Κέρδη ρεκόρ για την BMW

Το BMW Group συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του στο δρόμο για μία βιώσιμη και επικερδή ανάπτυξη.
Κέρδη ρεκόρ για την BMW
Αφού κατέγραψε τα καλύτερα αποτελέσματα εσόδων και κερδών για έβδομη συνεχή χρονιά, το BMW Group συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του στο δρόμο για μία βιώσιμη και επικερδή ανάπτυξη, ισχυροποιώντας παράλληλα τη θέση του στο ‘τιμόνι’ της καινοτομίας. Οι βασικές δραστηριότητες της εταιρείας θα ενισχυθούν με τη στοχευμένη προσθήκη νέων μοντέλων και τη συνεχή προσπάθεια στους στρατηγικούς τομείς ηλεκτρικής μετακίνησης και αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Με γνώμονα αυτό, θα ανανεώσει σημαντικά την προϊοντική γκάμα του τα επόμενα χρόνια. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ανώτερο τμήμα της premium κατηγορίας. Μέχρι το 2020, το BMW Group στοχεύει σε σημαντική αύξηση πωλήσεων στο εν λόγω τμήμα, με την προσθήκη αρκετών νέων μοντέλων, όπως η BMW X7, που θα πλαισιώσει τη BMW Σειρά 7.

Είναι αποφασισμένο να συνεχίσει ακάθεκτο την επιτυχημένη στρατηγική εξηλεκτρισμού. Κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, δυναμικές αλλαγές πρόκειται να συμβούν στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης. Ωστόσο, δεν θα αναπτυχθούν όλες οι αγορές και οι κατηγορίες με τον ίδιο ρυθμό, και το τι θα γίνει τελικά εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες όπως οι ρυθμιστικές διατάξεις, που είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε σήμερα. Επομένως, η ευελιξία και η κλιμάκωση μέσα από μία ευρεία γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων θα διασφαλίσουν την επιτυχία του BMW Group.

Καθιερώθηκε από νωρίς ως πρωτοπόρος της ηλεκτρικής μετακίνησης όταν ξεκίνησε το project i το 2007. Παράλληλα με την ενασχόλησή το με το BMW i3 – την τεχνολογική αιχμή του δόρατος - τα τελευταία δέκα χρόνια το BMW Group έχει επικεντρωθεί στο σχεδιασμό ευέλικτων αρχιτεκτονικών οχημάτων και στη δημιουργία κατάλληλων μονάδων που θα φιλοξενούν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Κάνοντας την είσοδό του στη δεύτερη δεκαετία της στρατηγικής εξηλεκτρισμού, προάγει αυτή τη συναρπαστική, βιώσιμη μορφή μετακίνησης σε νέα επίπεδα. Επομένως, συνεχίζεται η στρατηγική εξέλιξης του project i με κορυφαίες τεχνολογίες και παράλληλα δημιουργούνται ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων που θα επιτρέψουν ομαλή ενσωμάτωση διαφορετικών συστημάτων κίνησης. Στο μέλλον, εκτός από την plug-in υβριδική τεχνολογία, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας θα ενσωματωθούν στις βασικές σειρές μοντέλων και αρχιτεκτονικές, με έναν πολύ ευέλικτο και κλιμακούμενο τρόπο. Μέσα από την εξέλιξη του BMW iNEXT, μία νέα γενιά ηλεκτρικών μονάδων και συστημάτων κίνησης θα βρουν το δρόμο για τη μαζική παραγωγή.

Δουλεύει επίσης πάνω στην αυτοματοποιημένη οδήγηση στο πλαίσιο του project “ACES” (Autonomous, Connected, Electrified & Shared / Services) - Αυτοματοποίηση, Διασύνδεση, Εξηλεκτρισμός και Κοινοχρησία. Σε συνεργασία με την Intel και Mobileye, έχει καταρτίσει ένα πρόγραμμα για λανσάρισμα αυτοματοποιημένης οδήγησης υψηλού επιπέδου με το BMW iNEXT το 2021. Οι σχετικές τεχνολογίες θα δοκιμαστούν σε κέντρα πόλεων, όπως το Μόναχο, το δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς – επανδρωμένα σε όλες τις περιπτώσεις, με έναν εκπαιδευμένο οδηγό δοκιμών, έτοιμο να αναλάβει τον έλεγχο οποιαδήποτε στιγμή.

Το 2017, θα συγκεντρώσει όλη την τεχνογνωσία του στη συνδεσιμότητα οχημάτων και στην αυτοματοποιημένη οδήγηση σε ένα νέο campus που βρίσκεται στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο. Εκεί θα εργαστούν τουλάχιστον 2000 άτομα πάνω στα επόμενα στάδια εξέλιξης της αυτοματοποιημένης οδήγησης, σε ποικίλους τομείς, από τη δημιουργία λογισμικού μέχρι test drives.

Έχει γράψει ήδη ένα επιτυχημένο κεφάλαιο με το ACES. Για παράδειγμα, οι σημερινές BMW Σειρές 7 και 5 ήδη εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Με το ConnectedDrive, είναι ηγέτης στις ψηφιακές λύσεις και έχει ήδη πάνω από 8,5 εκατομμύρια συνδεδεμένα οχήματα στους δρόμους όλου του κόσμου. Από τα τέλη του 2013 που λανσαρίστηκε το BMW i3, περισσότερα από 125.000 ηλεκτρικά οχήματα έχουν παραδοθεί στους πελάτες τους. Με το DriveNow, το BMW Group εξυπηρετεί πάνω από 800.000 πελάτες σε έντεκα Ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ η νέα υπηρεσία μετακίνησης ReachNow έχει αρχίσει να λειτουργεί με επιτυχία στις ΗΠΑ.

Πέτυχε τους στόχους του το 2016, σημειώνοντας τα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων, εσόδων και κερδών στην ιστορία του. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 5,3% πετυχαίνοντας νέο ρεκόρ 2.367.603 μονάδων (2015: 2.247.485) το 2016. Με τις τρεις premium μάρκες του, BMW, MINI και Rolls-Royce, το BMW Group παρέμεινε ο παγκοσμίως κορυφαίος κατασκευαστής premium οχημάτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων σχεδόν διπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τις 62.000 μονάδες το 2016. Οι πωλήσεις του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3 αυξάνονται κάθε χρόνο από το 2013 που λανσαρίστηκε το μοντέλο και το BMW Group στοχεύει να πουλήσει συνολικά 100.000 ηλεκτρικά οχήματα για πρώτη φορά σε μία χρονιά το 2017.

Τα έσοδα του Group άγγιξαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ με 94.163 εκατ. ευρώ (2015: 92.175 εκατ. ευρώ +2,2%) το 2016, υπερδιπλάσια από τα αποτελέσματα του 2005 (46.656 εκατ. ευρώ). Τα Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ήταν 9.386 εκατ. ευρώ (2015: 9.593 εκατ. ευρώ), ελαφρώς μειωμένα (-2,2%) από πέρσι. Τα Κέρδη προ φόρων του Group (EBT) αυξήθηκαν κατά 4,8% φτάνοντας σε νέα ύψη 9.665 εκατ. ευρώ (2015: 9.224 εκατ. ευρώ). Και οι τρεις κατηγορίες – Αυτοκίνητα, Μοτοσικλέτες και Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες – πέτυχαν κέρδη ρεκόρ προ φόρων το 2016, συμβάλλοντας στη συνολική αύξηση κερδών. Τα κέρδη προ φόρων από τις πωλήσεις (περιθώριο EBT ) για το Group βελτιώθηκαν στο 10,3% (2015: 10.0%). Από το οικονομικό έτος 2017, έχει λανσάρει το "κέρδη από τις πωλήσεις" σαν πρόσθετο δείκτη στοχεύοντας σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 10%. Τα καθαρά κέρδη του Group αυξήθηκαν κατά 8,0% από την προηγούμενη χρονιά στα 6.910 εκατ. ευρώ (2015: 6.396 εκατ. ευρώ), που σηματοδοτεί ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών για το Group.

Το 2016, πάνω από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα BMW πουλήθηκαν για πρώτη φορά μέσα σε ένα χρόνο. Οι παραδόσεις στους πελάτες αυξήθηκαν κατά 5,2% στις 2.003.359 μονάδες (2015: 1.905.234 μονάδες). Σημαντικό ποσοστό της επιτυχίας οφείλεται στη BMW Σειρά 7 και στα μοντέλα BMW X, με την πρώτη να σημειώνει άνοδο 69,2% στα 61.514 μονάδες και την οικογένεια Χ να έχει αναλογία 1 στις 3 επί των συνολικών πωλήσεων BMW το 2016. Συνολικά 644.992 οχήματα BMW X πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των 12 μηνών, +22,3% από την προηγούμενη χρονιά. Η BMW Σειρά 2 βοήθησε επίσης στην αύξηση της μάρκα (196.183 μονάδες, +24,8%). Η νέα BMW Σειρά 5 που λανσαρίστηκε το Φεβρουάριο του 2017, αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του όγκου πωλήσεων φέτος.

Το 2016 ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη χρονιά για τη MINI από τότε που η μάρκα υιοθέτησε τη νέα στρατηγική της. Με πωλήσεις 360.233 (2015: 338.466) μονάδων και αύξηση από την προηγούμενη χρονιά 6,4%, η MINI κατέγραψε τις καλύτερες πωλήσεις στη ιστορία της, με το MINI Clubman και το νέο MINI Cabrio να γίνονται οι μεγαλύτεροι συντελεστές ανόδου.

Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 2,0% το 2016. Στο τέλος της αναφερθείσας περιόδου, 124.729 άτομα εργάζονταν στο BMW Group σε όλο τον κόσμο (2015: 122.244 άτομα). Η ελαφρά αύξηση από την προηγούμενη χρονιά ήταν αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων, όπως η ανάγκη για πρόσθετο προσωπικό, κατάλληλα καταρτισμένο για τα τμήματα εξέλιξης ηλεκτροκίνησης και ψηφιοποίησης και η άνοδος του τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Η συστηματική επέκταση των υπηρεσιών μετακίνησης συνέβαλε επίσης στην αύξηση του μεγέθους του ανθρωπίνου δυναμικού.

Το BMW Group εξακολουθεί να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες. Συνολικά, πάνω από 4.600 νεαρά άτομα σε όλο τον κόσμο απασχολούνταν σε επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματικά προγράμματα για νέα ταλέντα στις 31 Δεκεμβρίου 2016.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v