Ποιοι χαμογελούν και ποιοι ψάχνονται

Τι συνέβη με τις πωλήσεις στον χώρο του αυτοκινήτου το 2016; Οι νικητές και οι… χαμένοι με αριθμούς.
Ποιοι χαμογελούν και ποιοι ψάχνονται
Τις πρώτες ημέρες της νέας χρονιάς γίνεται ο απολογισμός της απερχομένης χρονιάς. Το 2016 στο χώρο του αυτοκινήτου σημειωθήκαν πολλές ανατροπές όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων και το ποσοστό που κατέλαβαν οι μάρκες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1%, σε σχέση με το 2015. Στην ελληνική αγορά το 2016 κυκλοφορήσαν 78.899 καινούργια αυτοκίνητα ενώ το 2015 είχαν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας  75.805 καινούργια αυτοκίνητα.

Η λίστα με τους κερδισμένους είναι μακροσκελής και δείχνει την προσπάθεια των εταιρειών να κερδίσουν ακόμη και την τελευταία πώληση για να βελτιώσουν την θέση τους στην αγορά και να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Η Toyota, για μια ακόμη χρονιά ήταν ο αναμφισβήτητος νικητής της κούρσας. Η ιαπωνική φίρμα κατάφερε να πουλήσει 9.502 αυτοκίνητα ενώ το ποσοστό της εκτοξεύθηκε στο 12%. Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο για την επίδοση της είναι η αύξηση του όγκου των πωλήσεων της, που έφτασε το  7,2%, σε σχέση με το 2015.

Η Nissan, είναι η πρώτη αμιγώς ελληνική εταιρεία που εμφανίζεται στη λίστα των πωλήσεων. Στηριζόμενη στα αξιόλογα μοντέλα της και στο δίκτυο της, διέθεσε στην ελληνική αγορά 7.291 καινούργια αυτοκίνητα. Σημείωσε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων της κατά 12%, σε σχέση με το 2015 ενώ το ποσοστό της στην αγορά ανήλθε στο 9,2%.

Η Opel, έδωσε μάχη και το 2016 για να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων της. Κατέκτησε την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, μετά την πώληση 7.056 καινούργιων αυτοκινήτων. Πήρε το 8,9% από την συνολική πίτα της αγοράς ενώ αξίζει να τονισθεί ότι πέτυχε την υψηλότερη αύξηση στις πωλήσεις στην πρώτη τριάδα της γενικής κατάταξης, σε σχέση με το 2015. Η επίδοση της είναι 16,9%.

Η Volkswagen, αντιμετώπισε τις συνέπειες από το dieselgate με αποτέλεσμα να απωλέσει μέρος από τον όγκο των πωλήσεων της σε σχέση με το 2015. Βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 6.430 πωλήσεις. Το μερίδιο της στην ελληνική αγορά ήταν 8,1%. Δυστυχώς, ο όγκος των συνολικών πωλήσεων της στα επιβατικά αυτοκίνητα περιορίσθηκε κατά 5,2%, σε σχέση με το 2015. Το 2017 η Volkswagen, θα περάσει στην επίθεση στηριζόμενη στα νέα μοντέλα που θα λανσάρει καθώς και στις καινοτομικές τεχνολογίες που δημιούργησε η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Peugeot, κεφαλοποίησε την προσπάθεια της να καταλάβει την θέση που της αξίζει και στην ελληνική αγορά. Η νέα διοίκηση ανέπτυξε όλες τις παραμέτρους για να πρωταγωνιστήσει η μάρκα με σήμα το λιοντάρι. Τα αποτελέσματα είναι άριστα. Η γαλλική μάρκα πούλησε 5.583 αυτοκίνητα και κατέκτησε το 7,1% της ελληνικής αγοράς. Στα θετικά στοιχεία που αξίζει να τονισθούν είναι και η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων κατά 15%, σε σχέση με το 2015. Σημείωσε αύξηση πωλήσεων στη λιανική και στις εταιρικές πωλήσεις. Στις εταιρικές βρίσκεται μεταξύ των ηγετών της αγοράς, γεγονός που καταδεικνύει την εμπιστοσύνη και των εταιρειών στη μάρκα. Τα 108, 208, 308. 2008 κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις στην αγορά. Το ολοκαίνουργιο 3008, έγινε ανάρπαστο. Η ελληνική εταιρεία που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της Peugeot ανήκει στον Όμιλο Συγγελίδη και έχει προγραμματίσει επιθετική εμπορική πολιτική για το 2017.

Την μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων στην εξάδα της γενικής κατάταξης σημείωσε η Fiat. Η ιταλική μάρκα αύξησε τον όγκο των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων κατά 33,8%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εμπορικής επιτυχίας των ιταλικών μοντέλων 500, Panda και Tipo. Οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 4.888 αυτοκίνητα και το ποσοστό της στην αγορά ήταν 6,2%.

Η Mercedes, μετά από πολλές προσπάθειες κατάφερε το δεύτερο εξάμηνο του 2016 να περάσει στη πρώτη θέση της κατηγορίας των premium μαρκών, αφήνοντας πίσω την BMW που προηγούταν της κούρσας. Διατήρησε μέχρι το τέλος της περασμένης χρονιάς τη πρώτη θέση σε αυτή τη κατηγορία ενώ στη γενική κατάταξη ήταν εβδόμη. Πούλησε 4.434 αυτοκίνητα και το ποσοστό της ανήλθε στο 5,6%. Η αύξηση των πωλήσεων ήταν εντυπωσιακή, αφού άγγιξε το 23,7%.

Η Suzuki, άντεξε στη πίεση και κυρίως χάρη στην επιτυχία του Vitara κατάφερε να πάρει την όγδοη θέση. Διέθεσε στην ελληνική αγορά 4.137 ιαπωνικά αυτοκίνητα. Το ποσοστό της ήταν 5,2% και η αύξηση πωλήσεων 2,3%, σε σχέση με το 2015.

Η BMW, έδωσε μάχη με την Mercedes για τη πρώτη θέση στη premium κατηγορία. Τελικά κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πολυτελείς μάρκες και την ενάτη στη γενική κατάταξη. Πούλησε 3.845 καινούργια αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά  28,2%. Ποσοστό στην αγορά ήταν 4,9%

Η Citroen, κατέλαβε τη δέκατη θέση στη γενική κατάταξη. Οι πωλήσεις της ήταν 3.782 αυτοκίνητα και το ποσοστό στην αγορά 4,8%. Η μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 2,2%, οφείλεται στην αλλαγή του βασικού μοντέλου C3. Το 2017, η γαλλική μάρκα θα διεκδικήσει υψηλότερο ποσοστό γιατί πλέον διαθέτει τη νέα γενιά του C3. Το γαλλικό supermini ανακηρύχθηκε ΄΄Αυτοκίνητο του 2017΄΄.

Ακολουθούν: Ford 3.736 πωλήσεις, + 5,2%. Renault 3.023, +8,4%. Audi 2.618, - 1,9%. Seat 1.780, + 9,7%. Mini 1.585, + 22,5%. Volvo 1.458, - 32,1%. Skoda 1.429, - 36,1%. Hyundai 1.090, - 64,5%.

Αξίζει να τονισθεί η μεγάλη προσπάθεια της Jeep, να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων της και μάλιστα έχοντας σαν βασικό όπλο μόνο ένα μοντέλο, το Renegade. Η προσπάθεια της στέφθηκε με επιτυχία αφού κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά το 2016. Η Jeep, αύξησε τον όγκο των πωλήσεων της κατά 43,5%, σε σχέση με το 2015. Οι πωλήσεις της αμερικάνικης μάρκας ανήλθαν στις 900 μονάδες.

Τις επόμενες θέσεις στη γενική κατάταξη των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων για το 2016 κατέλαβαν οι μάρκες: Kia 816 μείωση πωλήσεων 41,8%. Smart 815, 10,3%. Honda 699, -29,7%. Dacia 621 95,3%. Alfa Romeo 517, 8,4%. Mitsubishi 233, -16,5% κ.α.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v