Με την μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων

Το νέο Toyota Yaris, λανσάρεται με τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες: έναν υβριδικό, δύο βενζίνης κι ένα ντίζελ.
Με την μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων
Το ανανεωμένο Toyota Yaris, έχει ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι το μοναδικό μοντέλο στα supermini που διαθέτει την μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων. Η επιτυχημένη ιστορία του Yaris συνεχίζεται με τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία Β: ένας υβριδικός κινητήρας 1.5, δύο βενζινοκινητήρες 1.0 1.5 κ.εκ. καθώς και ένας ντίζελ 1.4 D-4D.

Η ανανεωμένη σειρά Yaris λανσάρεται και περιλαμβάνει τέσσερα κινητήρια σύνολα, ένα υβριδικό, δύο βενζίνης κι ένα ντίζελ. Όλα τα μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και έχουν ωφεληθεί από τις ρυθμίσεις που περιόρισαν ακόμα περισσότερο τις εκπομπές C02.

Στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Toyota λάνσαρε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ για να ενισχύσει την επιτυχία του Yaris, εισάγοντας νέα στιλιστικά στοιχεία και εκδόσεις, αναβαθμίζοντας την οδική συμπεριφορά και ασφάλεια και λανσάροντας ένα νέο, πολύ αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5. Καταγράφοντας ήδη πολύ ισχυρά αποτελέσματα πωλήσεων, το ανανεωμένο Yaris στοχεύει να φτάσει σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη.

Το ανανεωμένο Yaris σηματοδοτεί το λανσάρισμα ενός νέου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.5 στη γκάμα που αντικαθιστά την τρέχουσα μονάδα 1.33. Ο νέος κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries Poland.

Ο κινητήρας είναι μέλος της οικογένειας Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), και υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και πιο απολαυστική οδήγηση, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως 12%, σύμφωνα με τις τρέχουσες παραμέτρους δοκιμών NEDC.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.500 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 ίππους και μέγιστη ροπή 13,6 χλγμ. στις 4.400 rpm. Η άμεση απόκρισή του υπόσχεται οδηγική άνεση στην πόλη αλλά και στον ανοιχτό δρόμο. Συγκριτικά με τον 1.33, είναι 0,8΄΄  ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ωρα (11΄΄ έναντι 11,8΄΄), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 – 120 χλμ./ωρα σε 17,6 ΄΄ συγκριτικά με τα 18,8’’.

Η παγκόσμια εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία υβριδικής κίνησης έχει αποδειχτεί πολύτιμη στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που απορρέουν από την ισχύ του νέου προτύπου Euro 6c και του κύκλου RDE, όπως επιβεβαιώνεται από την 38,5% θερμική απόδοση του νέου κινητήρα, τιμή που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγορές. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.

Η υψηλότερη αναλογία συμπίεσης είναι αποτέλεσμα σχεδίασης του θαλάμου καύσης και των νέων εμβόλων, που συμβάλλουν σε ένα ομοιογενές μίγμα αέρα / βενζίνης και στην ταχεία καύση. Το σύστημα EGR με ψυγείο μειώνει τη θερμοκρασία καύσης και συμβάλλει στην αποφυγή της κρουστικής καύσης. Επιπλέον, η ποσότητα των ανακυκλωμένων καυσαερίων επιτρέπει  μία μείωση στις ροϊκές απώλειες σε χαμηλά και μεσαία φορτία, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του κινητήρα.

Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής  – VVT-iE – επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί, μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.

Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση – για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota – μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται.

Όπως και οι υπόλοιποι κινητήρες Toyota ESTEC, η μονάδα 1.5 ωφελείται από τα πιο πρόσφατα μέτρα μείωσης των τριβών.

Ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0, δίνει έμφαση στη βελτίωση των επιδόσεων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς και των επιπέδων θορύβων και κραδασμών. Πληροί τα πρότυπα Euro 6, και πετυχαίνει επίπεδο θερμικής απόδοσης – το ποσοστό της ενέργειας που περιέχεται στο καύσιμο και μετατρέπεται σε μηχανική ενέργεια – πάνω από 37%, που είναι εξαιρετικό αποτέλεσμα για βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής που κατά μέσο όρο έχει θερμική απόδοση μεταξύ 30 και 35%. Οι εκπομπές CO2 της έκδοσης 1.0 έχουν μειωθεί από 110 σε 99 γραμ./χλμ.

Για να το πετύχουν, οι μηχανικοί επεδίωξαν πάνω από όλα να βελτιστοποιήσουν το λόγο ισχύος/βάρους του κινητήρα. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός κυλινδροκεφαλής και πολλαπλής εξαγωγής έχει μειώσει το βάρος κάνοντας παράλληλα τη διάταξη πιο συμπαγή.

Για μείωση της κατανάλωσης με διατήρηση των επιδόσεων, ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί από 10,5 σε 11,5. Εξάλλου, μία ακόμα εξέλιξη της τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων της Toyota επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει μεταξύ κύκλων Atkinson και Otto.

Ο κινητήρας υιοθετεί τώρα τον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία για καλύτερη απόδοση καυσίμου στην πόλη και κατά την οδήγηση με χαμηλές στροφές, ενώ μπορεί να επιστρέφει στον κύκλο Otto σε υψηλά φορτία και υψηλές ταχύτητες.

Οι βαλβίδες εισαγωγής και τα έμβολα έχουν επανασχεδιαστεί για να αυξήσουν τον κάθετο στροβιλισμό στο θάλαμο που βοηθά στην ταχύτητα καύσης. Η σάρωση και η ψύξη του θαλάμου καύσης έχουν αυξηθεί για καθυστέρηση της αυτανάφλεξης και χρησιμοποιείται μεγάλη ποσότητα ‘κρύων καυσαερίων’ μέσω της ανακύκλωσης για μείωση των απωλειών ροής εισαγωγής.

Τέλος, τα επίπεδα τριβών έχουν μειωθεί με την υιοθέτηση DLC στους ενεργοποιητές των βαλβίδων, με αλλαγές στην επεξεργασία της επιφάνειας των εμβόλων και στο μηχανισμό της καδένας χρονισμού και με την καλύτερη διαχείριση ψύξης του κινητήρα, κυρίως λόγω σχήματος του κάρτερ λαδιού που διασφαλίζει ότι η βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα.

Συνδεδεμένος με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο 3-κύλινδρος εκτός από πολύ οικονομικός στη λειτουργία του, προσφέρει στον οδηγό του Yaris 1.0 μία πολύ καλή αίσθηση ροπής προσαρμοσμένη κυρίως στην οδήγηση πόλης.

O καταξιωμένος πετρελαιοκινητήρας 1.4D-4D αποδεικνύει τις πολιτισμένες του επιδόσεις. Ο κινητήρας 1.4 ντίζελ ωφελείται από δευτερεύουσες μετατροπές οι οποίες στοχεύουν στη μείωση θορύβων και κραδασμών: πρώτον, προσφέροντας καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής και δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης για την έκδοση ντίζελ.

Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τον ιδανικό συγκερασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το Yaris φτάνει στην τελική ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα με κατανάλωση μικτού κύκλου 3.5 λίτρα/100χλμ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v