Mini Clubman One D: Μια διαφορετική ιδέα

Δοκιμάζουμε τη νέα οικογενειακή έκδοση του Mini, το Clubman, και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το βρετανικό μοντέλο.
Mini Clubman One D: Μια διαφορετική ιδέα
Όσο και αν προσπαθήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν πρόκειται να πλησιάσουν την θέση που κατέχει στη καρδιά των οδηγών το Mini. Όποιο Mini αν αξιολογήσει ο υποψήφιος αγοραστής καταλήγει στο ίδιο συμπέρασμα. Είναι ένα και μοναδικό!

Η ιστορία του βρετανικού αυτοκινήτου που σχεδίασε σε ένα λευκό χαρτί ο Σμυρνιός Αλεκ Ισιγόνης, είναι γνωστή. Η ζωή όμως προχωρά και οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές. Το βρετανικό μοντέλο που αρχικά είχε τρεις πόρτες, με το πέρασμα των χρόνων απέκτησε διάσημα αδελφάκια τα οποία απευθύνονται σε ευρύτερες ομάδες υποψήφιων αγοραστών.

Η BMW που ελέγχει την Mini, σκέφθηκε να πλησιάσει και τους οικογενειάρχες με μια ειδική έκδοση του ξεχωριστού αυτοκινήτου. Ο λόγος για το Mini Clubman, το αυτοκίνητο που έχει τις δυνατότητες να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες χωρίς να νοιώσουν «παστές σαρδέλες» και τις αποσκευές τους.

Οι σχεδιαστές επιμήκυναν το αμάξωμα που πλέον έφτασε τα 4,25 μ.. Πρόσθεσαν άλλες δυο πλαϊνές πόρτες ενώ στη προσπάθεια τους να δώσουν εντονότερο οικογενειακό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο και να αυξήσουν τις δυνατότητες φόρτωσης, άλλαξαν και την διάταξη του πίσω μέρους. Εκεί βρήκαν την θέση τους δυο κάθετα τοποθετημένες πόρτες, οι οποίες ανοίγουν πανεύκολα με ηλεκτρικό μηχανισμό.

Η εσωτερική χωρητικότητα για τους επιβάτες είναι ικανοποιητική. Οι υψηλόσωμοι επιβάτες που θα καθίσουν στη δεύτερη σειρά καθισμάτων θα κάνουν υποχωρήσεις στο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα τους. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι στα μέσα επίπεδα της κατηγορίας, 360 λίτρα.

Η εξωτερική εμφάνιση αποπνέει δυναμικότητα ενώ οποίο σημείο και αν κοιτάξεις αμέσως αντιλαμβάνεσαι το διαφορετικό στυλ και πως πρόκειται για ένα κλώνο της διάσημης οικογένειας των Mini. Από την πλούσια γκάμα των κινητήρων επιλέχθηκε η πετρελαιοκίνητη μονάδα 1.500 κ.εκ. Πρόκειται για ένα μοτέρ που χρησιμοποιεί η BMW και η Mini σε πολλά μοντέλα με επιτυχία.

Διαθέτει τρεις κυλίνδρους, είναι ελαφρύ, αποδοτικό, οικονομικό και φέρει την σύγχρονη τεχνολογία υποστήριξης των λειτουργιών του. Παίρνει μπροστά από τον κόκκινο διακόπτη αεροπορικού τύπου, που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Αυτή η κίνηση, ενεργοποίησης του μοτέρ περνάει κατευθείαν στο μυαλό του οδηγού και θυμίζει στους πιο ανήσυχους τα αεροπλάνα.

Το μοτέρ δεν είναι το πιο ήσυχο της αγοράς. Όπως όλα τα ντίζελ, στο ρελαντί παράγει θόρυβο και κροταλισμό. Ευκολά συνηθίζεται αλλά αν έχεις μάθει στη φίνα λειτουργία των βενζινοκινητήρων, σε απασχολεί μέχρι να το αποδεχτείς.

Πρώτη σχέση στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και το βρετανικό αυτοκίνητο που θα αγαπήσει η οικογένεια τσουλάει στην ελληνική άσφαλτο. Η κίνηση του είναι υποδειγματική, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλα τα Mini. Θυμίζει καρτ και ο έμπειρος οδηγός, θα εκτιμήσει την προσπάθεια της μάρκας να μην αλλάξει ούτε να απεμπολήσει το βασικό οδηγικό χαρακτηριστικό των μοντέλων της ακόμη και τώρα που όλα δοκιμάζονται και αναθεωρούνται.

Ο κινητήρας ντίζελ 1.500 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 116 ίππων και 27,2 χλγμ. ροπής. Η ροπή παίζει κυρίαρχο ρόλο στη κίνηση του αυτοκινήτου γιατί έρχεται από χαμηλά και κάνει τη διαφορά.

Οι επιδόσεις είναι απλώς ικανοποιητικές. Σίγουρα θα ήταν καλύτερα αν υπήρχε περισσότερη δύναμη γιατί όταν είναι φορτωμένο δυσκολεύεται στις ρεπρίζ. Ο κατασκευαστής μέτρησε με ιδανικές συνθήκες, επιτάχυνση  0-100 χλμ./ώρα σε 10,4΄΄ και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 5,9 λίτρα/100χλμ. Η εταιρεία έχεις ανακοινώσει την επίσημη μέτρηση που δίνει 3,8 λίτρα/100χλμ. Αυτή η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση πολύ δύσκολα επιτυγχάνεται στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Εκπομπές CO2 99 γραμ./χλμ.

Ο τιμοκατάλογος του ανταποκρίνεται στις αξίες του αυτοκινήτου και στις ιδιαιτερότητες της μάρκας. Τα 26.565 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του Mini Clubman One D, δεν είναι λίγα λεφτά αλλά είπαμε, το στυλ κοστίζει και η διαφορετική ιδέα έχει την ανάλογη επιβάρυνση.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v