Νέο Suzuki Swift: Τομή στα supermini

Δοκιμάζουμε το αναβαθμισμένο ιαπωνικό supermini στους δρόμους του Μόντε Κάρλο και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Νέο Suzuki Swift: Τομή στα supermini
αποστολή στο Μόντε Κάρλο

Η Suzuki ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και είναι έτοιμη για τις νέες προκλήσεις της αυτοκίνησης. Αυτό είναι το συμπέρασμα που έβγαλα από τις συζητήσεις με ανώτατα στελέχη της ιαπωνικής μάρκας κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της νέας γενιάς του Suzuki Swift.

Ακόμη και η επιλογή της τοποθεσίας που πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση δείχνει την αποφασιστικότητα της μάρκας που μας έμαθε τα μυστικά της τετρακίνησης. Στο κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο, για αρκετές ημέρες αναρίθμητα Suzuki Swift  σε έντονα χρώματα κυκλοφορούσαν στους δρόμους ανάμεσα στα πιο ακριβά και ζηλευτά αυτοκίνητα του κόσμου. Δίπλα στις τελευταίες Rolls-Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini.

Οδηγώντας το ιαπωνικό supermini διαπίστωσα το μείγμα που επέλεξαν οι Ιάπωνες για το νέο supermini τους. Ουσιαστικά αναβάθμισαν το αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς. Οι νέες διαστάσεις: μήκος 3.84 μ., πλάτος 1.73 μ., υψος 1.49 μ., μεταξόνιο 2.45 μ., μετατρόχιο εμπρός/πίσω 1.520 – 1.530 χιλ.

Σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά είναι κατά 10 χιλ. μικρότερο στο μήκος ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιο του είναι κατά 20 χιλ. αυξημένο. Αυτό ειχε4 σαν αποτέλεσμα, να αυξηθούν οι ζωτικοί χώροι για τους επιβάτες και να μεγαλώσει η αποθηκευτική ικανότητα κατά 54 λίτρα(265 λίτρα). Το νέο μοντέλο είναι επίσης κατά 15 χιλ. πιο χαμηλό και κατά 40 χιλ. φαρδύτερο, στοιχεία που τονίζουν τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του.

Κατάφεραν να διατηρήσουν την εικόνα του επιτυχημένου αυτοκινήτου και να προσθέσουν στοιχεία που ανταποκρίνονται στις ευρωπαϊκές τάσεις όσον αφορά την σχεδίαση. Τα στοιχεία που υπενθυμίζουν την κληρονομιά Swift στο σχεδιασμό του νέου μοντέλου, περιλαμβάνουν τους δυνατούς «ώμους», τις μαύρες εμπρός κολώνες οροφής και τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι ενσωματωμένες στις κολώνες ενώ μια ακόμα high-tech πινελιά είναι τα καινούργια LED φωτιστικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται εμπρός και πίσω.

Επιπλέον εξωτερικά χαρακτηριστικά: Εμπρός προβολείς με τεχνολογία καθοδήγησης από και προς το αυτοκίνητο. Επτά χρώματα αμαξώματος, ανάμεσα στα οποία το “Burning Red Pearl Metallic” και το “Speedy Blue Metallic”, που συνοδεύονται από τέσσερις  συνδυασμούς διχρωμίας του αμαξώματος. Δίχρωμες ή μονόχρωμες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών ή σιδερένιες ζάντες 15 ιντσών με τάσια τροχών.

Μεγάλη προσπάθεια έκαναν οι Ιάπωνες και στον εσωτερικό χώρο. Ξεχωρίζουν, ο πολλαπλών πληροφοριών πίνακας οργάνων, οι σπορτίφ λευκές λεπτομέρειες με το σατινέ χρώμιο στο ταμπλό, η κεντρική κονσόλα με κλίση πέντε μοιρών προς τον οδηγό, το τιμόνι σχήματος D, τα εμπρός καθίσματα με βελτιστοποιημένο σχήμα για περισσότερη άνεση, το ηχοσύστημα συμβατό με Bluetooth Smartphone Linkage με οθόνη αφής 7 ιντσών, και θύρα USB και SD συμβατή με MP3/WMA/ACC και ο αυτόματος κλιματισμός με πίνακα ελέγχου με οθόνη LED.

Ο κινητήρας 1.0 Boosterjet SHVS παίρνει μπροστά και το ιαπωνικό supermini με την μοντέρνα σχεδίαση ξεκινά την αντιπαράθεση με τους νόμους της φύσης και τις ασφάλτινες προκλήσεις.

Τίποτα δεν θυμίζει την απερχομένη γενιά. Τώρα ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα στιβαρό και υπάκουο τιμόνι, το οποίο του δίνει την δυνατότητα να κουμαντάρει άμεσα το αυτοκίνητο. Η πρόοδος στη οδική συμπεριφορά είναι θεαματική. Θυμίζει ακριβό ευρωπαϊκό μοντέλο της ανώτερης κατηγορίας.

Και δεν είναι μόνο το τιμόνι που κάνει την διάφορα. Το καινούργιο πλαίσιο είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας. Η νέα ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα “HEARTECT” καθορίζει τον τρόπο που το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο. Από κοντά και οι νέες αναρτήσεις.

Επιτέλους οι Ιάπωνες ασχολήθηκαν και με την ηχομόνωση. Οι περισσότεροι θόρυβοι από την κύλιση και την λειτουργία του κινητήρα μένουν έξω από την καμπίνα. Καταλαμβάνει μια από τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση της ποιότητας κύλισης.

Το μοτέρ βενζίνης με την υποστήριξη του ήπιου υβριδικού συστήματος SHVS (Smart Hybrid Vehicle της Suzuki) αποδίδει 111 ίππους στις 5.500 σ.α.λ.

Η μέγιστη ροπή είναι 17,2 χλγμ. και εμφανίζεται από τις 2.000- 3.500 σ.α.λ. Η απόδοση του μοτέρ είναι ικανοποιητική και εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Η πρώτη παρατήρηση αφορά την αδυναμία του να προσφέρει άμεσα μεγάλη ποσότητα ισχύος στις χαμηλές στροφές. Με την κατάλληλη όμως χρήση των σχέσεων του πεντατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, εύκολα αυξάνεται η απόδοση.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS είναι ιδανικό για συμπαγή αυτοκίνητα. Χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG), που λειτουργεί σαν δυναμό και σαν ηλεκτροκινητήρας. Επίσης υποστηρίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Βοηθά τον κινητήρα σε περιπτώσεις που συνήθως απαιτείται υψηλή κατανάλωση καυσίμου, όπως για παράδειγμα η εκκίνηση από στάση ή η επιτάχυνση, οπότε το SHVS πετυχαίνει τη μείωση της κατανάλωσης παρέχοντας υποβοήθηση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που παράχθηκε από την πέδηση και έχει αποθηκευτεί στη μπαταρία. Επειδή το σύστημα ISG χρησιμοποιεί ιμάντα, αντί για την παραδοσιακή μίζα, για την επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από ένα αυτόματο σταμάτημα, προσφέρει πιο ήσυχη και ομαλή επανεκκίνηση.

Οι πωλήσεις του νέου Suzuki Swift ξεκινούν στις αρχές Απρίλιου και οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο supermini έχει σαν προίκα την φήμη των  προηγούμενων γενεών για την υψηλή αξιοπιστία, παροιμιώδη αντοχή και χαμηλό κόστος χρήσης. Η ιαπωνική μάρκα δημιούργησε ένα μοντέλο που έχει όλα τα στοιχεία για να γίνει  μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v