Φόρος και στα μεταφορικά του αυτοκινήτου

Το νέο νομοσχέδιο για τις τελικές τιμές πώλησης προκαλεί… πονοκέφαλο στους εισαγωγείς. Διαβάστε τι προβλέπει.
Φόρος και στα μεταφορικά του αυτοκινήτου
του Σπύρου Ρέκκα

Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που καθορίζει τον τρόπο υπολογισμού των τελικών τιμών πώλησης των καινούργιων αυτοκινήτων(σχετικό θέμα αναρτήθηκε στις 17/5/2016), έχει άλλη μια παράμετρο, η οποία δημιουργεί εντονότερο πονοκέφαλο στις εισαγωγικές εταιρείες.

Συγκεκριμένα, πλέον οι εισαγωγείς είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν δυο ακόμη έξοδα τα οποία επιβαρύνουν το αυτοκίνητο. Ο λόγος για τα έξοδα προετοιμασίας του αυτοκινήτου καθώς και τα έξοδα μεταφοράς του αυτοκινήτου στο σημείο που θα το παραλάβει ο πελάτης.

Αυτά τα έξοδα μέχρι τώρα επιβάρυναν την δαπάνη του καταναλωτή για την απόκτηση του αυτοκινήτου και καταβαλλόταν έξτρα κατά την διάρκεια του τελικού λογαριασμού.

Μάλιστα σε μερικές εταιρείες, αυτό το παράθυρο ήταν και μια πηγή αφορολογήτων κερδών. Στην Αθήνα η συνολική επιβάρυνση είναι 250-300 ευρώ ανάλογα με το αυτοκίνητο και την εμπορική πολιτική της κάθε μάρκας. Στη Θεσσαλονίκη κυμαίνεται από 250-400 ευρώ.

Τώρα όμως στη προσπάθεια να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα και να περιορισθούν οι αδιαφανείς διαδικασίες, θα δηλώνονται και θα φορολογούνται και αυτά τα απαραίτητα έξοδα.

Η προσθήκη αυτών των εξόδων δεν είναι μια απλή πράξη γιατί ενδέχεται η παρουσία τους, να αλλάξει την κλίμακα του τέλους ταξινόμησης. Σε αυτή την περίπτωση, θα αυξηθεί η φορολογία και επομένως θα διαμορφωθεί υψηλότερη τελική τιμή πώλησης.

Για να αποφευχθεί η αύξηση της τελικής τιμής, οι εισαγωγείς σκέπτονται να μειώσουν άλλα κοστολόγια ενώ μερικοί ίσως να περιορίσουν και το κέρδος τους.

Οι νέες τιμές θα ισχύουν από την 1 Ιουνίου 2016 και αναμένεται να είναι η αιτία για να αλλάξουν οι συσχετισμοί σε μερικές κατηγορίες αυτοκινήτων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v