Nέο Kia Picanto: Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς

Δοκιμάζουμε την τρίτη – και πιο ώριμη - γενιά του μικρού αυτοκινήτου πόλης της KIA στους δρόμους της Βαρκελώνης.
Nέο Kia Picanto: Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς
αποστολή στην Ισπανία

Η πρόοδος των κορεάτικων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι αλματώδης. Η Kia εμπλουτίζει τη γκάμα της με νέα μοντέλα τα οποία διαθέτουν νέα τεχνολογία και υψηλά στάνταρ σε όλους τους τομείς.

Η κορεάτικη μάρκα που ενστερνίζεται τις θέσεις των ευρωπαίων οδηγών για την αυτοκίνηση, παρουσίασε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας τη νέα γενιά του Kia Picanto. Η τρίτη γενιά του Picanto στοχεύει σε υψηλό μερίδιο στη κατηγορία των μίνι(κατηγορία Α). Πρόκειται να ανταγωνισθεί, τα Toyota Aygo, VW up!, Peugeot 108, Citroen C1, Hyundai i10 και άλλα μοντέλα της κατηγορίας που παρουσιάζει αλματώδη αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το νέο μοντέλο έχει μήκος 3,59 μ., ύψος 1,48 μ. και πλάτος 1.59 μ. Κατασκευάζεται μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα. Η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου που απευθύνεται σε όσους κινούνται συνήθως στην πόλη, διαθέτει μεταξόνιο που φθάνει τα 2.400 χιλ. Είναι αυξημένο κατά 15 χιλ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αυτή η αύξηση στο μεταξόνιο έδωσε την δυνατότητα στους σχεδιαστές να εξασφαλίσουν περισσότερο χώρο  για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου αυξήθηκε στα 252 λίτρα, ο μεγαλύτερος στη κατηγορία των μίνι. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.010 λίτρα.

Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να τονισθεί είναι η επιτυχία των σχεδιαστών στην επιλογή των καθισμάτων. Κατάφεραν με τις κατάλληλες τροποποιήσεις να τοποθετήσουν τα καθίσματα του μεσαίου μοντέλου Optima. Όπως διαπιστώθηκε, κατά την διάρκεια της παρουσίασης, αυτή η επιλογή εξασφαλίζει περισσότερη άνεση για τους επιβάτες, γιατί η πλάτη των καθισμάτων έχει μεγάλο πλάτος και η έδρα μεγάλο μήκος.

Επίσης, είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που σε μερικές εκδόσεις διαθέτει κεντρικό υποβραχιόνιο καθώς και οθόνη πληροφοριών και λειτουργιών floating.

Η μάρκα έχει δώσει μεγάλη έμφαση στα συστήματα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Στις πλούσιες εκδόσεις προσφέρει υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας. Κατά την διάρκεια της παρουσίαση, ανακοινώθηκαν και οι κινητήρες που θα κινούν τα αυτοκίνητα που θα έρθουν σύντομα στην Ελλάδα.

Πρόκειται για αναβαθμισμένα σύνολα βενζίνης, τα οποία έχουν μικρό κυβισμό και εκπέμπουν περιορισμένες ποσότητες ρύπων.

Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.000 κ.εκ. απόδοσης 67 ίππων. Ακολουθεί ο επίσης τρικύλινδρος 1.000 κ.εκ. με τούρμπο, οπότε η ισχύς ανεβαίνει στους 100 ίππους.

Η παλέτα ολοκληρώνεται με τον τετρακύλινδρο 1.250 κ.εκ. απόδοσης 84 ίππων. Κιβώτια ταχυτήτων, χειροκίνητο πέντε σχέσεων σε όλα τα μοτέρ και αυτόματο τεσσάρων σχέσεων μόνο για τον 1.25.

Εξακολουθεί να είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας που εξοπλίζεται με τέσσερα δισκόφρενα για καλύτερο και πιο ασφαλές φρενάρισμα.

Το νέο mini έχει όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την καλή οδική συμπεριφορά. Παρά το μικρό μήκος του, 3,59 μ. δίνει την εντύπωση στον οδηγό ότι χειρίζεται ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το πρώτο στοιχείο που αξιολογήθηκε είναι η συμπεριφορά και οι αντιδράσεις του νέου πλαισίου. Η πλατφόρμα πάνω στην οποία αναπτύσσεται το αυτοκίνητο έχει υψηλή ακαμψία και αποτελεί μια ακόμη επιτυχία των Κορεατών μηχανικών. Στη διαμόρφωση των τελικών ρυθμίσεων καθοριστικό ρόλο έπαιξαν και οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη από τους μηχανικούς του κέντρου της μάρκας στη Γερμανία.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται με χαρακτηριστική ευκολία και δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες και τα σαμαράκια. Το πλαίσιο εξασφαλίζει μικρή επίδραση των αναπτυσσόμενων δυνάμεων στη συνολική κατασκευή και είναι μια από τις καλύτερες κατασκευές στη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Θετικά σχόλια και για τις αναρτήσεις. Οι μηχανικοί βρήκαν τον σωστό συνδυασμό που εξασφαλίζει απορρόφηση των δυνάμεων από την κίνηση και άνεση. Δεν έχουν απότομες αντιδράσεις και συμβάλουν στην απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου.

Ένας ακόμη τομέας που δείχνει την πρόοδο της μάρκας είναι η ποιότητα κύλισης. Η αποδοτική ηχομόνωση, η εξάλειψη των κραδασμών και άλλοι παράγοντες συμβάλουν στην επίτευξη πολύ καλής ποιότητας κύλισης. Η πρώτη εκτίμηση είναι ότι το νέο Kia Picanto κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα πεδία στα mini.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής στην Ισπανία καλές εντυπώσεις άφησε και η απόδοση του συστήματος διεύθυνσης. Είναι ακριβές, στιβαρό και παρέχει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό. Συνολικά το νέο Kia Picanto, είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Επίσης, όπως διαπιστώθηκε έχει καλή ποιότητα κατασκευής και καλό φινίρισμα. Τα πλαστικά στο σαλόνι είναι σκληρά αλλά έχουν τοποθετηθεί με σωστό τρόπο και χωρίς ατέλειες στο τελικό φινίρισμα.

Μεταξύ των δυο κινητήρων που δοκιμάσθηκαν, η πρώτη εκτίμηση είναι ότι καλύτερο και πιο ισορροπημένο είναι το μοτέρ 1.000 κ.εκ. απόδοσης 67 ίππων. Το μεγαλύτερο μοτέρ 1.25 84 ίππων δεν παρουσιάζει σημαντικές αδυναμίες αλλά έρχεται σε δεύτερο πλάνο.

Οι πωλήσεις του νέου Kia Picanto ξεκινούν στο τέλος Ιουνίου. Η τιμή της βασικής έκδοσης θα είναι γύρω στα 10.300 ευρώ. Αυτή η τιμή αφορά την έκδοση με το βασικό πακέτο εξοπλισμού που εξοπλίζεται με κινητήρα 1.0 67 ίππων. Στη γκάμα υπάρχει και η έκδοση GT-Line, η οποία φέρει σπορ πακέτο(σπόιλερ, ζάντες 16’’, LED μπροστά και πίσω, σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και άλλη χαρτογράφηση). Η έκδοση GT-Line 1.2 84 ίππων υπολογίζεται να κοστίζει 12.500 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v