Τι να θυμόμαστε από την νέα Alfa Romeo Stelvio

To πρώτο SUV της ιταλικής φίρμας είναι στιλάτο, διαθέτει προηγμένο κινητήρα και καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις.
Τι να θυμόμαστε από την νέα Alfa Romeo Stelvio
Η Alfa Romeo, είναι μια ειδική περίπτωση τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όταν η μιλανέζικη φίρμα έφτιαχνε οδηγοκεντρικά μοντέλα με μοναδική σχεδίαση οι άλλοι κατασκευαστές αρκούνταν σε κατασκευές χαμηλής αξίας. Όμως, μετά την δεκαετία του 70, η μάρκα πήρε την κάτω βόλτα. Έγιναν λάθη, εκμεταλλεύτηκαν τους πόρους, την κληρονομιά και την φήμη της ανίκανα στελέχη και τελικά έφτασε σε ένα επίπεδο που δεν της αξίζει.

Η νέα εποχή άρχισε να γράφεται με την καινούργια Giulia και συνεχίζεται με το ολοκαίνουργιο μοντέλο Stelvio. Η νέα πρόταση δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητη ούτε από τον πιο θερμό υποστηρικτή κάποιας άλλης σχολής τη αυτοκίνησης. Είναι το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας και του αξίζει μια θέση στη καρδιά κάθε πραγματικού οδηγού.

Ακολουθήστε μας, στην καταγραφή των στοιχείων που πρέπει να θυμόμαστε από την νεοφερμένη Alfa Romeo Stelvio:

-        Η παγκόσμια πρεμιέρα της έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες. Οι Ιταλοί ΄΄μανούλες΄΄ στο μάρκετινγκ, εκθέτουν την κορυφαία έκδοση Quadrifoglio. Προσφέρεται αποκλειστικά με έναν υπερσύγχρονο κινητήρα βενζίνης, κορυφαίων προδιαγραφών και επιδόσεων. Εξακύλινδρος σε διάταξη V χωρητικότητας 2,9 λίτρων BiTurbo, αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Αντλώντας έμπνευση και τεχνογνωσία από τις τεχνολογίες της Ferrari, είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αποσκοπώντας στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα.

Την ίδια ώρα, η τεράστια ροπή και η θηριώδης ιπποδύναμη των 510 ίππων, συνοδεύονται από ανέλπιστα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα που απενεργοποιεί τους κυλίνδρους στις χαμηλές στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Ένα επιπλέον στοιχείο που μεγιστοποιεί την αίσθηση της δύναμης και της ισχυρής επιτάχυνσης, είναι ότι το κιβώτιο στην χειροκίνητη λειτουργία του δεν ανεβάζει σχέση όταν φθάσει στο όριο περιστροφής του κινητήρα. Προβλέπεται και η παραγωγή ενός ακόμη κινητήρα βενζίνης ενός 2.0 υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και προσφέρεται ομοίως με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

- O έντονος δυναμισμός, που διακρίνει το Stelvio συνδέεται σαφώς με τις συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Προσέξτε, το εμπρόσθιο μέρος, την   η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας των επιβατών, το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κομψή αεροτομή στην οροφή για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.

- Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι τελευταίας γενιάς.

Το καινούριο πρόγραμμα Alfa DNA Pro, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση), παραμετροποιεί ανάλογα την απόδοση επί μέρους συστημάτων του αυτοκινήτου.

Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Υπό κανονικές συνθήκες, το Stelvio Quadrifoglio κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%.

Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η τεχνολογία Torque Vectoring της Alfa Romeo βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό επιτρέπει τον συνεχή και ακριβή έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν το αυτοκίνητο κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα ημι-εικονικής διεύθυνσης (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, ολόκληρη η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο, παραμένει πάντοτε σταθερή μέσα στις στροφές.

Το σύστημα φρένων Integrated Brake System (IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, μόλις λίγους μήνες πριν, δίνει φυσικά και εδώ το παρών. Το καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ, του συστήματος ευστάθειας και του πραδοσιακού σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα.

Το Chassis Domain Control (CDC) ή με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος του Stelvio Quadrifoglio, ελέγχει και διαχειρίζεται όλα ανεξαιρέτως τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου: το Alfa DNA Pro, την τετρακίνηση Q4, το Alfa Torque Vectoring, την ενεργή ανάρτηση Alfalink, το σύστημα ευστάθειας (ESC) κ.α. Το CDC καταγράφει αδιαλείπτως την κίνηση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και με βάση τα δεδομένα της επιτάχυνσης και της περιστροφής του κινητήρα, προχωρά στις κατάλληλες ρυθμίσεις δια μέσω του συστήματος Alfa DNA Pro.

-        Όσο για την ονομασία του, μας θυμίζει το περίφημο πέρασμα του Stelvio, αποτελεί το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Τα 20 χιλιόμετρα ασφάλτου και οι περισσότερες από 75 στροφές που το διέρχονται, διαμορφώνουν μία άκρως απαιτητική ορεινή διαδρομή. Στο τέρμα της το  υψόμετρο αγγίζει τα 2.758 μέτρα, όμως η δοκιμασία αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω, καθώς η εκπληκτική θέα κόβει κυριολεκτικά την ανάσα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v