ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το πρώτο υβριδικό Mini

Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της βρετανικής μάρκας με plug-in hybrid σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση με μηδενικούς ρύπους.

Το πρώτο υβριδικό Mini

Μια από τις σημαντικότερες προσθήκες στη γκάμα του Mini κατά την διάρκεια του 2016 είναι η υβριδική έκδοση. Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της βρετανικής μάρκας με plug-in hybrid σύστημα κίνησης το οποίο προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση με μηδενικούς ρύπους. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.ε.κ. και ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για την αποδοτική παραγωγή ενέργειας. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 224 ίππους. Στο κύκλο δοκιμών Ε.Ε. για plug - in hybrid μοντέλα, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 2,1 λίτρα/100χλμ. Όμως, είναι διαπιστωμένο ότι όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου. Οι εκπομπές CO2 περιορίσθηκαν στα 49 γραμ./χλμ.



Ειδικότερα, ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1500 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππων. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι 22,2 χλγμ., διαθέσιμη από τις 1.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Αυτό μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός. Δεύτερη κινητήρια μονάδα είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Αποδίδει 88 ίππους – ιδιαίτερα υψηλή τιμή λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και το βάρος του – ενώ παράγει μέγιστη ροπή 16,6 χλγμ. που είναι διαθέσιμη άμεσα και από μηδενικές στροφές (κατά την εκκίνηση). Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω κιβωτίου μιας σχέσης και δύο σταδίων.

Το Mini Coooper S E Countryman ALL 4 εξοπλίζεται και με ηλεκτρικό σύστημα AWD . Μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτροκίνηση και σε διαδρομές εκτός πόλης, με τελική ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 40 χλμ. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9’’.



Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το πίσω κάθισμα. Αποτελείται από πέντε μονάδες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει 16 κυψέλες, ενώ όπως ο ηλεκτροκινητήρας παράγεται στο εργοστάσιο του Dingolfing, το πρότυπο κέντρο του BMW Group για τεχνολογία eDrive. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 7.6 kWh. Σε έναν επιτοίχιο πίνακα με ισχύ φόρτισης 3.6 kW, φορτίζεται πλήρως σε 2 ώρες και 15 λεπτά. Η φόρτιση σε στάνταρ οικιακή πρίζα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά. Ευφυής διαχείριση ενέργειας για διασκεδαστική οδήγηση και μεγαλύτερη απόδοση.

Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιείται μόνο μία από τις δύο κινητήριες μονάδες, ενώ η άλλη ενεργοποιείται επιπρόσθετα οποιαδήποτε στιγμή για βελτίωση της πρόσφυσης, της ευστάθειας και της ευελιξίας. Το απαιτούμενο σήμα για την ενεργοποίηση δίνει η μονάδα Dynamic Stability Control (DSC ), που αναλύει συνεχώς τόσο την κατάσταση στο δρόμο όσο και τις επιθυμίες του οδηγού.



Ο οδηγός έχει στη διάθεση του, το σύστημα eDrive για να επιλέξει μέσω ενός διακόπτη ένα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας:

-AUTO eDRIVE: Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 80 χλμ./ώρα, ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες, ιδιαίτερα στις δυνατές επιταχύνσεις ή όταν η φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από 7%.
-MAX eDRIVE: Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 125 χλμ./ώρα , ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες ή στο kickdown.
-SAVE BATTERY: Χρήση του κινητήρα καύσης, η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται πάνω από 90% ή αυξάνεται σε αυτό το επίπεδο μέσω της μίζας/γεννήτριας.

Στη στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE, λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση μέχρι την ταχύτητα των 80 χλμ./ωρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες και στην περίπτωση πολύ υψηλών φορτίων, ενεργοποιείται αυτόματα και ο κινητήρας καύσης. Σε MAX eDRIVE mode το όχημα βασίζεται μόνο στον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τα 125 χλμ./ωρα. Επιπλέον, το SAVE BATTERY mode μπορεί να αυξήσει τη φόρτισή της μπαταρίας σε τουλάχιστον 90%, ώστε να υπάρχει επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας για μετέπειτα χρήση.



Εάν διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ενεργοποιηθεί η καθοδήγηση διαδρομής, το σύστημα προληπτικής διαχείρισης ενέργειας διασφαλίζει ότι τα κατάλληλα κομμάτια της διαδρομής διανύονται μόνο με ηλεκτροκίνηση. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα πλοήγησης, η στρατηγική λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εστιάζει στη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

SPONSORED LINKS

"Κάνε κάτι. Αν πιάσει, κάνε περισσότερο. Αν όχι, κάνε κάτι άλλο."

Θεόδωρος Ρούζβελτ, 1858-1919, Αμερικανός πρόεδρος [1901-1909]

  • 1547 – O Ιβάν ο Τρομερός ανακηρύσσεται πρώτος «Τσάρος και Κυβερνήτης πασών των Ρωσιών» του Βασιλείου της Ρωσίας.

    1945 – Ο Αδόλφος Χίτλερ αποσύρεται στο υπόγειο καταφύγιο του, το επονομαζόμενο Führerbunker, όπου θα αυτοκτονήσει στις 30 Απριλίου.

© 2002-2017 MEDIA2DAY