Οδηγούμε τo Ford EcoSport 1.5 TDCi

Δοκιμάζουμε τη νέα πρόταση της Ford στην ανερχόμενη κατηγορία των SUV και crossover.
Οδηγούμε τo Ford EcoSport 1.5 TDCi
Η μόδα των SUV και crossover, καλά κρατεί. Αυτές οι δυο κατηγορίες αυτοκινήτων αυξάνουν συνεχώς το ποσοστό τους στην διεθνή αγορά του αυτοκινήτου.

Η Ford, δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από τη νέα πρόκληση που δίνει την δυνατότητα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δείξουν τις ικανότητες τους στα μοντέλα με αυξημένο ύψος από το έδαφος, που συχνά διαθέτουν και σύστημα τετρακίνησης.

Η οδηγοκεντρική μάρκα για την πρώτη της επαφή με τα μικρά compact crossover, επέλεξε μια σίγουρη συνταγή. Πήρε όλο το τεχνολογικό και μηχανικό πακέτο του best seller Fiesta και το προσάρμοσε στις νέες ανάγκες. Έτσι δημιουργήθηκε το προσθιοκίνητο Ford EcoSport, που εκπροσωπεί επάξια την μάρκα στην ανερχόμενη κατηγορία.

Η πρώτη δοκιμή μεγάλης διάρκειας στην Ελλάδα έγινε με την έκδοση που φέρει τον βραβευμένο κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. TDCi. Αυτό το μοτέρ κινεί τα περισσότερα μοντέλα της μάρκας και είναι ένα από τα πιο αξιόλογα σύνολα της κατηγορίας του. Ενδείκνυται για τους οδηγούς που κάνουν τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο, πηγαίνουν συχνά εκδρομές και έχουν σκοπό να κρατήσουν το αυτοκίνητο τουλάχιστον για τέσσερα χρόνια. Μόνο έτσι γίνεται απόσβεση της επιπλέον δαπάνης για την αγορά του αυτοκινήτου.

Η απόδοση του μοτέρ με τον χαρακτηριστικό θόρυβο έχει καθορισθεί στους 95 ίππους και κορυφώνεται στις 3.750 σ.α.λ.

Όμως, το πιο μεγάλο ατού του συνόλου είναι η υψηλή ροπή η οποία εμφανίζεται χαμηλά. Τα 21,6 χλγμ. ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Δηλαδή, μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι έρχεται η ευεργετική επίδραση της ροπής για να αυξήσει την ενέργεια στο αυτοκίνητο βάρους 1.360 κιλών. Η παρουσία της  είναι σχεδόν γραμμική μέχρι τις 3.000 σ.α.λ.   

Στη δοκιμή, ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, με την κατάλληλη χρήση του πεντατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου,  απέδωσε χωρίς δισταγμούς στο μεγαλύτερο το φάσμα των στροφών. Το μείγμα της ισχύος και της ροπής είναι ικανό να προσδώσει ικανοποιητικές ρεπρίζ και καλή τελική ταχύτητα.

Η Ford, με βάση τις δίκες της μετρήσεις, ανακοίνωσε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14’’ και τελική ταχύτητα 160χλμ./ώρα. Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο οι επιδόσεις κυμάνθηκαν κοντά σε αυτά τα επίπεδα. Ωστόσο, θα ήταν καλύτερα για τις ελληνικές συνθήκες οδήγησης, να υπήρχαν πιο υψηλές επιδόσεις. Αυτό συμβαίνει στην βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 που αποδίδει 125 είτε 140 ίππους.

Το προσθιοκίνητο crossover, στη δοκιμή ήταν σχετικά ολιγαρκές σε καύσιμο. Τα όργανα μέτρησης του αυτοκινήτου, έδειξαν ότι η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 6,1 λίτρα/100χλμ. Επίσημη μέτρηση 4,4 λίτρα/100χλμ. Τα 115 γραμ. CO2/χλμ. συμβάλουν στη μείωση του ετήσιου κόστους χρήσης του αυτοκινήτου.

Σημαντικό θετικό στοιχείο είναι η διατήρηση της οδηγοκεντρικής ταυτότητας που γνωρίσαμε στο δημοφιλές Fiesta. Η σφιχτή ανάρτηση, το ακριβές τιμόνι, οι μικρές κλίσεις στις στροφές και η αίσθηση ότι ελέγχει ο οδηγός την κίνηση του αυτοκινήτου, είναι οι σημαντικότερες θετικές παρατηρήσεις για την οδική συμπεριφορά του EcoSport.

Στη δρόμο που χάραξε το Fiesta, κινείται και η διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου. Τα επιμέρους στοιχεία(ταμπλό, κονσόλα, χειριστήρια κ.α.) έχουν παρθεί από το supermini. Όμως, η ποιότητα των υλικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη και κυρίως να απουσιάζουν τα σκληρά πλαστικά. Ο προσφερόμενος χώρος είναι αρκετός για να καθίσουν άνετα τέσσερις ενήλικες. Η σημαντικότερη ένσταση αφορά τις περιορισμένες διαστάσεις των καθισμάτων, γιατί μειώνουν τα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι.

Καλή είναι η αποθηκευτική ικανότητα, αφού αποσκευές έως 355 λίτρα είναι ευπρόσδεκτες στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου. Η δυνατότητα αλλαγής της κλίσης της πλάτης του πίσω καθίσματος επιτρέπει την διαμόρφωση της χωρητικότητας από τα 325-385 λίτρα.

Η αρχική επιλογή για το επίπεδο εξοπλισμού τoυ Ford EcoSport 1.5 TDCi, είναι η έκδοση Titanium S, η οποία διαθέτει πολλά αξεσουάρ ασφάλειας και άνεσης. Η τιμή της είναι 21.168 ευρώ και αυτή την περίοδο υπάρχει προωθητικό πρόγραμμα που μειώνει την τιμή στα 19.322 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v