Honda Forza 125: Στυλάτο, ευέλικτο, οικονομικό

Η Honda ενισχύει τη θέση της στη μικρή κατηγορία των σκούτερ με το νέο σπορ Honda Forza 125.
Honda Forza 125: Στυλάτο, ευέλικτο, οικονομικό
Το Forza 125 σχεδιάστηκε για τους Ευρωπαίους που έχουν τις μέγιστες απαιτήσεις από ένα σκούτερ 125 κ.εκ., καλύτερη απόδοση, μεγαλύτερη ευελιξία και ευχρηστία.

Χάρη στο φίνο σχεδιασμό του, αποπνέει σπορ χαρακτήρα. Από εργονομικής απόψεως προσφέρει εξαιρετική άνεση τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη ενώ η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα ανταποκρίνεται εξίσου καλά στον αυτοκινητόδρομο και στην οδήγηση στην πόλη. Κάτω από τη σέλα υπάρχει άφθονος αποθηκευτικός χώρος (48 λίτρα, επαρκής για δύο full face κράνη) ενώ στο ντουλαπάκι υπάρχει παροχή 12V. Τον premium χαρακτήρα του σκούτερ αναδεικνύουν τα LED φώτα – προβολέας, φώτα θέσης εμπρός, πίσω και φως πινακίδας.

Ο υδρόψυκτος κινητήρας των 125 κ.εκ. είναι 4βάλβιδος με τους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής σχεδιασμένους με γνώμονα τη μεγάλη ισχύ στο μεσαίο και υψηλό φάσμα περιστροφής. Έχει καλή απόκριση από στάση, κορυφαία επιτάχυνση από τα 90  χλμ./ώρα και υψηλή τελική ταχύτητα. Διαθέτοντας μία σειρά τεχνολογιών χαμηλών τριβών, οι υψηλές επιδόσεις του συνδυάζονται με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου - 43,5 χλμ./λίτρο.

Για το 2017, ο κινητήρας υπακούει στις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EURO4. Τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπής μονοξείδιου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου, όπως ορίζονται από το EURO4, είναι περιορισμένα περίπου στο μισό των προδιαγραφών EURO3.

Ο ατσάλινος σκελετός, με ιδιαίτερα μελετημένα μεταξόνιο και γεωμετρία, συνδυάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm εμπρός και διπλά αμορτισέρ πίσω με σκοπό καλύτερη ευελιξία στους δρόμους της πόλης και άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Ο τροχός των 15 ιντσών εμπρός εξασφαλίζει σταθερότητα και εμπνέει εμπιστοσύνη στον αναβάτη ενώ πίσω υπάρχει τροχός 14 ιντσών. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους μεγάλης διαμέτρου εμπρός και πίσω και διαθέτουν προαιρετικό ABS.

Το Forza 125 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις premium σκούτερ 125 κ.εκ. στην Ευρώπη το 2016. Η συνταγή της επιτυχίας είναι βελτιωμένη στο μοντέλο 2017 χάρη στην υιοθέτηση της τεχνολογίας Smart Key της Honda, στη βελτιωμένη πίσω ανάρτηση, στα νέα ελαστικά της Michelin και στα 3 νέα χρώματα. Στην γκάμα αξεσουάρ που έχει φτιαχτεί ειδικά για να ταιριάζει απόλυτα το Forza 125 στον τρόπο ζωής του αναβάτη, περιλαμβάνονται θερμαινόμενα γκριπ, πίσω σχάρα και μπαγκαζιέρα 35 λίτρων στο χρωματισμό του σκούτερ.

Η εμφάνιση και η πρακτικότητα του Forza 125  αποσκοπούν στη διευκόλυνση των μετακινήσεων - ο μοντέρνος σχεδιασμός του κάνει πιο εύκολη τη ζωή στην πόλη και εκτός. Οι τραπεζοειδείς αναλογίες του σκούτερ υποδηλώνουν την προσέγγιση των σχεδιαστών για ένα «εμπροσθοβαρές σχήμα που αποπνέει δύναμη», το οποίο προστατεύει τον αναβάτη από τον αέρα διατηρώντας μία κομψή, σπορ εμφάνιση.

Η χαμηλή σέλα αγκαλιάζει με σιγουριά τον αναβάτη ενώ η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα σε 6 θέσεις και με συνολική διαδρομή 120 χλστ. ανταπεξέρχεται στις υψηλές ταχύτητες και στην κίνηση της πόλης καθώς και σε όλα τα αναστήματα. Η καλοσχεδιασμένη σέλα προσφέρει άφθονο χώρο για δύο ενήλικες και όταν σηκώνεται αποκαλύπτει χώρο για δύο full face κράνη. Στο ντουλαπάκι μπροστά από τον αναβάτη βρίσκεται παροχή 12V για τη φόρτιση ηλεκτρικών αξεσουάρ ενώ μπορεί να φιλοξενήσει και ένα πλαστικό μπουκάλι νερό. Το ύψος της σέλας είναι μόλις 780 χιλ.

Στα φώτα χρησιμοποιείται τεχνολογία premium LED. Οι διπλοί LED προβολείς συνοδεύονται από LED φώτα θέσης. Τα φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες - οι οποίοι είναι τοποθετημένοι διαφορετικά στο μοντέλο του 2017 για καλύτερη ορατότητα - ενώ πίσω υπάρχουν στερεοσκοπικά LED φώτα και LED φωτισμό πινακίδας.

Το στεροσκοπικό περιβάλλον επεκτείνεται και στα όργανα. Τοποθετούνται ψηλά για να είναι πιο ευανάγνωστα, με σκούρο φόντο και back light φωτισμό LCD ενώ ταχύμετρο και στροφόμετρο είναι αναλογικά και ιδιαίτερα κομψά στο σχεδιασμό τους. Η κεντρική οθόνη LCD διαθέτει ρολόι (με μεγάλα ψηφία), δείκτη καυσίμου, ένδειξη μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης, οδόμετρο, μερικούς χιλιομετρητές Α & Β και δείκτη θερμοκρασίας ψυκτικού κινητήρα. 

Από το 2017 το Forza 125 υιοθετεί το σύστημα Smart Key της Honda. Το ‘κλειδί’ αρκεί να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη, ο οποίος πλέον δεν χρειάζεται να το εισάγει σε κάποιον διακόπτη για να βάλει μπροστά τον κινητήρα και να ανοίξει την τάπα καυσίμου ή τη σέλα. Το Smart Key διαθέτει δύο πλήκτρα: την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία “answer back”, η οποία αναβοσβήνει από απόσταση τα φλας για επισήμανση.

Με το Smart Key στην τσέπη ο αναβάτης μπορεί να πιέσει τον κεντρικό διακόπτη ώστε να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να εκκινήσει τον κινητήρα ενώ από δύο διακόπτες μπορεί να ανοίξει την τάπα καυσίμου και τη σέλα. Ο κεντρικός διακόπτης φωτίζεται όταν πατηθεί – ακόμη και από το πλήκτρο ‘answer back’ του χειριστηρίου – με μπλε φωτισμό.

Ο ατσάλινος σκελετός που αποτελεί τη βασική δομή των μηχανικών μερών του Forza 125 εξασφαλίζει την ακαμψία και τη στιβαρότητα που απαιτούνται σε ποικιλία οδικών συνθηκών. Το ανθεκτικό τηλεσκοπικό πιρούνι 33 χιλ. συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου σε 7 θέσεις, τα οποία στηρίζονται στο μονοκόμματο ψαλίδι αλουμινίου. Για το 2017, η πίσω ανάρτηση έχει βελτιωθεί για να παρέχει πιο προοδευτική αίσθηση στην απόσβεση.

Το μικρό βάρος των 158 κιλών (159 στην έκδοση με ABS) συνεπάγεται υψηλές επιδόσεις και ευκολία χειρισμού στις χαμηλές ταχύτητες και στο παρκάρισμα. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πλαισίου εξασφαλίζουν σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και ευελιξία στην κίνηση. Το μεταξόνιο των 1490 χιλ. εξασφαλίζει σταθερότητα ενώ η γεωμετρία του τιμονιού - 26.5° γωνία κάστερ  και 89 mm ίχνος – ευελιξία.

Ο μπροστινός τροχός 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15 ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών φορά ελαστικό140/70-14, παρέχοντας εξαιρετική πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Το μοντέλο 2017 φορά τα δημοφιλή ελαστικά City Grip της Michelin τα οποία εξασφαλίζουν εξαιρετικό κράτημα και αίσθηση σε όλες τις συνθήκες. Στα φρένα υπάρχει ένας μεγάλος, μονός δίσκος 256 χιλ. εμπρός και δίσκος 240 χιλ. πίσω με προαιρετικό ABS για καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές επιφάνειες.

Ο νέος 4βάλβιδος, υδρόψυκτος, με 1ΕΕΚ, κινητήρας του Forza 125 αποδίδει 11kW στις 8.750rpm. Η διάμετρος και η διαδρομή κυλίνδρου είναι 52,4 x 57,9 χιλ. και η σχέση συμπίεσης 11,5:1. Ο κινητήρας εξασφαλίζει καλή επιτάχυνση από στάση, ενώ χάρη στην καμπύλη ροπής στις μεσαίες στροφές, χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις σε ρεπρίζ από 40-60 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη. Η απόδοση της ισχύος σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής συνεπάγεται κορυφαία επιτάχυνση για την κατηγορία μετά τα 90 km/h ενώ οι μακρύτερες σχέσεις μετάδοσης του μοντέλου 2017 χαρίζουν στο Forza 125 ακόμη καλύτερες επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο.

Ο κινητήρας διαθέτει μία σειρά από τεχνολογίες eSP που αποσκοπούν στην επίτευξη χαμηλών τριβών στο εσωτερικό του: ο ευφυής σχεδιασμός κάποιων εξαρτημάτων, όπως η αντλία λαδιού μέσα στο μπλοκ, βελτιώνουν την απόδοσή του. Ο συμπαγής θάλαμος καύσης και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI, καθώς και το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι των 4,7 λίτρων σε συνδυασμό με αυλό εισαγωγής 28 χιλ. – βελτιστοποιούν την ταχύτητα καύσης του μίγματος και την ψύξη του θαλάμου καύσης. Στην απόληξη της εξαγωγής με τους τρεις θαλάμους κρύβεται ένας καταλύτης 400 κυψελών ο οποίος παγιδεύει τους επιβλαβείς ρύπους.

Ο έκκεντρος κύλινδρος περιορίζει τις τριβές ανάμεσα στο έμβολο και στο χιτώνιο μεταφέροντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στο στροφαλοφόρο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές «εγκοπές» στην εξωτερική του επιφάνεια ώστε  να περιορίζονται στο ελάχιστο οι παραμορφώσεις του κυλίνδρου. Αυτή η λύση μειώνει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου και κατά συνέπεια τις εσωτερικές τριβές. 

Το συμπαγές ψυγείο υψηλής απόδοσης είναι ενσωματωμένο στο εξωτερικό της δεξιάς πλευράς του μπλοκ κινητήρα και συνεργάζεται με ένα πολύ ελαφρύ, μικρών διαστάσεων ανεμιστήρα με μικρές απώλειες τριβής και χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση. Οι εσωτερικές τριβές στη μετάδοση είναι επίσης περιορισμένες χάρη στα τρία κυρίως ρουλεμάν χαμηλής τριβής, το καθένα από τα οποία είναι σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στα φορτία που του αναλογούν. H τροχαλία κίνησης διαθέτει πτερύγια για χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση ενώ η οδηγούμενη περιορίζει τις πιέσεις στον ιμάντα με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών στη μετάδοση της κίνησης.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη γεννήτρια-εκκινητής ACG είναι ενσωματωμένη στην άκρη του στροφαλοφόρου και λειτουργεί ως μίζα για την εκκίνηση του κινητήρα αλλά και ως εναλλάκτης (γεννήτρια) ρεύματος. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους από την εμπλοκή γραναζιών.

Το σύστημα Idling Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά τα τρία πρώτα δευτερόλεπτα στο ρελαντί όταν το σκούτερ είναι ακινητοποιημένο και τα φρένα πατημένα. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται απλά με το άνοιγμα του γκαζιού. Το σύστημα έχει αθόρυβη λειτουργία χάρη στη γεννήτρια-εκκινητή ACG. Διαθέτει δε ένα σύστημα επαναφοράς, το οποίο περιστρέφει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο εισαγωγής, καθώς και ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση του σφονδύλου στην εκκίνηση. Το Idling Stop ‘διαβάζει’ το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για την καλύτερη προστασία της. Η μπαταρία είναι μακράς διαρκείας, τύπου YTZ8V.

Ένας από τους στόχους που είχε θέσει η ομάδα εξέλιξης του Forza 125 είναι η αυτονομία καυσίμου – τέτοια ώστε ο αναβάτης να πηγαίνει για ανεφοδιασμό μόνο μία φορά την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 11,5 λίτρα και κατανάλωση περίπου ενός λίτρου για κάθε 43,5 χλμ., η αυτονομία του Forza 125 αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα, τιμή η οποία παραμένει και στο προδιαγραφών EURO4 μοντέλο 2017.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v