Μυστικά καλά κρυμμένα

Η Ford καλύπτει τα μελλοντικά της αυτοκίνητα με… καμουφλάζ που κρατά μακριά τα φλας των παπαράτσι.
Μυστικά καλά κρυμμένα
Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο αφού περάσει τα απίστευτα μαρτύρια στα εργαστήρια, υπόκειται σε δοκιμές και στους δημόσιους δρόμους. Ειδικευμένοι δοκιμαστές με την βοήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων μέτρησης αναρίθμητων στοιχειών διανύουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε διάφορα σημεία της Υφηλίου. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για να μην αποκαλύψουν την τελική μορφή του αυτοκινήτου και άλλα χαρακτηριστικά, κάνουν έντονο καμουφλάζ.

Η Ford καλύπτει τα μελλοντικά αυτοκίνητα με παραπλανητικό καμουφλάζ από τρισδιάστατα στοιχεία (3D “Brick”) δημιουργώντας οφθαλμαπάτες που δυσκολεύουν τους παπαράτσι να αντιληφθούν με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά και σχήματα των πρωτοτύπων. Εμπνευσμένοι από δημοφιλείς διαδικτυακές ‘αυταπάτες’, οι λεγόμενοι ‘χαοτικοί κύλινδροι’ αποπροσανατολίζουν τους κατασκόπους να αντιληφθούν τα σχέδια των πρωτότυπων αυτοκινήτων που βλέπουν στο δρόμο. Οι σχεδιαστές εξελίσσουν συνεχώς νέες τεχνικές καμουφλάζ για να μπορούν οι μηχανικοί να δοκιμάζουν νέα αυτοκίνητα σε δημόσιους δρόμους – χωρίς να αποκαλύπτουν τα σχεδιαστικά μυστικά τους

Αν ποτέ εντοπίσετε ένα αυτοκίνητο καλυμμένο με περίεργους στροβίλους, παραπλανητικά σχέδια ή τρελά ορνιθοσκαλίσματα τότε το πιθανότερο είναι ότι έχετε δει ένα νέο μυστικό πρωτότυπο με ειδική κάλυψη από αυτοκόλλητα καμουφλάζ.

Τα σχέδια αυτά σκοπό έχουν να παραπλανήσουν τους κατασκόπους της βιομηχανίας που ευελπιστούν να ‘κλέψουν’ έστω και μία εικόνα των νέων μοντέλων τα οποία δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους. Λόγω της οφθαλμαπάτης που δημιουργείται, είναι δύσκολο να εστιάσουν  στο εξωτερικό περίγραμμα.

Το πιο πρόσφατο 3D “Brick” καμουφλάζ της Ford, εμπνευσμένο εν μέρει από δημοφιλείς, διαδικτυακές αυταπάτες, χρησιμοποιεί χιλιάδες, φαινομενικά τυχαία τοποθετημένα μαύρους, γκρι και λευκούς κυλίνδρους, σε χαοτική δαιδαλώδη διάταξη. Αυτό δυσκολεύει τρομερά την παρατήρηση νέων εξωτερικών χαρακτηριστικών στο ηλιακό φως, για κάποιον που είτε βλέπει ζωντανά το όχημα είτε σε εκατομμύρια φωτογραφίες και selfies που αναρτώνται στο Διαδίκτυο.

«Σήμερα σχεδόν όλοι έχουν κάποιο smartphone και μπορούν να μοιράζονται αμέσως φωτογραφίες – κάτι που επιτρέπει σε όλους, συμπεριλαμβανομένων και των ανταγωνιστών μας, να βλέπουν οχήματα σε φάση δοκιμών» δήλωσε ο Lars Muehlbauer, manager, Camouflage, της Ford Ευρώπης. «Οι σχεδιαστές δημιουργούν όμορφα αυτοκίνητα με μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία. Αποστολή μας είναι προστατεύουμε αυτά τα στοιχεία από τα αδιάκριτα βλέμματα.»

Τα νέα οχήματα δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέλιξης. Κάθε νέο καμουφλάζ χρειάζεται περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθεί και στη συνέχεια εκτυπώνεται σε πανάλαφρα αυτοκόλλητα από βινύλιο, πιο λεπτά από μία ανθρώπινη τρίχα, που καλύπτουν μοναδικά κάθε όχημα. Τα σχέδια δοκιμάζονται πρώτα σε μία κλειστή πίστα δοκιμών της Ford προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του καμουφλάζ.

«Προσπάθησα να δημιουργήσω ένα σχέδιο που είναι χαοτικό και παραπλανά το μάτι» δήλωσε ο Marco Porceddu, vehicle prototype engineer, Product Development, Ford Ευρώπης, δημιουργός του νέου καμουφλάζ. «Έκανα μία έρευνα σε οφθαλμαπάτες στο Διαδίκτυο και επινόησα ένα σχήμα που μπορεί να αντιγράφεται και επικαλύπτεται χιλιάδες φορές. Αυτό δημιουργεί αφενός οφθαλμαπάτη, αφετέρου τρισδιάστατη εντύπωση.»

Σχεδιασμένο για να αντέχει ακραίες θερμοκρασίες, το καμουφλάζ της Ford δένει άριστα με τις χειμερινές συνθήκες της Ευρώπης, ενώ στην Αυστραλία και τη Ν. Αμερική χρησιμοποιούνται χρώματα της άμμου.

«Αυτό το καμουφλάζ θα ξεχωρίσει σχεδόν σε οποιοδήποτε περιβάλλον, αλλά είναι σχεδιασμένο για να θολώνει οπτικά τις επιφάνειες, το σχήμα και το χρώμα του αυτοκινήτου, καθυστερώντας την ικανότητα του εγκεφάλου να αναγνωρίσει το ίδιο ή τα κυριότερα χαρακτηριστικά του» δήλωσε ο Martin Stevens, Associate Professor, του University of Exeter, ο οποίος σπούδασε Χρωματική Προσαρμοστικότητα των Ζώων και Καμουφλάζ επί 15 χρόνια. «Η οφθαλμαπάτη δεν εμποδίζει το αυτοκίνητο να φαίνεται αλλά παίζει με την ανθρώπινη ικανότητα μέτρησης του βάθους πεδίου και των σκιών, δυσκολεύοντας την αντίληψη των σχημάτων και χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου. Είναι ένα τρικ που χρησιμοποιείται στη φύση για να ξεφύγεις από κάτι ή να κρυφτείς, που είναι εξίσου χρήσιμο για έναν οδηγό δοκιμών.»
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v