερη απόκριση. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα γρήγορο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο εξασφαλίζει ακαριαίες αλλαγές ταχυτήτων και εξαιρετικό έλεγχο για τον οδηγό.

Στις τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνεται η υδραυλική ανάρτηση του GT μεταβαλλόμενου ύψους που ελέγχεται από τον περιστροφικό διακόπτη των Driving Modes. Η ανάρτηση χαμηλώνει από το πρόγραμμα Normal στο πρόγραμμα Track κατά 50 χιλ. – κάτι που γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό. Το πρόγραμμα Track ανυψώνει την πίσω αεροτομή και κλείνει τους αεραγωγούς στο μπροστινό διαχωριστή, χαρίζοντας ιδανική κατακόρυφη δύναμη για εξαιρετική οδήγηση στην πίστα. Όταν το GT βρίσκεται σε πρόγραμμα οδήγησης με χαμηλωμένη την ανάρτηση, μεταβολές στην προφόρτιση των ελατηρίων σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της απόσβεσης των αμορτισέρ και με την ενεργητική αεροδυναμική, συνεπάγονται δύο μοναδικά αυτοκίνητα σε ένα.

Μία επιπλέον λειτουργία της ανάρτησης – το πρόγραμμα front-lift – επιτρέπει στο GT να περνά με ασφάλεια από σαμαράκια και να μπαίνει στο γκαράζ. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα ανύψωσης του μπροστινού μέρους κατ’ επιλογήν σε ταχύτητες κάτω των 40 km/h. Το σύστημα επαναφέρει αυτόματα την ανάρτηση στη χαμηλότερη θέση στα 40 χλμ./ώρα.

Ο ρόλος του GT ως ‘πεδίου’ δοκιμών είναι εμφανής σε όλους τους τομείς. Κάποιες καινοτομίες όπως η χρήση ανθρακονημάτων για την εξοικονόμηση βάρους, εξυπηρετεί πιο μακροπρόθεσμες εφαρμογές, ενώ άλλες καταλήγουν άμεσα στις αντιπροσωπείες.

Επιπλέον, η προώθηση από πλευράς της εταιρίας των εξατομικευμένων Προφίλ Οδήγησης Drive Modes, τα οποία προσαρμόζουν την απόδοση του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες συνθήκες, επεκτείνεται ταχύτατα. Το πρόγραμμα Track του GT προσφέρεται και στο βραβευμένο Ford Focus RS, ενώ θα είναι διαθέσιμο από του χρόνου και στο ολοκαίνουργο Fiesta ST, ώστε να επιτρέπει τους λάτρεις της οδήγησης να απολαμβάνουν στη μέγιστο αγωνιστικές επιδόσεις.

Περισσότερα στοιχεία στο www.ford.gr.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v