Τα υπέρ και τα κατά της υγραεριοκίνησης

Σκέφτεστε να βάλετε υγραέριο στο αυτοκίνητό σας; Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μετατροπής.
Τα υπέρ και τα κατά της υγραεριοκίνησης

Οικονομία καυσίμου στις μετακινήσεις. Το άλφα και το ωμέγα για όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους συχνά δεν φαίνεται να μπορεί να πραγματωθεί με τις αρκετά υψηλές τιμές στη βενζίνη.

Η εναλλακτική; Πέρα από τα… Μέσα ή το ποδήλατο, η επιλογή του υγραερίου (LPG) στην κίνηση των οχημάτων, η οποία μάλιστα αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς/οδηγούς, τον τελευταίο καιρό. Πρόκειται για ένα μείγμα από προπάνιο και βουτάνιο, το οποίο χρησιμοποιείται ως καύσιμο για κινητήρες και αποτελείται από οργανικές άοσμες υδρογονανθρακικές ενώσεις, οι οποίες συμπιεσμένες μπορούν να αποθηκευθούν σε υγρή μορφή.

Ποια είναι τα οφέλη;

Πρώτο – και κυριότερο- το κόστος καυσίμου: σκεφτείτε ότι αυτήν τη στιγμή, η βενζίνη κοστίζει περί τα 1,14€ το λίτρο ενώ το υγραέριο 0,70€ το λίτρο. Άρα έχουμε περίπου 50% περισσότερη οικονομία συγκριτικά με τη βενζίνη, ενώ σε σχέση με το diesel η μείωση της κατανάλωσης φτάνει περίπου στο 40%. Προσοχή, η εξοικονόμηση δεν οφείλεται στο γεγονός ότι χρειάζεται λιγότερο υγραέριο για μια διαδρομή, αλλά στην αρκετά χαμηλή τιμή του. Για την ακρίβεια, απαιτείται περισσότερη ποσότητα υγραερίου σε σχέση με τη βενζίνη για μια Χ διαδρομή, αλλά λόγω τιμής το συνολικό κόστος «βγαίνει» λιγότερο.

Εν συνεχεία, ο «πράσινος» χαρακτήρας του υγραερίου, μιας και τα οχήματα που κινούνται με αυτό έχουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο και εκπέμπουν περίπου 40% λιγότερα σωματίδια από το πετρέλαιο και 60% λιγότερα οξείδια του αζώτου συγκριτικά με τη βενζίνη.

Στα υπόλοιπα «συν» της κίνησης με υγραέριο συγκαταλέγονται οι μειωμένες φθορές στον κινητήρα, η «απλή» βασική συντήρηση που απαιτεί μόνο αλλαγή φίλτρων και η «ενίσχυση» ζωής του κινητήρα, αφού η καύση του υγραερίου – LPG δεν αφήνει κατάλοιπα στους κυλίνδρους.

Μειονεκτήματα υπάρχουν;

Υπάρχουν, ιδιαίτερα αν «ζορίζεστε» με το μπάτζετ σας. Το κόστος μετατροπής εξαρτάται από τα κυβικά και την παλαιότητα του οχήματος και ενδεικτικά, για ένα αυτοκίνητο 1400 κυβικών, ανέρχεται στα 900€, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 2.000€ για άλλα μοντέλα.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου γεμίσματος, σύστημα διακοπής παροχής καυσίμου όταν σβήσει ο κινητήρας, δείκτη στάθμης υγραερίου, βαλβίδα εκτόνωσης για αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση αύξησης θερμοκρασίας, δεξαμενή υγραερίου η οποία συνήθως μπαίνει στο πορτ μπαγκάζ ή στη ρεζέρβα από την κάτω πλευρά του αυτοκινήτου (ακόμα ένα «μείον», αν έχετε μικρό αυτοκίνητο), μπεκ ψεκασμού και έναν ειδικό εγκέφαλο. Η εγγύηση των εξαρτημάτων, ανάλογα με την εταιρεία (κορεάτικα, ιταλικά, και γερμανικά είναι τα πιο συνηθισμένα), ξεκινά από δύο χρόνια και φτάνει μέχρι τα πέντε χρόνια.

Επισης, λόγω του ότι το υγραέριο προκαλεί φθορές στις βαλβίδες του κινητήρα, κάποια αυτοκίνητα είναι πιο "ευαίσθητα" στην μετατροπή - ιδιαίτερα οι ιαπωνικές φίρμες. Το πρόβλημα συνήθως αντιμετωπίζεται με "κόλπα" όπως οι ψεκασμοί βεζίνης, οι οποίοι χρησιμοποιούν σε ένα μικρό ποσοστό το εν λόγω καύσιμο. Σε γενικές γραμμές, μεγάλο ρόλο παίζει ο εγκαταστάτης, και η φιλοσοφία του και εκεί εφιστούν την προσοχή των οδηγών οι ειδικοί. 

Τέλος, στα μειονεκτήματα της μετατροπής συμπεριλαμβάνεται και το μειωμένο δίκτυο ανεφοδιασμού, σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Τα σημεία στα οποία μπορείτε να… φουλάρετε είναι συγκεκριμένα και σε συγκεκριμένες περιοχές. Δείτε τις εδώ

N.Γ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v