Όσο ανεβαίνει η φορολογία τόσο πέφτουν τα ΙΧ

Οι φόροι ανεβαίνουν, οι πωλήσεις ΙΧ πέφτουν. Τα νούμερα της αγοράς και ο… πονοκέφαλος των εμπόρων.
Όσο ανεβαίνει η φορολογία τόσο πέφτουν τα ΙΧ

Το πορτοφόλι μας περνάει δύσκολες στιγμές, και συχνά ανάμεσα στις θήκες του δεν υπάρχουν χαρτονομίσματα. Παλεύουμε να τα βγάλουμε πέρα, μας φοβίζουν οι συνέπειες από την αποφυγή της καταβολής των φορολογικών μας υποχρεώσεων, αλλά έχουμε και ένα πάθος, την αυτοκίνηση.

Τον Σεπτέμβριο, οι περισσότεροι φίλοι του αυτοκινήτου, άφησαν στην άκρη το πάθος τους και έδωσαν όσα λεφτά είχαν απομείνει στην εφορία. Οι συνέπειες στην αγορά του αυτοκινήτου καταγράφηκαν άμεσα και μετά την ανάλυση των πρώτων στοιχείων διαμορφώθηκε η εξής εικόνα:

- Πουλήθηκαν 4.643 καινούργια αυτοκίνητα.
- Η μείωση των πωλήσεων σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο ήταν 9,4%.
- Στο διάστημα όμως Ιανουάριου - Σεπτέμβριου 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώθηκε αύξηση του όγκου των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 8,7%.
- Οι ιδιωτικές πωλήσεις, δηλαδή τα αυτοκίνητα που αγοράζουν οι ιδιώτες, υπέστησαν νέα μείωση κατά 14%, σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο.
- Οι εταιρικές πωλήσεις, δηλαδή τα αυτοκίνητα που αγοράζουν εταιρείες(leasing κ.α.) είχαν μείωση κατά 3,2%, σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο.


Συνολικά η εικόνα της αγοράς ήταν ΄΄γκρίζα΄΄ και οι έμποροι κρατάνε την αναπνοή τους.

Την καλύτερη κούρσα έκανε για ένα ακόμη μήνα το δυνατό και ακούραστο άλογο της Toyota. Η ιαπωνική μάρκα πούλησε 543 καινούργια αυτοκίνητα και έκοψε πρώτη το νήμα των πωλήσεων του Σεπτεμβρίου. Είναι σταθερά στην πρώτη θέση των πωλήσεων της γενικής κατάταξης ολόκληρο το εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου.

Δεύτερη στην δύσκολη κούρσα τερμάτισε η γερμανική μάρκα Opel με 510 πωλήσεις. Τρίτη η VW που διέθεσε 393 αυτοκίνητα και πλέον είναι Κυρία στο θέμα των ρύπων.

Ακολουθεί μια έκπληξη, η εμφάνιση της Mercedes. Η πολυτελής φίρμα που κατασκευάζει ακριβά αυτοκίνητα έκανε ένα καλά μελετημένο αγώνα και έγραψε 326 πωλήσεις στο παλμαρέ της για τον Σεπτέμβριο. Και μιλάμε για ακριβά αυτοκίνητα με τιμή άνω των 25.000 ευρώ έκαστον. Μερικά ξεπερνάνε και τις 100.000 ευρώ. Είπαμε το πάθος για την αυτοκίνηση, είναι μοναδικό!

Η τέταρτη θέση ήταν υπόθεση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με σήμα το λιοντάρι. Με το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου (301 ταξινομήσεις, 6,5% μερίδιο αγοράς) η Peugeot συνεχίζει την δυναμική της πορεία στην ελληνική αγορά έχοντας σημειώσει 4.870 ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων και 7,7% μερίδιο αγοράς, επίδοση που της δίνει μια θέση μεταξύ των κορυφαίων μαρκών, έχοντας σημειώσει μια αύξηση της τάξης του 20% σε σχέση με το αντίστοιχο 9μηνο του 2015.

Κορυφαία η επίδοση και στη κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων όπου η Peugeot σημείωσε μερίδιο αγοράς 9,1%. Στις κορυφαίες θέσεις, στην κατηγορία που ανταγωνίζονται, τοποθετούνται και τα μοντέλα της μάρκας έχοντας πετύχει αντίστοιχα : 2.059 ταξινομήσεις (Peugeot 208), 1.073 ταξινομήσεις (Peugeot 108), 839 ταξινομήσεις (Peugeot 308), 332 ταξινομήσεις (Peugeot 2008). Επιπλέον και τα Peugeot επαγγελματικά ακολουθούν μια εξίσου δυναμική πορεία με 358 ταξινομήσεις προοδευτικά για το πρώτο 9μηνο του έτους που μεταφράζεται σε 8,5% μερίδιο αγοράς.

Η μάχη στην premium κατηγορία ήταν σκληρή. Πίσω από την Mercedes βρέθηκε η επίσης δυναμική BMW. Διέθεσε 188 πολυτελή αυτοκίνητα με έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Η τρίτη θέση ανήκει στην Audi, μια μάρκα με απεριόριστες δυνατότητες, πλήρη γκάμα μοντέλων και διακεκριμένους κινητήρες. Έγραψε 145 πωλήσεις πολυτελών μοντέλων σε διάφορες εκδόσεις. Αξίζει να τονισθεί ότι είναι η μοναδική premium μάρκα που εκπροσωπείται από μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, την Kosmocar. Οι άλλες premium, εκπροσωπούνται από θυγατρικές εταιρείες των εργοστασίων. Αυτό το στοιχείο δεν μειώνει την αξία και τις επιτυχίες των θυγατρικών εταιρειών, αλλά σίγουρα είναι διαφορετικό να παίρνεις εντολή από στελέχη του εργοστασίου που έχουν να διαχειριστούν υψηλούς προϋπολογισμούς και άλλο να προσπαθείς να συνδυάσεις τις ανάγκες μια ελληνικής εταιρείας.

Δυστυχώς, χαμένη για έναν ακόμη μήνα είναι η Volvo, που και τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πουλήθηκαν μόλις 64 πολυτελή σουηδικά μοντέλα. Η ανησυχητική καθοδική της πορεία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.

Το ευχάριστο στην υπόθεση της Volvo, είναι ότι επιτέλους, άλλαξε η εμπορική πολιτική και πλέον μειωθήκαν οι τιμές πώλησης. Αυτή η ενέργεια μάλλον θα ενδυναμώσει τον όγκο των πωλήσεων.

Απαιτείται όμως και αναθεωρημένη επικοινωνία, για να επιτευχθεί ο στόχος της Volvo.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v