Το πρώτο υβριδικό Mini

Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της βρετανικής μάρκας με plug-in hybrid σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση με μηδενικούς ρύπους.
Το πρώτο υβριδικό Mini
Μια από τις σημαντικότερες προσθήκες στη γκάμα του Mini κατά την διάρκεια του 2016 είναι η υβριδική έκδοση. Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της βρετανικής μάρκας με plug-in hybrid σύστημα κίνησης το οποίο προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση με μηδενικούς ρύπους. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.ε.κ. και ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για την αποδοτική παραγωγή ενέργειας. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 224 ίππους. Στο κύκλο δοκιμών Ε.Ε. για plug - in hybrid μοντέλα, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 2,1 λίτρα/100χλμ. Όμως, είναι διαπιστωμένο ότι όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου. Οι εκπομπές CO2 περιορίσθηκαν στα 49 γραμ./χλμ.



Ειδικότερα, ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1500 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππων. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι 22,2 χλγμ., διαθέσιμη από τις 1.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Αυτό μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός. Δεύτερη κινητήρια μονάδα είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Αποδίδει 88 ίππους – ιδιαίτερα υψηλή τιμή λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και το βάρος του – ενώ παράγει μέγιστη ροπή 16,6 χλγμ. που είναι διαθέσιμη άμεσα και από μηδενικές στροφές (κατά την εκκίνηση). Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω κιβωτίου μιας σχέσης και δύο σταδίων.

Το Mini Coooper S E Countryman ALL 4 εξοπλίζεται και με ηλεκτρικό σύστημα AWD . Μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτροκίνηση και σε διαδρομές εκτός πόλης, με τελική ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 40 χλμ. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9’’.



Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το πίσω κάθισμα. Αποτελείται από πέντε μονάδες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει 16 κυψέλες, ενώ όπως ο ηλεκτροκινητήρας παράγεται στο εργοστάσιο του Dingolfing, το πρότυπο κέντρο του BMW Group για τεχνολογία eDrive. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 7.6 kWh. Σε έναν επιτοίχιο πίνακα με ισχύ φόρτισης 3.6 kW, φορτίζεται πλήρως σε 2 ώρες και 15 λεπτά. Η φόρτιση σε στάνταρ οικιακή πρίζα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά. Ευφυής διαχείριση ενέργειας για διασκεδαστική οδήγηση και μεγαλύτερη απόδοση.

Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιείται μόνο μία από τις δύο κινητήριες μονάδες, ενώ η άλλη ενεργοποιείται επιπρόσθετα οποιαδήποτε στιγμή για βελτίωση της πρόσφυσης, της ευστάθειας και της ευελιξίας. Το απαιτούμενο σήμα για την ενεργοποίηση δίνει η μονάδα Dynamic Stability Control (DSC ), που αναλύει συνεχώς τόσο την κατάσταση στο δρόμο όσο και τις επιθυμίες του οδηγού.



Ο οδηγός έχει στη διάθεση του, το σύστημα eDrive για να επιλέξει μέσω ενός διακόπτη ένα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας:

-AUTO eDRIVE: Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 80 χλμ./ώρα, ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες, ιδιαίτερα στις δυνατές επιταχύνσεις ή όταν η φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από 7%.
-MAX eDRIVE: Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 125 χλμ./ώρα , ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες ή στο kickdown.
-SAVE BATTERY: Χρήση του κινητήρα καύσης, η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται πάνω από 90% ή αυξάνεται σε αυτό το επίπεδο μέσω της μίζας/γεννήτριας.

Στη στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE, λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση μέχρι την ταχύτητα των 80 χλμ./ωρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες και στην περίπτωση πολύ υψηλών φορτίων, ενεργοποιείται αυτόματα και ο κινητήρας καύσης. Σε MAX eDRIVE mode το όχημα βασίζεται μόνο στον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τα 125 χλμ./ωρα. Επιπλέον, το SAVE BATTERY mode μπορεί να αυξήσει τη φόρτισή της μπαταρίας σε τουλάχιστον 90%, ώστε να υπάρχει επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας για μετέπειτα χρήση.



Εάν διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ενεργοποιηθεί η καθοδήγηση διαδρομής, το σύστημα προληπτικής διαχείρισης ενέργειας διασφαλίζει ότι τα κατάλληλα κομμάτια της διαδρομής διανύονται μόνο με ηλεκτροκίνηση. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα πλοήγησης, η στρατηγική λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εστιάζει στη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v