Ford Fiesta ST200: Η μαγεία των 200 ίππων!

Δοκιμάζουμε την έκδοση ST200 του νέου Ford Fiesta και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το δυναμικό supermini.
Ford Fiesta ST200: Η μαγεία των 200 ίππων!
Ακόμη και αυτή την εποχή που η γενική γραμμή είναι μείωσε όσο μπορείς κάθε δαπάνη, υπάρχουν μερικοί πειρασμοί που αλλάζουν τους συσχετισμούς και τριβελίζουν την σκέψη μας. Μια πρόκληση για τον οδηγό που αγαπάει την ταχύτητα είναι το πιο ισχυρό Ford Fiesta παραγωγής, η έκδοση ST200, που χαρίζει 200 ίππους!

Η οδήγηση του supermini με τον ειδικά χαρτογραφημένο βενζινοκινητήρας 1.6 EcoBoost και τα τόσα καλούδια, είναι μια εμπειρία. Συγκριτικά με το Fiesta ST, το ST200 αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ και 20% περισσότερη ροπή. Ο κινητήρας 1.6 EcoBoost δίνει επιπλέον 15 ίππους και 30,2 χλγμ. διαθέσιμα για μέχρι 20΄΄ στη φάση στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost). Η τελική μετάδοση 4,06 – πιο κοντή συγκριτικά με την 3,82 του Fiesta ST – βελτιώνει την εν κινήσει επιτάχυνση. Η επιτάχυνση 50-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,2΄΄ με τέταρτη σχέση. Η τελική ταχύτητα είναι 230 χλμ./ώρα.

Με το καλημέρα, στην καλή άσφαλτο της Αττικής Οδού, δείχνει να απολαμβάνει την κίνηση. Οι ρόδες πατάνε με αυτοπεποίθηση στο ασφαλτικό τερέν και αξιοποιούν το μείγμα της ισχύος και της ροπής. Και τι μείγμα; Διακόσιοι ετοιμοπόλεμοι ίπποι και 29,6 χλγμ. ροπής. Με μια γκάζια το στροφόμετρο κάνει πάρτι και το ακούραστο μοτέρ αναζητά κι άλλες εντολές για να αποδώσει όλη την ισχύ του. Ο ήχος που γεμίζει την καμπίνα θεσπέσιος.

Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, το πλαίσιο δείχνει την ευγενή καταγωγή του - είναι ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της μάρκας που ανήκουν στην ομάδα εξέλιξης της σειράς ST- οι αναρτήσεις όπως πρέπει ρυθμισμένες με παραπομπές στις αγωνιστικές προδιάγραφες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ισχύος ενώ το ακριβές και στιβαρό τιμόνι συμπληρώνει το μενού που τρέφει τον πραγματικό οδηγό.

Ένας συνδυασμός οδηγικών χαρακτηριστικών που αναδεικνύουν τις αξίες της φημισμένης οδηγοκεντρικής μάρκας. Και εδώ που τα λέμε, δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά γιατί το αυτοκίνητο της δοκιμής με το χαρακτηριστικό χρώμα Storm Grey είναι γνήσιο μέλος της Ford.

Στους δρόμους της πόλης, μόλις ανάψει το πράσινο φανάρι, ο οδηγός έχει δυο επιλογές, να επιτύχει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 ΄΄ ή να κινηθεί νωχελικά εξοικονομώντας καύσιμα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Τώρα που μας απασχολεί περισσότερο η ορθή διαχείριση των πόρων καλύτερη επιλογή είναι δεύτερη. Επίσης, δεν πρέπει να προκαλούμε.

Στην ανηφορική διαδρομή της Πάρνηθας, η οικονομία δεν παίζει. Εκεί ο οδηγός απολαμβάνει την γρήγορη άνοδο και το αυτοκίνητο αποκτά τον ρολό που γνωρίζει να παίζει άριστα. Η κάθε στροφή όσο κλειστή και αν είναι δεν το απασχολεί. Αν το πλασάρεις σωστά, βγαίνει νικητής από την μάχη με τους νομούς της φύσης. Στην έξοδο τέρμα το γκάζι και παίρνεις θέση για την επόμενη στροφή. Κάθε στιγμή έχει γκάζι για να ανεβάσεις και άλλο τον ρυθμό.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής χρησιμοποιεί την αναβαθμισμένη ανάρτηση του Fiesta ST και τις ρυθμίσεις του Electronic Power Assisted Steering (EPAS) για βελτίωση της οδηγικής ποιότητας και της δυναμικής συμπεριφοράς. Ένας ημιάκαμπτος πίσω άξονας μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος κατά 27% ενώ η διάμετρος της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε από 19 χιλ. στα 21 χιλ., υποστηρίζοντας τα χαρακτηριστικά των ανανεωμένων αμορτισέρ για καλύτερη απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Όπως το Fiesta ST, το ST200 βρίσκεται 15 χιλ. πιο κοντά στο δρόμο από τα στάνταρ μοντέλα Fiesta.

Πιο γρήγορη κρεμαγιέρα με λόγο υποπολλαπλασιασμού 13.69:1 με πιο κοντά ημίμπαρα και ανασχεδιασμένα ακραξόνια προσφέρουν βελτιωμένη αίσθηση και πληροφόρηση στη θέση γύρω από το κέντρο (ευθεία πορεία).

Η δυναμική συμπεριφορά του Fiesta ST200 υποστηρίζεται από το Enhanced Torque Vectoring Control (eTVC) και το Electronic Stability Control (ESC) με 3 προφίλ οδήγησης. Το σύστημα eTVC εφαρμόζει πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό όταν το όχημα στρίβει για βελτιωμένο κράτημα και μείωση της υποστροφής χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Το ESC προσφέρει τις δυνατότητες πλήρους παρέμβασης, μειωμένη παρέμβαση για αυξημένες δυνατότητες ολίσθησης αλλά και πλήρη απενεργοποίηση.

Το βελτιστοποιημένο σύστημα  πέδησης υποστηρίζεται από εμπρός δίσκους 278 χιλ., πίσω δίσκους 253 χιλ. και ένα μεγαλύτερο σέρβο συγκριτικά με των στάνταρ μοντέλων Fiesta. Τα μοντέλα Fiesta ST200 χρησιμοποιούν κόκκινες δαγκάνες, μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα προδιαγραφών ST με κυψελοειδή δομή, δυναμικό εμπρός σπόιλερ και πλαϊνές ποδιές, πίσω διαχύτη στο χρώμα του αμαξώματος και μεγάλη πίσω αεροτομή.

Ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός εσωτερικού περιλαμβάνει μερικώς δερμάτινα εμπρός καθίσματα  Charcoal Recaro που ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο με την αντίθετη ασημί ραφή όπως και οι ζώνες ασφαλείας. Φωτιζόμενα διακοσμητικά μαρσπιέ, ενσωματώνουν το λογότυπο ST200.

Ένθετα από ανθρακονήματα στο ταμπλό, πεντάλ και επιλογέας ταχυτήτων από αλουμίνιο και ένα τιμόνι προδιαγραφών ST δημιουργούν μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό που κάνει αντίθεση με τα σκούρα υλικά και την επένδυση οροφής με ασημί διάκοσμο.

Οι προηγμένες τεχνολογίες δεν λείπουν από το σπορ μοντέλο: Σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας Ford SYNC με φωνητική ενεργοποίηση και οθόνη 5 ιντσών. Προβολείς με φώτα ημέρας LED για ακόμα πιο ευδιάκριτη παρουσία στο δρόμο. Αντηχείο που μεταφέρει τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα κάνοντας το ‘βρυχηθμό’ του αναπόσπαστο στοιχείο της οδηγικής εμπειρίας. MyKey - επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ορίζουν όρια μέγιστης ταχύτητας και έντασης ήχου, και να εμποδίζουν την απενεργοποίηση των λειτουργιών ασφαλείας όταν κάποιος άλλος χρησιμοποιεί το όχημά τους. 

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και όσοι μπορούν, θα αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Εκείνοι που αγαπάνε τα αυτοκίνητα με έντονη σπορ χροιά, την ταχύτητα και τις επιδόσεις, έχουν μια ακόμη πρόταση με όλα τα στοιχεία που οδηγούν στην άλλη πλευρά της αυτοκίνησης.

Η Ford ζητά 21.366 ευρώ για να εισέλθεις στην οικογένεια του Fiesta ST.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v