Νέο Toyota Yaris: Η πιο πλήρης πρόταση στα supermini

Οδηγούμε το ανανεωμένο ιαπωνικό μοντέλο στο Άμστερνταμ και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το σπουδαίο supermini.
Νέο Toyota Yaris: Η πιο πλήρης πρόταση στα supermini
αποστολή στην Ολλανδία

Παρά την προσθήκη νέων μοντέλων και πολλών εκδόσεων στη κατηγορία των supermini, το ανανεωμένο Toyota Yaris, είναι το πιο πλήρες μοντέλο της κατηγορίας. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει μετά την οδήγηση του ιαπωνικού αυτοκινήτου στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του.

Το ανανεωμένο Toyota Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που παράγεται με τέσσερις κινητήριες μονάδες. Δυο βενζινοκινητήρες, 1.000 κ.εκ. και 1.500 κ.εκ., έναν ντίζελ 1.400 κ.εκ. και μια υβριδική μονάδα 1.500 κ.εκ. Στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο νέο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ.

Ο νέος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ. αντικαθιστά την υπάρχουσα μονάδα βενζίνης 1.330 κ.εκ. Ο νέος κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries Poland.

Ο κινητήρας υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και μείωση της κατανάλωσης έως 12%, σύμφωνα με τις τρέχουσες παραμέτρους δοκιμών NEDC. Ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.500 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 ίππων και μέγιστη ροπή 13,6 χλγμ. στις 4.400 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον κινητήρα 1.330 κ.εκ., είναι 0,8΄΄ ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα (11΄΄ έναντι 11,8), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 – 120 χλμ./ώρα σε 17,6΄΄ συγκριτικά με τα 18,8΄΄.

Η παγκόσμια εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία υβριδικής κίνησης έχει αποδειχτεί πολύτιμη στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που απορρέουν από την ισχύ του νέου προτύπου Euro 6c και του κύκλου RDE, όπως επιβεβαιώνεται από την 38,5% θερμική απόδοση του νέου κινητήρα, τιμή που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγορές. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.

Η υψηλότερη αναλογία συμπίεσης είναι αποτέλεσμα σχεδίασης του θαλάμου καύσης και των νέων εμβόλων, που συμβάλλουν σε ένα ομοιογενές μίγμα αέρα / βενζίνης και στην ταχεία καύση. Το σύστημα EGR με ψυγείο μειώνει τη θερμοκρασία καύσης και συμβάλλει στην αποφυγή της κρουστικής καύσης. Επιπλέον, η ποσότητα των ανακυκλωμένων καυσαερίων επιτρέπει μία μείωση στις ροϊκές απώλειες σε χαμηλά και μεσαία φορτία, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του κινητήρα.

Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής – VVT-iE** – επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί, μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.

Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση – για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota – μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται. Όπως και οι υπόλοιποι κινητήρες Toyota ESTEC, η μονάδα 1.5 ωφελείται από τα πιο πρόσφατα μέτρα μείωσης των τριβών.

Στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι το μοτέρ αποδίδει από χαμηλά και παρέχει ικανοποιητική ποσότητα ισχύος και ροπής σε ευρύ φάσμα. Είναι εύστροφο και οικονομικό στη κατανάλωση. Κατανάλωσε 5,2 λίτρα/100χλμ., εργοστασιακή μέτρηση 4,3 λίτρα/100χλμ. Η σημαντικότερη παρατήρηση έχει σχέση με το επίπεδο θορύβου του κινητήρα. Θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη ηχομόνωση για να περιοριστεί ο θόρυβος στη καμπίνα από την λειτουργία του κινητήρα.

Επίσης, διαπιστώθηκε και η βελτίωση στην οδική συμπεριφορά. Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε οδόστρωμα με ανωμαλίες. Οι αλλαγές που έχουν γίνει και στις αντιδράσεις των αμορτισέρ έχουν βελτιώσει την άνεση και αυξήσαν την οδηγική ευχαρίστηση.

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χαρτογραφηθεί με άλλο λογισμικό για να προσφέρει πιο στιβαρή αίσθηση και ομαλότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί με καλύτερη απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η υβριδική έκδοση που δοκιμάσθηκε στο Άμστερνταμ. Το Yaris παραμένει το μοναδικό στην κατηγορία του που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Όπως είναι γνωστό, η φιλική προς το χρήστη τεχνολογία της Toyota προσφέρει περιορισμένη κατανάλωση και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην κατηγορία (από 75 γραμ.CO2/χλμ.).

Στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι οι παρατηρήσεις που είχαν γίνει από δημοσιογράφους και κάτοχους υβριδικών Yaris για το επίπεδο θορύβου και το σύστημα διεύθυνσης αξιολογήθηκαν από τους μηχανικούς. Οι νέες παρεμβάσεις έχουν σαν αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά ο θόρυβος και από την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Ωστόσο, όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει πιο γρήγορα το αυτοκίνητο πάλι εμφανίζεται θόρυβος από το κιβώτιο, ο οποίος όμως πλέον είναι λιγότερος σε σχέση με το αρχικό μοντέλο.

Στη μάχη για περιορισμό του θορύβου επιστρατεύθηκαν, οι ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, ο μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, τα νέα εμπρός ημιαξόνια, το εμπρός υποπλαίσιο καθώς και το τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής. Επιπλέον, το σύστημα εξαγωγής έχει προσαρμοστεί με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ. Ευχάριστη έκπληξη και η βελτίωση της αίσθησης του συστήματος διεύθυνσης.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 12.000 ευρώ, αυτή η τιμή αφορά τη βασική έκδοση με κινητήρα 1.000 κ.εκ.. Από 13.100 με μοτέρ 1.500 κ.εκ., 16.200 ευρώ 1.4 D-4D και 16.690 ευρώ Hybrid. Οι πωλήσεις ξεκινούν σύντομα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v