Τι άλλο να ζητήσεις;

Οδηγούμε το Mini Countryman Cooper SD ALL4 Rark Lane και κάνουμε όνειρα.
Τι άλλο να ζητήσεις;
του Σπύρου Ρέκκα

Η ιδέα του Άλεκ Ισιγόνη για το πρακτικό αυτοκίνητο ακόμη και τώρα περίπου 60 χρόνια μετά την εμφάνιση του πρώτου Mini, παραμένει μοναδική. Οι νεότεροι σχεδιαστές με ζηλευτές περγαμηνές, υπερσύγχρονο εξοπλισμό και πανίσχυρους υπολογιστές, δεν ξεπέρασαν τις ικανότητες του ανήσυχου Σμυρνιού.

Ο εμπνευσμένος δημιουργός του Mini, άφησε ανεκτίμητη κληρονομιά στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, που εδώ και 16 χρόνια, την αξιοποιεί η BMW. Η νέα γενιά των μικρών αυτοκινήτων με το ιδιαίτερο στυλ περιλαμβάνει διάφορα αμαξώματα, τα οποία απευθύνονται σε ευρεία γκάμα οδηγών. Μια ακόμη επιτυχία των Γερμανών είναι η αναβάθμιση της Mini και η προσθήκη της βρετανικής μάρκας στη λίστα με τις premium φίρμες.

Αυτές τις ημέρες οδηγώ την εκδοχή crossover του βρετανικού μοντέλου, που προορίζεται για όσους κάνουν συχνά ταξίδια, κυκλοφορούν σε περιαστικό περιβάλλον και αγαπάνε το off road περιορισμένης δυσκολίας.

Το ‘’δικό μου’’ Mini Countryman Cooper είναι πλήρες, αφού περιλαμβάνει πετρελαιοκινητήρα 2.000 κ.εκ., αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Επιπλέον, προκαλεί κάθε θιασώτη του στυλ με το πρόσθετο πακέτο Park Lane. Το χρώμα του αμαξώματος Earl Grey metallic συνδυάζεται με τη νέα απόχρωση Oak Red στην οροφή και στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών.

Οι σπορ ρίγες ίδιου χρώματος στο καπό, την πίσω πόρτα και τα κάτω πλαϊνά τμήματα, καθώς και άλλες λεπτομέρειες συμβάλουν στην αισθητική αναβάθμιση του εντυπωσιακού αυτοκινήτου. Ανάλογη σπορ εμφάνιση και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το μοτέρ παίρνει μπροστά από το Sport Button, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Ενεργοποιείται άμεσα η διαδικασία παραγωγής της ισχύος που φτάνει τους 143 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και της ροπής των 30,6 χλγμ. η οποία είναι διαθέσιμη χαμηλά από τις 1.750 – 2.700 σ.α.λ.

Η συνολική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων Steptronic και του συστήματος τετρακίνησης.

Τα paddles στη σωστή θέση και η κίνηση ξεκινά. Η πρώτη παρατήρηση αφορά την σχετικά τραχεία χροιά του κινητήρα, που ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά ίσως να ενοχλήσει -κυρίως στο ταξίδι- όσους έχουν συνηθίσει το χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα.

Επίσης, το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο απαιτεί την πλήρη απενεργοποίηση του start-stop. Αυτή η παράμετρος έχει δυο συνέπειες, την απώλεια της μικρής ποσότητας καυσίμου που εξοικονομείται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και την συνεχή παρουσία του θορύβου του κινητήρα στην καμπίνα ακόμη και στο μποτιλιάρισμα. Το κέρδος είναι η μείωση του κόστους συντήρησης στη περίπτωση που το αντίστοιχο εξάρτημα απαιτήσει επισκευή.

Και στο Countryman, η οδική συμπεριφορά έχει τα μοναδικά χαρακτηριστικά των Mini. Κάθε στιγμή νοιώθεις ότι ελέγχεις το αυτοκίνητο. Το τιμόνι είναι ακριβές και υπάκουο. Εκτελεί άμεσα τις εντολές του οδηγού και δίνει πλήρη πληροφόρηση.

Οι αναρτήσεις όμως έχουν σκληρές ρυθμίσεις. Οι επιδόσεις είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4’’, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή κατανάλωσε 7,9 λίτρα/100χλμ.(εργοστασιακή μέτρηση 5,9 λίτρα/100χλμ.). Εκπομπές CO2 126 γραμ./χλμ.

Θα ήθελα, λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα, πιο μαλακή ρύθμιση στις αναρτήσεις, καλύτερη ποιότητα κύλισης και το καλό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της BMW. Όμως σε ένα αυθεντικό Mini, απαιτούνται κάποιες παραχωρήσεις. Από 34.697 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v