Άντε γειά! Έχω μοντέρνο SUV με χιλιάρη κινητήρα

Η ισπανική φίρμα διεκδικώντας με πυγμή το μερίδιό της στην αγορά παρουσίασε το πρώτο της SUV, το εντυπωσιακό Seat Ateca.
Άντε γειά! Έχω μοντέρνο SUV με χιλιάρη κινητήρα
του Σπύρου Ρέκκα

Θαυμάζω την προσπάθεια που κάνει η Seat για να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις από τις πανίσχυρες αυτοκινητοβιομηχανίες. Μου θυμίζει την δική μας περίπτωση που μας χτυπάνε όλοι και εμείς παλεύουμε για να αποδείξουμε ότι έχουμε αξίες και επιδεξιότητες που ξεπερνάνε τα κομπιούτερ και τους ψυχρούς  αριθμούς.

Μόλις όμως έμαθα τα πρώτα επίσημα στοιχεία και είδα την τελική μορφή του πρώτου SUV της μάρκας, ανέβηκε κι άλλο στην αξιολόγηση μου η ισπανική μάρκα.

Χωρίς να κρύβουν την εξάρτηση τους από τον γερμανικό άξονα της VW, με χαμηλούς τόνους αλλά και έκδηλη αποφασιστικότητα, οι Ισπανοί παρουσίασαν το αυτοκίνητο που θα τους βάλει σε μια νέα αγορά. Και τι αγορά; Μια παρτίδα που εξελίσσεται σε ρυθμιστή της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Τι κρατάω από τη νέα προσπάθεια των φίλων μας Ισπανών:

- Το νέο Seat Ateca, επικουρείται από τη νέα σχεδιαστική αντίληψη  της μάρκας, η οποία κάνει και μια καλή βουτιά στην ακριβή πισίνα με τα premium χαρακτηριστικά.

- Την παρουσία του κινητήρα που αναδεικνύεται σε μια ξεχωριστή επιλογή. Τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης μόνο 1.000 κ.εκ. με τεχνολογία TSI και απόδοση 115 ίππους. Αυτό το θαυματουργό μοτέρ το δοκίμασα στο Seat Leon και διαπίστωσα τις δυνατότητες του. Υπάρχουν όμως και άλλες επιλογές ισχυρών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων TSI βενζίνης και TDI.

Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων ξεκινά με τον 1.6 TDI 115 ίππων. Το 2.0 TDI είναι διαθέσιμο με 150 και 190 ίππους. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 4.3 έως 5 λίτρα/100 χλμ. και CO2 112-131 γραμ./χλμ. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει και τον 1.4 TSI με απενεργοποίηση κυλίνδρων υπό μερικό φορτίο  απόδοσης 150 ίππων. H κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων για τους κινητήρες βενζίνης κυμαίνεται μεταξύ 5,3 και 6,2 λίτρα και 123 έως 141 γραμμάρια. Κίνηση  εμπρός ή τετρακίνηση. Κιβώτιο χειροκίνητο ή αυτόματο DSG.

-       Την εκτεταμένη γκάμα επιλογών τεχνολογίας, από τους full-LED προβολείς μέχρι ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης, όπως το καινοτόμο traffic jam assist και το νέο Emergency Assist, καθώς και ένα πακέτο συστημάτων infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνη αφής 8 ιντσών και δυνατότητα συνδεσιμότητας Full Link. Τρία επίπεδα εξοπλισμού διαθέτουν χρώματα και υλικά υψηλής ποιότητας για κάθε γούστο και στην κορυφή της γκάμα βρίσκουμε την έκδοση XCELLENCE.

Οι προαιρετικοί προβολείς full-LED, προσδίδουν ακόμα μία χαρακτηριστική εμφάνιση στο εμπρός τμήμα, η οποία ενισχύεται επιπλέον από τα τριγωνικά daytime lights.

Τα welcome lights περιλαμβάνονται στην state-of-the-art τεχνολογία του νέου Ateca. Μόλις ξεκλειδώσουν οι πόρτες, τα φώτα LED στους εξωτερικούς καθρέπτες φωτίζουν την περιοχή κοντά στις πόρτες, προβάλλοντας τη φιγούρα του αμαξώματος πάνω στο έδαφος.

- Την επιτυχημένη χρήση του χώρου, την ευέλικτη λειτουργικότητα και την άνεση. Με εξωτερικό μήκος 4,36 μέτρα, προσφέρει την καλύτερη χρήση του χώρου στη κατηγορία του, με μέγιστο εσωτερικό μήκος και χώρο αποσκευών στα 510 λίτρα ή στα 485 λίτρα στην έκδοση με τετρακίνηση. Είναι επίσης μεταξύ των πιο ελαφριών οχημάτων στην κατηγορία του, χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει ευέλικτη οδηγική εμπειρία.

-Τα καινοτόμα συστήματα υποστήριξης υψηλής τεχνολογίας, πρώτης κατηγορίας  τεχνολογία συνδεσιμότητας. Τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment Easy Connect, Seat Full Link και το αποκλειστικό Seat ConnectApp: Media System plus με οθόνη 8 ιντσών, Connectivity Box στην κεντρική κονσόλα και για πρώτη φορά δυνατότητα Wireless Smartphone Charging. Παράλληλα με το MirrorLink, το Full Link ενσωματώνει επίσης λειτουργίες της Apple CarPlay και Android Auto.

Τι μένει; Να επιτεθεί η Seat Τεχνοκάρ και να διεκδικήσει το μερίδιο που της ανήκει στην ελληνική αγορά.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v