Φτάνουν 1.000 κ.εκ.;

Στο ολοκαίνουργιο Audi Q2, η τεχνολογία χαμηλού κυβισμού βρίσκει άριστη εφαρμογή με τα 1000 κ. εκ. να… φτάνουν και με το παραπάνω.
Φτάνουν 1.000 κ.εκ.;
Η τεχνολογία τρέχει με απίστευτες ταχύτητες και η αυτοκινητοβιομηχανία έχει το προνόμιο να ‘’γεύεται΄΄ πρώτη τις εξελίξεις. Η μεγάλη ανατροπή που θα δούμε το 2017, είναι η καθολική επικράτηση των βενζινοκινητήρων χαμηλού κυβισμού. Τα 1.000 κ.εκ. που τα σνομπάραμε και τα θεωρούσαμε μια μικρή αδύνατη μηχανή κατάλληλη για λιλιπούτεια αυτοκίνητα τα οποία κινούνται μόνο στο αστικό περιβάλλον, τώρα προβάλουν ρυθμιστές της εμπορικής επιτυχίας ακόμη και μεγάλων μοντέλων.

Οι μηχανικοί με την βοήθεια της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών διατάξεων βγάζουν από την ΄΄μύγα ξύγκι΄΄ και κάνουν τους κινητήρες 1.000 κ.εκ., μονάδες παραγωγής υψηλής ποσότητας ισχύος και ροπής. Η Audi, δίνει το δικό της στίγμα στη νέα εποχή όπου ο κυβισμός του κινητήρα παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξοικονόμηση πόρων, στη μείωση του βάρους και στη προστασία του περιβάλλοντος.

Στο ολοκαίνουργιο Audi Q2, η τεχνολογία χαμηλού κυβισμού βρίσκει άριστη εφαρμογή. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας στην γκάμα του είναι ο 1.0 TFSI με απόδοση 116 ίππους και 20,2 χλγμ. από τρεις κυλίνδρους. Ζυγίζει μόλις 88 κιλά, έχει αλουμινένια έμβολα, σύστημα άμεσου ψεκασμού έως 250 bar, ενώ η ισορροπημένη λειτουργία του δεν απαιτεί άξονα αντιστάθμισης των κραδασμών.

Πάνω από αυτή την έκδοση τοποθετείται η 1.4 TFSI ισχύος 150 ίππων, που προσφέρει και 25,4 χλγμ. ροπής. Εδώ η τεχνολογία προσφέρει το σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (COD), όταν μειώνεται το φορτίο του μοτέρ.

Όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το COD απενεργοποιεί τον 2ο και τον 3ο κύλινδρο σε φορτία έως 10 χλγμ. και ενώ υπάρχει κίνηση cruising με τον κινητήρα να λειτουργεί μεταξύ 2.000 και 3.200 σ.α.λ. Στην περίπτωση που υπάρχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η απομόνωση των κυλίνδρων επέρχεται νωρίτερα. Με το S tronic η μέση κατανάλωση είναι 5,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 119 γραμ./χλμ. Με το χειροκίνητο οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 5,4 λίτρα/100χλμ. και 124 γραμ./χλμ.

Η κορυφαία έκδοση βενζίνης είναι η 2.0 TFSI 190 ίππων και με ροπή 32,4 χλγμ. για την οποία η Audi υιοθέτησε μία νέα διαδικασία καύσης. Διατηρεί την τετρακύλινδρη διάταξη και τα πλεονεκτήματα που έχει ένας downsizing κινητήρας στην λειτουργία του, αλλά δίχως συμβιβασμούς σε επιδόσεις και σε σχέση με μεγαλύτερου κυβισμού σύνολα. Συνδυάζεται στάνταρ με S tronic και μετάδοση quattro.

Στην βάση της σειράς των πετρελαιοκινητήρων βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.6 TDI με ισχύ 116 ίππους και ροπή 25,4 χλγμ. στις 1.500-3.200 σ.α.λ. Έχει μέση κατανάλωση μόλις 4,4 λίτρα/100χλμ. και εκπέμπει 114 γρμ. CO2/χλμ. Η κορυφαία έκδοση είναι η 2.0 TDΙ η οποία διατίθεται ως προσθιοκίνητη με 150 ίππους και ροπή 34,6 χλγμ. καθώς και ως τετρακίνητη quattro με S tronic και απόδοση 190 ίππων και ροπή 40,6 χλγμ.

Η Audi, διαθέτει χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων (στάνταρ στις εκδόσεις 1.0 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6 TDI και 2.0 TDI 150)  και αυτόματα S tronic με διπλό συμπλέκτη και 7 σχέσεις. Οι εκδόσεις 2.0 TDI και 2.0 TFSI εφοδιάζονται στάνταρ με ένα νέο εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με πιο μακριά κλιμάκωση, νέου τύπου τροφοδοσία λαδιού και μειωμένες μηχανικές τριβές.

Οι κορυφαίες TDI και TFSI εκδόσεις έχουν στάνταρ την μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης που σε νορμάλ συνθήκες κίνησης μεταφέρει σχεδόν όλη την ροπή στους μπροστινούς τροχούς, ενώ όταν χρειαστεί μπορεί αστραπιαία η κατανομή να γίνει ισόποση (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες. Ταυτόχρονα το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια (μέσω διακόπτη σε όλες τις εκδόσεις) και με επιλεκτική κατανομή της ροπής στους τροχούς για εκτός δρόμου χρήση.

Στο πρώτο στάδιο η λειτουργία του ABS και του ESC προσαρμόζεται ανάλογα με την off-road επιφάνεια για την καλύτερη πρόσφυση, ενώ στο δεύτερο στάδιο τα ηλεκτρονικά απενεργοποιούνται πλήρως ώστε οι πεπειραμένοι οδηγοί να απολαύσουν την σπορ πτυχή του Q2. Επίσης, στις στροφές το ESC προσφέρει χαρακτηριστικά torque vectoring επιβραδύνοντας στην διάρκεια στροφής τον εσωτερικό τροχό (αν αυτό χρειαστεί) για βέλτιστη κατευθυντικότητα.

Το προαιρετικό Audi drive select προσφέρει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα κίνησης: τα auto, comfort, dynamic, efficiency και individual. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα υπάρχει παραμετροποίηση διάφορων στοιχείων συμπεριλαμβανομένων του τιμονιού, την αλλαγή των σχέσεων, καθώς και της προαιρετικής ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. Στο πρόγραμμα ESC Offroad και με σύμμαχο τα 14,5 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος, το Q2 μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ευχέρεια εκτός δρόμου.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v