Σκληρή μάχη στην αγορά των ΙΧ

Αναλύοντας τα αποτελέσματα των πωλήσεων των αυτοκινήτων του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς, διαπίστωσα ότι και αυτή την καθοριστική χρονική περίοδο οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου, έδωσαν σκληρή μάχη για να πουλήσουν τα μοντέλα τους.
Σκληρή μάχη στην αγορά των ΙΧ
του Σπύρου Ρέκκα

Αναλύοντας τα αποτελέσματα των πωλήσεων των αυτοκινήτων του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς, διαπίστωσα ότι και αυτή την καθοριστική χρονική περίοδο οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου, έδωσαν σκληρή μάχη για να πουλήσουν τα μοντέλα τους.

Παρά τα χτυπήματα από την οικονομική κρίση και την αδυναμία της κυβέρνησης να καθορίσει ένα σταθερό πλαίσιο γύρω από κάθε επιβάρυνση που συνοδεύει το αυτοκίνητο, οι περισσότερες εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν τον όγκο των πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Από τις 33 μάρκες που εισάγουν αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά, 11 έχασαν μερίδιο από την συνολική πίτα.

Αύξηση πωλήσεων εμφάνισαν οι φίρμες Toyota (20,1%), Nissan (22,1%), Opel (16,2%), Peugeot (31,6%), Fiat (44,9%), Suzuki (8,7%), Ford (10,9%), Renault (19,7%), Audi (6,4%), Seat (6,8%), Mini (33,3%), Jeep (81,3%), Smart (0,7%), Dacia (65,2%), Honda (9,8%) κ.α.

Αρνητικό πρόσημο σημείωσαν οι VW(-4,9%),Citroen(-4,6%), Volvo(-22%), Skoda(51,4%), Kia(38,5%), Hyundai(75,2%) κ.α. Η πρώτη τριάδα της γενικής κατάταξης απαρτίζεται από τις Toyota, Nissan και Opel.

Στις premium μάρκες, την έκπληξη έκανε το πρώτο εξάμηνο η BMW(+70,4%), που κατάφερε για πρώτη φορά μετά από χρόνια να ξεπεράσει την Mercedes(43%) και να καταλάβει την πρώτη θέση στη κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων.

Η κόντρα μεταξύ των δυο διακεκριμένων μάρκων είναι μεγάλη και τα στελέχη τους εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία για να αυξήσουν τον όγκο των πωλήσεων τους.

Μέχρι και τις τιμές πώλησης κατεβάζουν σε μερικές εκδόσεις που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον.

Η Audi ούτε αυτό το εξάμηνο κατάφερε να πλασαριστεί στις δυο πρώτες θέσεις. Κατέλαβε την τρίτη θέση παρά την αύξηση στις πωλήσεις της κατά 6,4%.

Δυσκολίες στη κατάκτηση μιας από τις πρώτες θέσεις αντιμετώπισε και η Volvo, η οποία κατατάχθηκε στην τελευταία θέση της άτυπης premium κατηγορίας. Είναι στη τέταρτη θέση σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα όσον αφορά τον αριθμό των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν.

Αξίζει να τονιστεί ότι η Volvo κατέγραψε μείωση του όγκου των πωλήσεων της το πρώτο εξάμηνο κατά 22%. Εκτιμώ ότι η σουηδική μάρκα θα ανακάμψει μόνο αν αλλάξει την εμπορική και επικοινωνιακή της πολιτική.

Τα μοντέλα της Volvo αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό από τα αυθεντικά premium μοντέλα των Γερμανών κατασκευαστών, τα οποία εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων προσφέρονται και σε πιο χαμηλές τιμές - σε μερικές εκδόσεις- σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Αν δεν γίνουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην πολιτική της Volvo, θα χαθεί η επιτυχημένη προσπάθεια των τελευταίων χρόνων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v