Δώσε ρεύμα

Η Opel πιστή στο ραντεβού της με την ηλεκτροκίνηση λανσάρει το πιο «πράσινο» μοντέλο στην ιστορία της.
Δώσε ρεύμα
«Και μετά μου λες, για τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες». Αυτή θα είναι μια από τις εκφράσεις που θα ακούμε από όσους οδηγούν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απόφαση είναι κλειδωμένη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σύντομα, θα μας πηγαίνουν βόλτα, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.

Σημειώνω, θα μας πηγαίνουν βόλτα, γιατί τα νέα μοντέλα θα έχουν πολλά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της κίνησης, τα οποία θα κάνουν τα πάντα από τον προγραμματισμό της διαδρομής, την αλλαγή πορείας λόγω μποτιλιαρίσματος, την ασφαλή διέλευση από δύσκολα σημεία μέχρι το παρκάρισμα. Σε λίγο θα μας βάζουν και στο κρεβάτι μας.

Εμείς θα παρακολουθούμε την κίνηση, θα μιλάμε στο κινητό και θα βλέπουμε τις αναρτήσεις στο Euro2day και στο In2life.

Η Opel, είναι ένας κατασκευαστής που ποτέ δεν έκρυψε την ανησυχία του για τις νέες τεχνολογίες. Πρωτοπόρος και στην ηλεκτροκίνηση ενώ ο κρυφός πόθος της, είναι η ανάπτυξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου.

Η μάρκα είναι πιστή και στο ραντεβού της με την ηλεκτροκίνηση. Δημιούργησε το νέο Opel Ampera-e, που πέρσι δοκιμάσθηκε σε μια διαδρομή που σας προτείνω να την κάνετε. Ένας οδηγός με γνώσεις και άποψη, ξεκίνησε από το Λονδίνο και κατευθύνθηκε στο Παρίσι. Μάλιστα έφτασε στη γαλλική πρωτεύουσα, μια ημέρα πριν το άνοιγμα της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάλυψε όλη την διαδρομή με μια φόρτιση και στο τέλος είχε ρεύμα για άλλα 80 χλμ.

Το νέο Opel Ampera-e προσφέρει αυτονομία 520 χλμ., επίσημα πιστοποιημένη από τον κύκλο NEDC (μετρημένη σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Δοκιμών). Όμως, προσφέρει τα ίδια εντυπωσιακά αποτελέσματα μετρημένο στον πιο ρεαλιστικό κύκλο οδήγησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Βάσει αυτής της δοκιμής, οι μηχανικοί εκτιμούν ότι μία συνδυασμένη αυτονομία WLTP φτάνει περίπου τα 380 χλμ. Ασφαλώς η αυτονομία σε καθημερινή χρήση θα διαφέρει και εξαρτάται τόσο από τη συμπεριφορά κάθε οδηγού, όσο και από εξωγενείς παράγοντες.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh αποτελείται από 288 κυψέλες διατεταγμένες σε οκτώ υπομονάδες των 30 και δύο των 24 κυψελών. Ολόκληρη η συστοιχία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του κάτω μέρους του αμαξώματος, για εξοικονόμηση χώρου και εγγυημένη ασφάλεια. Μία φόρτιση 30 λεπτών σε δημόσιο ταχυφορτιστή 50 kW DC θα προσθέσει επιπλέον αυτονομία 150 χλμ. Η Opel προσφέρει εγγύηση έως οκτώ χρόνων ή 160.000 χλμ. για το σύστημα της μπαταρίας.

Η άμεση ροπή των 36,6 χλγμ. είναι υπεύθυνη για το ‘νεύρο’ του Ampera-e. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ισοδυναμεί με 204 ίππους. Επιτάχυνση 0 - 50 χλμ./ώρα σε 3,2΄΄ και 0 – 100 χλμ./ώρα σε 7,3΄΄ – χρόνοι ανταγωνιστικοί των σπορ αυτοκινήτων. Η ρεπρίζ 80 – 120 χλμ./ώρα, που είναι ιδιαίτερα σημαντική στις προσπεράσεις, ολοκληρώνεται σε μόλις 4,5 ΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.

Το Ampera-e μήκους 4,17 μ. προσφέρει επίσης άφθονο χώρο για μέχρι πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 381 λίτρα (1.274 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα), περισσότερο από αρκετά μοντέλα της κατηγορίας.

Οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο ξεκίνησαν πριν από μερικές εβδομάδες στη Νορβηγία, μία χώρα πλήρως οργανωμένη για τις απαιτήσεις της ηλεκτρικής μετακίνησης, και έχουν κιόλας ξεπεράσει τα 3.400 οχήματα. Σύντομα σε Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία και Ελβετία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v