Το καλύτερο πασχαλιάτικο δώρο!

Το νέο supercar της Ford προσφέρει – μεταξύ άλλων – πέντε προφίλ οδήγησης προς… τέρψη του οδηγού.
Το καλύτερο πασχαλιάτικο δώρο!

Το Πάσχα πλησιάζει και δικαιούμαστε να κάνουμε όνειρα για ένα ξεχωριστό πασχαλιάτικο δώρο. H Ford, δημιούργησε ένα σπορ αυτοκίνητο που θα αποκτήσουν λίγοι οδηγοί. Το νέο Ford GT, είναι ένα από τα αυτοκίνητα που δεν βαριέσαι να οδηγείς και γι’αυτό αν σε καλέσουν στο Καρπενήσι για να περάσεις το Πάσχα, μπορεί να βρεθείς μέχρι το Παρίσι χωρίς να το καταλάβεις. Δίνει τόση οδηγική απόλαυση που δύσκολα αντιστέκεσαι.

Προσφέρει πέντε προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόζει άμεσα τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του σε όλες σχεδόν τις συνθήκες – στο δρόμο, στην πίστα ακόμα και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Συγκεκριμένα: Normal για καθημερινή οδήγηση, Wet για οδήγηση στη βροχή, Sport για σπορ οδήγηση, Track για αγωνιστική οδήγηση και V-Max για μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία.

Τα Προφίλ Οδήγησης προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά αεροδυναμικής, κινητήρα, συστήματος ελέγχου ευστάθειας, αλλαγών σχέσεων κιβωτίου, το ύψος της ανάρτησης και άλλα. Ο οδηγός βελτιστοποιεί τα χαρακτηριστικά επιδόσεων αυτού του υπεραυτοκινήτου από ανθρακονήματα απόδοσης 647 ίππων, σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο ή στην πίστα.

Η Ford Performance άκουσε προσεκτικά σχόλια ιδιοκτητών υπεραυτοκινήτων, με σκοπό να δημιουργήσει ένα Ford GT που θα είναι εύχρηστο στην καθημερινότητα και συναρπαστικό στην πίστα.

Κάθε προφίλ οδήγησης είναι ειδικά ρυθμισμένο για διαφορετικό οδηγικό περιβάλλον. Αξιοποιώντας τα όσα έμαθε από το αγωνιστικό πρόγραμμα του GT, η Ford Performance διαμόρφωσε τις ενδείξεις στο ψηφιακό πίνακα οργάνων ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ, με σκοπό την απογείωση της οδηγικής εμπειρίας.

Περιστρέφοντας απλά ένα μπουτόν στο εμπνευσμένο από τη F1 τιμόνι, το νέο υπεραυτοκίνητο μπορεί να μεταμορφώνεται άμεσα από αυτοκίνητο τουρισμού σε ένα πλήρως αγωνιστικό όχημα ρυθμισμένο για μέγιστη ταχύτητα και αρνητική άντωση.

Το GT διαθέτει επίσης ένα προηγμένο, αλλά πρακτικό σύστημα ελέγχου εκκίνησης (Launch Control), που παρέχει βέλτιστη πρόσφυση για άριστη εκκίνηση υπό όλες τις συνθήκες. Σχεδιασμένο για χρήση στην πίστα, διατίθενται σε όλα τα προφίλ πλην του Wet.

Το σύστημα ενεργοποιείται στην οθόνη του πίνακα οργάνων, μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού. Όταν είναι ενεργοποιημένο, ένα λευκό εικονίδιο “LC” εμφανίζεται στο ταμπλό. Στο σημείο αυτό ο οδηγός κρατά πατημένο το φρένο με το αριστερό του πόδι και πιέζει δυνατά το γκάζι με το δεξί πόδι. Όταν το σύστημα είναι έτοιμο, το εικονίδιο“LC” γίνεται πράσινο και ο οδηγός σηκώνει το αριστερό του πόδι για να ξεκινήσει το Ford GT και να επιταχύνει γρήγορα.

Με την επιλογή του Normal mode, η απόσταση από το έδαφος του  GT ρυθμίζεται στα 120 χιλ. για να μπορεί να περνά άνετα πάνω από σαμαράκια και λακκούβες. Το γκάζι και η μετάδοση είναι ρυθμισμένα για νορμάλ οδήγηση και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας δεν μπορούν να ρυθμιστούν.

Η πίσω πτέρυγα εκτείνεται αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική όταν η ταχύτητα φτάσει στα 145 χλμ./ώρα, και επιστρέφει στη θέση της στα 130 χλμ./ώρα. Η πτέρυγα μπορεί να λειτουργήσει και σαν αερόφρενο εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν απότομο φρενάρισμα.

Για τα Normal & Wet modes η ανάρτηση ρυθμίζεται στη θέση Comfort. Πιέζοντας το αντίστοιχο μπουτόν, ο οδηγός μπορεί να ‘μαλακώσει’ το αυτοκίνητο σε δρόμους με ανωμαλίες ρυθμίζοντας τη συμπίεση και επαναφορά των αποσβεστήρων – χωρίς να συμβιβασμούς στον έλεγχο.

Το Wet mode ενεργοποιεί τις στάνταρ ρυθμίσεις του Normal mode, αλλά προσαρμόζει την ευαισθησία του γκαζιού για να βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν τη μειωμένη πρόσφυση λόγω βρεγμένης επιφάνειας, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια.

Η ενεργοποίηση του Sport mode στο Ford GT προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του γκαζιού ώστε να αυξηθεί η απόκριση του κινητήρα 3.5 EcoBoost V6 Twin Turbo και του συστήματος anti-lag. Έχοντας εξελιχθεί πάνω στο αγωνιστικό Ford GT που κέρδισε στο Le Mans, το σύστημα anti-lag διατηρεί τους υπερσυμπιεστές σε υψηλές στροφές ώστε να παρέχουν άμεσα υπερπλήρωση όταν χρειάζεται.

Τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης ρυθμίζονται από τον οδηγό με το σύστημα AdvanceTrac, παρέχοντας τρεις πρόσθετες ρυθμίσεις. Επιτρέποντας μεγαλύτερες γωνίες ολίσθησης και περιστροφής του αμαξώματος κατά την υπερστροφή ισχύος, επιτρέπουν στους οδηγούς να διερευνούν περαιτέρω τα όρια του GT. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 120 χιλ., και η επιλογή comfort για την ανάρτηση είναι απενεργοποιημένη.

Και ενώ το Sport mode μπορεί να χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στις περισσότερες αγωνιστικές πίστες – κυρίως εκείνες που απαιτούν υψηλότερο ύψος ανάρτησης - το Track mode προορίζεται αυστηρά για αγωνιστικές συνθήκες.

Όταν ο μοχλός του κιβωτίου είναι στη θέση park, η επιλογή αυτού του προφίλ ενεργοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα που μειώνει το ύψος της ανάρτησης κατά 50 mm. Η σκληρότητα των ελατηρίων αυξάνεται και η απόσβεση των αμορτισέρ ρυθμίζεται στο σκληρότερο σετάρισμα. Η πίσω πτέρυγα – που στην άκρη της διαθέτει Gurney flap – εκτείνεται και τα αεροδυναμικά ανοίγματα μπροστά κλείνουν για μέγιστη αεροδυναμική πίεση. Όλα αυτά συμβαίνουν σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα.

Στο V-Max mode – ‘μέγιστη ταχύτητα’ στη γλώσσα των μηχανικών – κάθε ρύθμιση είναι προσαρμοσμένη για να δώσει στο GT όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα.

Το ύψος της ανάρτησης είναι ίδιο με αυτό του Track mode, αλλά όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμισμένα για ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Οι έλεγχοι ευστάθειας παραμένουν ενεργοί ώστε να διασφαλίζουν ότι το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία γραμμή. Το V-Max mode μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνον όταν το Ford GT είναι σταματημένο και στο park.


Περισσότερες πληροφορίες στο www.ford.gr

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v