Νέο Audi Q5: Ο… αφρός στα μεσαία SUV

Το νέο premium μοντέλο της Audi ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και σπορ επιδόσεις σε ένα ελκυστικό πακέτο.
Νέο Audi Q5: Ο… αφρός στα μεσαία SUV
Η Audi, είναι σαν μια καλοφτιαγμένη μηχανή παραγωγής ιδεών και τεχνολογικών λύσεων. Λειτουργεί αθόρυβα και δημιουργεί μοναδικά αυτοκίνητα που δίκαια φέρουν τον τίτλο premium. Η αναπτυσσομένη κατηγορία των μεσαίων SUV, δέχεται την επίθεση ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου που του ταιριάζει ο τίτλος ’’ο αφρός στα μεσαία SUV’’.

Και τι δεν έχει το αυτοκίνητο που σε πηγαίνει στο κέντρο της Αθήνας με άνεση και την Παρασκευή το μεσημέρι είναι ετοιμοπόλεμο για την εκδρομή στα χιονισμένα βουνά. Το πακέτο του αυθεντικού premium γερμανικού μοντέλου ανάλογα με την έκδοση περιλαμβάνει: νέας γενιάς τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra. Virtual cockpit με οθόνη υψηλής ανάλυσης 12.3 ιντσών. Προηγμένη αερανάρτηση και έλεγχο απόσβεσης για πρώτη φορά. Νέα λειτουργία προσωπικής βοήθειας πλοήγησης.

Επίσης είναι πρότυπο στην κατηγορία του στον τομέα της αεροδυναμικής. Το Audi Q5 με πωλήσεις πάνω από 510.000 αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά, είναι το δημοφιλέστερο και πιο πετυχημένο SUV στην ιστορία της μεσαίας premium κατηγορίας. Η μάρκα εισάγει ένα ακόμη πετυχημένο μοντέλο στην γκάμα της με τις πωλήσεις της 2ης γενιάς του Q5 να ξεκινούν στην ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο. Ανάμεσα στην πληθώρα των νέων σπουδαίων καινοτομιών  – οι περισσότερες εκ των οποίων έρχονται από τo Q7 τη ναυαρχίδα των SUV της μάρκας - περιλαμβάνεται το νέο σύστημα μετάδοσης quattro με τεχνολογία ultra, οι υψηλής απόδοσης κινητήρες, η αερανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης και μία πλήρη σειρά από συστήματα πολυμέσων και υποβοήθησης του οδηγού.

Το νέο SUV φέρνει μία σπορ και ανατρεπτική δυναμική προοπτική στους δρόμους. Το ανάγλυφο της γρίλιας Singleframe με το συμπαγές πλαίσιο αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία στο μπροστινό αεροδυναμικό μέρος. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED ή υψηλής ανάλυσης Matrix LED με δυναμική διαμόρφωση και ανακατεύθυνση της φωτεινής τους δέσμης, ανάλογα με την διεύθυνση του αυτοκινήτου.

Αποτελεί πρότυπο στην κατηγορία του και στον τομέα της αεροδυναμικής. Οι τετρακύλινδρες εκδόσεις πετυχαίνουν έναν συντελεστή Cd 0,30, χάρη στην ειδικά μελετημένη αεροδυναμικά οροφή. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, όπως και οι κραδασμοί – το νέο SUV της Audi διασφαλίζει το πιο άνετο ηχομονωτικά εσωτερικό στην κατηγορία του!

Ο χειρισμός του είναι διαισθητικός και χαρακτηρίζεται από τρία νέα προηγμένα στοιχεία, όπως το προαιρετικό Audi virtual cockpit με τις εντυπωσιακές ψηφιακές απεικονίσεις στην οθόνη υψηλής ανάλυσης διάστασης 12,3 ιντσών. Επίσης, υπάρχει προαιρετικό head-up display που απεικονίζει διάφορα δεδομένα στο παρμπρίζ ώστε ο οδηγός να μην αποσπά το βλέμμα του από το δρόμο.

Το καινούργιο Audi Q5, ακριβώς όπως και τo Q7, διαθέτει μια λειτουργία προσωπικής βοήθειας πλοήγησης η οποία έχει τη δυνατότητα εκμάθησης. Με την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας το σύστημα πλοήγησης «μαθαίνει» τις διαδρομές και τους προορισμούς που επιλέγονται συχνά και συνδέει τις συγκεκριμένες πληροφορίες τόσο με το σημείο στάθμευσης όσο και με την ώρα της ημέρας.

Τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας του και σε ότι αφορά τη μεγάλη γκάμα επιλογών συστημάτων υποβοήθησης υψηλής τεχνολογίας. Μέσω της ευφυούς αλληλεπίδρασής τους, τα συστήματα αυτά αντιπροσωπεύουν ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της αυτόνομης οδήγησης. Λανσάρεται στην Ελλάδα με τρεις ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες, δύο TDI και έναν TFSI. Η απόδοσή τους έχει αυξηθεί έως και 27 ίππους, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωσή τους μειώθηκε σημαντικά. Ιδιαίτερα οικονομική λειτουργία εμφανίζουν οι εκδόσεις των 150 ίππων και των 190 ίππων του 2.0 TDI.

Οι δύο κορυφαίοι κινητήρες συνδυάζουν τη μεγάλη ισχύ με την οικονομία καυσίμου. Ο 2.0 TFSI που έχει εξελιχθεί περαιτέρω αποδίδει 252 ίππους, καταναλώνει μόλις 6,8 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει αντίστοιχα μόλις 154 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Το σύστημα μετάδοσης έχει εξελιχθεί εκ βάθρων από την αρχή, κάτι που ισχύει και για το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το S-Tronic των 7 σχέσεων και το Tiptronic των 8 σχέσεων. Τα αυτόματα κιβώτια ενσωματώνουν, για χάρη της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, μια λειτουργία ελεύθερης κίνησης των τροχών και ο οδηγός τα ελέγχει είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των paddles στο τιμόνι.

Η τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra απεμπλέκει πάντα τη μετάδοση ταχύτατα στον πίσω άξονα όταν αυτή δεν χρειάζεται, ενώ όταν απαιτείται η εμπλοκή του, λειτουργεί ταχύτατα προβλέποντας την ανάγκη για επιπλέον πρόσφυση. Η καινούργια αυτή μετάδοση προσφέρει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα πρόσφυσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Έχει δυναμική συμπεριφορά που κατορθώνει να συνδυάσει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά: είναι σπορ ενώ ταυτόχρονα είναι και ιδιαίτερα άνετο. Η βάση για τα παραπάνω είναι η καινούργια ανάρτηση  πέντε συνδέσμων καθώς και η νέα ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής πνευματικής ανάρτησης. Η ανάρτηση με έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ προσφέρει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, με τον οδηγό να τις επιλέγει μέσω του Audi drive select.

Επιπρόσθετα με τον έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ η νέα, ενεργή πνευματική ανάρτηση έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος του αυτοκινήτου σε πέντε στάδια.

Στο Audi Q5 3.0 TDI τα δύο αυτά συστήματα και το σπορ διαφορικό συνδυάζονται σε μια νέα κεντρική μονάδα ελέγχου της ανάρτησης. Στο στάνταρ σύστημα, το Audi drive select, που έχει πρόσβαση σε διάφορες μονάδες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά 7 προγραμμάτων οδήγησης. Τα δύο νέα προγράμματα lift/offroad και allroad τονίζουν εμφατικά τον off road χαρακτήρα του Audi Q5.

Ο τιμοκατάλογος του νέου Audi Q5 αρχίζει από τα 50.500 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v