Προηγμένο γαλλικό SUV

Το νέο Peugeot 3008 ανατρέπει τα μέχρι σήμερα δεδομένα στο χώρο των SUV και εντυπωσιάζει με τον δυναμισμό του.
Προηγμένο γαλλικό SUV
Η Peugeot, άλλαξε στρατηγική στην ανάπτυξη της γκάμας της. Με το βλέμμα στραμμένο στη premium κατηγορία, σχεδιάζει και εξελίσσει τα νέα μοντέλα της.

Πριν αναρωτηθείτε γιατί να φλερτάρει με την κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων, να σας ενημερώσω ότι αυτός είναι ο κρυφός πόθος κάθε μάρκας. Ένας πόθος που έχει άμεση σχέση με την θέση της φίρμας στην διεθνή αγορά και την διαμόρφωση των τελικών κερδών.

Η πολυτελής κατηγορία έχει το προνόμιο να ανεβάζει τις τιμές και να προσελκύει πελάτες με ισχυρό οικονομικό προφίλ. Πάντως σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η ελληνική αντιπροσωπεία των γαλλικών αυτοκινήτων δεν έχει σκοπό να αυξήσει τις τιμές πώλησης αλλά να ενισχύσει περισσότερο την παρουσία της στην τοπική αγορά.

Το νέο Peugeot 3008, ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV. Τα τελευταία χρόνια η αγορά των SUV σημειώνει εκρηκτική άνοδο. Στην Ευρώπη, η κατηγορία των μεσαίων SUV έχει αυξηθεί από το 2009 περίπου δυόμιση φορές. Στην  ευρωπαϊκή αγορά και σε όλες τις κατηγορίες, κάθε ένα από τα δέκα αυτοκίνητα που πωλούνται, είναι SUV.

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου 3008 είναι εντυπωσιακή. Ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας και βάζει ιδέες στον ανταγωνισμό. Το πιο ισχυρό σημείο του είναι ο μπροστινός πρόβολος.

Η νέα δομή και αρχιτεκτονική του σασί επιφέρει σημαντική μείωση του βάρους. Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, επιτυγχάνεται καλύτερη σχέση βάρους/όγκου/εξοπλισμού σε κάθε έκδοση και με κατά μέσο όρο μείωση βάρους έως 100 κιλά, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το βάρος του ξεκινά από τα μόλις 1.325 κιλά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και από τα 1.375 κιλά στις πετρελαιοκίνητες.

Με μήκος στα 4,45 μέτρα το νέο 3008 τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας. Τα 8 επιπλέον εκατοστά του μήκους, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, οφείλονται κυρίως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο – είναι μεγαλύτερο κατά 62 χλστ. και φτάνει τα 2.675 χλστ. – που έχει ως αποτέλεσμα τους μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες. Αυτό το μεταξόνιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα της αγοράς.

Στον εσωτερικό χώρο η μάρκα αναβάθμισε την άνεση και την πρακτικότητα. Σημείο υπέροχης η πιο πρόσφατη εκδοχή του i-Cockpit, ένα πολυβραβευμένο concept που επαναπροσδιορίζει το πώς πρέπει να σχεδιάζονται τα κόκπιτ των αυτοκινήτων.

Η στεφάνη του τιμονιού είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος και έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, για καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερο αέρα πάνω από τα πόδια.

Η μεγάλη οθόνη αφής 8” που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet και συνδυάζεται με νέα τεχνολογία για αμεσότερο χειρισμό και βέλτιστη πρακτικότητα. Πλαισιώνεται από έξι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και άλλων εφαρμογών.

Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3” έχει την δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, ενώ συγκεντρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που επιλέγει να έχει μπροστά του ο οδηγός. Οι πέντε διαφορετικές θεματικές ενότητες – κάθε μία επιλέγεται από ένα διακόπτη στο τιμόνι – επιτρέπουν στον οδηγό να «προσωποποιήσει» το περιβάλλον του πίνακα οργάνων.

Συγκεκριμένα, η επιλογή Personal, που ρυθμίζεται από την touch-screen, επιτρέπει στον οδηγό να προβάλει επιλεγμένες πληροφορίες, όπως: αναπαραγωγή των οδηγιών πλοήγησης, βελτίωση οδηγικού στιλ, παράμετροι και δεδομένα κινητήρα, υπολογιστή ταξιδιού, πληροφορίες διαδρομής κ.α. Κάθε ρύθμιση επισημαίνεται από μια σειρά εικονιδίων για πιο εύκολη «ανάγνωση».

Η έξυπνη σχεδίαση του 3008 δεν εξασφαλίζει μόνο υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, αλλά και πολλές έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν στην καθημερινότητα. Ενδεικτικό της κορυφαίας πρακτικότητας είναι τα αναδιπλούμενα-διαιρούμενα 2/3 -1/3 πίσω καθίσματα Magic Flat που δημιουργούν έναν επίπεδο χώρο για να χωρέσουν ακόμη και τα πιο ακανόνιστα σε μέγεθος αντικείμενα.

Ο χώρος αποσκευών έχει βελτιωθεί από την προηγούμενη γενιά και φτάνει τα 520 λίτρα με ένα από τα χαμηλότερα ύψη φόρτωσης στην κατηγορία. Φθάνει τα 1.580 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Εξοπλίζεται με αποδοτικούς κινητήρες προηγμένης τεχνολογίας. Κινητήρες βενζίνης: Ο 1.2 PureTech 130 S&S εκπέμπει μόλις 117 γρμ. CO2/χλμ., ενώ η έκδοση 1.6 THP 165 S&S με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο έχει αντίστοιχα μόλις 129 γρμ. CO2 / χλμ. Η γκάμα περιλαμβάνει συνολικά 3 εκδόσεις: 1.2 PureTech 130 S&S 6SMT, στάνταρ 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. 1.2 PureTech 130 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο. 1.6 THP 165 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο.

Οι κινητήρες ντίζελ εφοδιάζονται με την τεχνολογία BlueHDi, με τις εκπομπές CO2 να διατηρούνται μεταξύ 100 και 124 γρμ./χλμ. και ισχύ στους 100, 120 και 180 ίππους. Οι εκδόσεις 1.6 BlueHDi και 2.0L BlueHDi είναι επίσης από τις αποδοτικότερες της αγοράς: 1.6 BlueHDi 100 S&S BVM5, 1.6 BlueHDi 120 S&S 6SMT, στάνταρ 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 1.6L BlueHDi 120 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο, 2.0L BlueHDi 180 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο.

Διαθέτει και ικανότητες κίνησης σε διαδρομές εκτός δρόμου χάρη στο Advanced Grip Control.Πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο: Βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που επιλέγονται από το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα. Συνδυάζεται με συγκεκριμένα χειμερινά ελαστικά 18’’ M+S (Mud & Snow).

Διαθέτει και το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), ένα νέο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που εξασφαλίζει ιδανικό και πλήρως ασφαλή  έλεγχο στις απότομες πλαγιές. Η καινοτομία στο σύστημα είναι πως διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 χλμ./ώρα. Η λειτουργία αυτή επιλέγεται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του θα γίνει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, λανσάρισμα στην Ελλάδα στο τέλος Οκτωβρίου.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v