Ανανεωμένο VW Golf: Ένα και μοναδικό

Δοκιμάσαμε στην Μαγιόρκα της Ισπανίας το νέο μέλος της οικογένειας VW και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το μοναδικό Golf.
Ανανεωμένο VW Golf: Ένα και μοναδικό

αποστολή στην Ισπανία

Την εποχή που όλα έχουν την τιμή τους και κυριαρχεί η τάση πως όλα μπορούν να αγορασθούν, αποκτά μεγαλύτερη ισχύ κάθε τι που είναι μοναδικό και δεν πωλείται. Για παράδειγμα, στο χώρο του αυτοκινήτου, οι δημιουργίες που είναι μοναδικές μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Κοιτάξτε γύρω σας, θα δείτε αυτοκίνητα που μοιάζουν μεταξύ τους. Μόλις όμως αντικρύσετε ένα VW Golf, ένα ηρωικό Σκαραβαίο είτε ένα Mini, θα το προσέξετε και αν είστε σε καλή φάση θα κάνετε όνειρα και συνειρμούς. Αυτή είναι η χαρά της αυτοκίνησης, αυτή είναι η αναγνώριση της δημιουργικότητας φωτισμένων ανθρώπων που αγάπησαν την κίνηση με την βοήθεια των τεσσάρων τροχών.

Γραφώ αυτές τις σκέψεις μου, έχοντας στο μυαλό μου τα όσα έζησα δυο ημέρες στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, παρέα με το ανανεωμένο VW Golf. Πριν σημειώσω τα νέα στοιχεία του, θέλω να τονίσω ότι άνετα θα μπορούσε να είναι η επόμενη γενιά του αυτοκινήτου που κατέχει τον τίτλο «best seller της ευρωπαϊκής αγοράς».

Ας ξεκινήσω από τα στοιχεία που θα οδηγήσουν τους υποψήφιους αγοραστές στις εκθέσεις της γερμανικής μάρκας. Η σχεδίαση ανανεώθηκε σε αρκετά σημεία (προφυλακτήρες, μάσκα κ.α.) και ευτυχώς που το βραβευμένο σχήμα του αμαξώματος δεν αλλοιώθηκε.

Τα φανάρια μπροστά και πίσω ακολούθησαν την τάση των full-LED, για πολλούς λόγους: υψηλότερη απόδοση ακόμη και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, ομορφότερη παρουσία και οικονομία στη κατανάλωση.

Στον εσωτερικό χώρο, η συνταγή της επιτυχίας παρέμεινε όπως ήταν και οι μικρές πινελιές ανέβασαν πιο ψηλά τον δείκτη της εργονομίας και της πολυτέλειας. Όσα όμως σημεία δεν φαίνονται, δέχθηκαν τις σημαντικότερες παρεμβάσεις των μηχανικών και των επιστημόνων που αφιέρωσαν την ζωή τους στην εξέλιξη της αυτοκίνησης.

Το πιο μεγάλο νέο είναι η πρώτη εμφάνιση του κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. Evo με 130 είτε 150 ίππους, Αυτό το σύνολο προήλθε από το γνωστό και βραβευμένο μοτέρ των 1.400 κ.εκ. Η τεχνολογία TSI και οι αλλαγές πολλών επιμέρους τμημάτων, συνέβαλαν στην επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί για την απόδοση, την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η γερμανική τεχνολογία και εφευρετικότητα επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμη φορά. Το νέο μοτέρ απόδοσης 150 ίππων, ΄΄γαζώνει΄΄ από χαμηλά, δεν χάνει την αναπνοή του ψηλά και συμπεριφέρεται σαν μεγαλύτερο σύνολο.

Στους δρόμους της μαγευτικής Μαγιόρκα, απόλαυσα την οδήγηση και την συμπεριφορά της νέας μονάδας. Ένα μικρό άγγιγμα στο γκάζι είναι αρκετό για να ανέβουν οι στροφές χωρίς θόρυβο. Η απόδοση του είναι γραμμική και ο οδηγός αφιερώνεται στη ασφαλή κίνηση του πεντάπορτου αυτοκινήτου με το υψηλής ακαμψίας πλαίσιο. Αυτό το μοτέρ φέρνει τα πάνω κάτω στην αυτοκίνηση και σύντομα θα εξοπλίζει τα περισσότερα μοντέλα του γκρουπ VW.

Με την ευκαιρία, να θυμίσω ότι ο γερμανικός όμιλος κατέκτησε χωρίς κόπο και παρά τα χτυπήματα που δέχθηκε το 2016, την πρώτη θέση στη παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου στον τομέα των πωλήσεων. Ξεπέρασε την αγέρωχη Toyota που δείχνει ακούραστη και αποφασισμένη να διατηρήσει την πρώτη θέση και στα οικολογικά μοντέλα. Αυτή η κόντρα, έχει πολλά οφέλη για τους οδηγούς, διότι δημιουργούνται νέες προτάσεις με καλυτέρα χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς.

Η συμβίωση μου για πολλές δεκάδες χιλιόμετρα με την πιο δυνατή έκδοση του μοτέρ 1.500 κ.εκ. ήταν απολαυστική. Στη διάθεση μου είχα 150 ίππους οι οποίοι επικουρούνται και από τα 25,4 χλγμ. ροπής.

Το αποτέλεσμα, φαίνεται στο ταχύμετρο και το νοιώθει ο οδηγός. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές (επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 8,3΄΄ και τελική ταχυτητα 216 χλμ./ώρα) και το γερμανικό σύμβολο της αυτοκίνησης δεν χαμπαριάζει. Αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες, δεν κομπιάζει στα δύσκολα και έχει ψυχή.

Η οδική συμπεριφορά είναι αυτό που συχνά λέμε, φτιαγμένη για να σου φτιάχνει την διάθεση και να μην σε προβληματίζει. Όλα γίνονται με μαγικό τρόπο, χωρίς να αντιλαμβάνεται ο οδηγός τις λακκούβες, τα σαμαράκια και το αγώνα που δίνουν το πλαίσιο, οι αναρτήσεις και το τιμόνι, για να αντιμετωπίσουν τους νόμους της φύσης και τις προκλήσεις των δρόμων.

Και μερικά τεχνικά στοιχεία:

Ο τετρακύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI Evo με 150 ίππους, διαθέτει και σύστημα μεταβαλλόμενης και διακοπτόμενης λειτουργίας κυλίνδρων (ACT) καθώς και τον αποδοτικό άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Η μέγιστη ροπή των 25,4 χλγμ. αποδίδεται στο χαμηλό φάσμα στροφών, μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Η τιμή της μέσης κατανάλωσης για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στα 5,1 λίτρα/100χλμ. (οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 116 γραμ./χλμ.). Με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων οι τιμές διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 5 λίτρα/100 χλμ. και στα 114 γραμ./χλμ.

Οι νέοι κινητήρες 1.5 TSI Evo είναι μηχανικά σύνολα υψηλής τεχνολογίας. Σε σύγκριση με τους κινητήρες των 1,4 λίτρων οι εσωτερικές τριβές μειώνονται περισσότερο με τη συμβολή μίας πλήρως μεταβαλλόμενης αντλίας λαδιού και του πρώτου κυρίως κουζινέτου στο στροφαλοφόρο άξονα, που είναι επιστρωμένο με πολυμερές. Από εκεί και πέρα οι νέοι τούρμπο κινητήρες διακρίνονται και για την πίεση ψεκασμού, η οποία αυξήθηκε από τα 200 στα 350 bar. Επιπλέον, αλλαγές έχουν γίνει στην έμμεση ψύξη του αέρα πλήρωσης, η οποία είναι πιο αποτελεσματική, χάρη στη βελτιωμένη απόδοση της ψύξης. Μηχανικά μέρη ευαίσθητα στη θερμοκρασία, όπως η πεταλούδα του γκαζιού, έχουν τοποθετηθεί πίσω από το ψυγείο του αέρα πλήρωσης. Τέλος, οι νέοι κινητήρες διαθέτουν και ένα ιδιαίτερα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας, που εξοπλίζεται με καινούργιους αισθητήρες. Ειδικά στον TSI των 150 υπάρχουν διαδρομές εμβόλων επιστρωμένες με υπερθετικό αμμώνιο, ψύξη του κορμού ανάμεσα στους κυλίνδρους, καθώς και ένα πρόγραμμα ψύξης με ένα κάθετο αγωγό μέσα στην κυλινδροκεφαλή.           

Θα ακολουθήσει επίσης μία BlueMotion εκδοχή του 1.5 TSI Evo με  130 ίππους. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση θα φτάνει τα 4,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων τα 104 γραμ. CO2/χλμ.

Νέο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων. Η VW εξέλιξε ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων ως μία επιλογή ιδιαίτερα αποδοτική, η οποία σε πολλές περιπτώσεις θα αντικαταστήσει το παλαιότερο DSG κιβώτιο των 6 σχέσεων. Με το νέο DSG των 7 σχέσεων οι τιμές της κατανάλωσης θα μειωθούν έως και κατά 0,3 λίτρα/100 χλμ.

Επειδή όμως ζούμε μέσα στα ηλεκτρονικά, η VW ετοίμασε εκπλήξεις για το αγαπημένο μέλος της γκάμας της:

Σύστημα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας Discover Pro με έλεγχο μέσω χειρονομιών, φέρνει τη διεπαφή του μέλλοντος μέσα στο αυτοκίνητο. Νέα σχεδίαση για τα συστήματα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας με μεγαλύτερες οθόνες αφής. Διαδικτυακές υπηρεσίες Guide & Inform και νέες υπηρεσίες Car-Net Security & Service για το Golf. Ημιαυτόνομη λειτουργία σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με συχνά σταμάτα-ξεκίνα σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα με το νέο σύστημα Traffic Jam Assist.

Επίσης, όλες οι εκδόσεις παρέχουν ακόμα πλουσιότερο επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Με δυο το λόγια αυτή την στιγμή είναι το καλύτερο πακέτο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Προσθέστε, την αξία και την φήμη του VW Golf.

Η VW Kosmocar προγραμμάτισε το λανσάρισμα του ανανεωμένου VW Golf  στις 20 Μαρτίου. Ο τιμοκατάλογος θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα παρά την προσθήκη του επιπλέον εξοπλισμού και της νέας τεχνολογίας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v