Έρχεται τετρακίνητος πύραυλος!

Το νέο Ford Focus RS, ξεχωρίζει για το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησής του και τις προηγμένες τεχνολογίες οδήγησης που προσφέρει.
Έρχεται τετρακίνητος πύραυλος!
του Σπύρου Ρέκκα

Το νέο Ford Focus RS, μπαίνει στη καρδιά μας, γιατί συνδυάζει την οδηγοκεντρική άποψη με την τεχνογνωσία της μάρκας από τις αγωνιστικές αντιπαραθέσεις. Πρωτοπορεί με το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης και τις προηγμένες τεχνολογίες οδήγησης. Είναι το πρώτο μοντέλο RS με επιλέξιμα προφίλ οδήγησης και Launch Control ενώ διαθέτει το ισχυρότερο σύστημα φρένων RS με εμπρός δαγκάνες Brembo.

Ας ξεκινήσω από τον κινητήρα EcoBoost υψηλών προδιαγραφών ειδικά σχεδιασμένος για την έκδοση RS. Μοιράζεται την ίδια βασική δομή με τον αλουμινένιο τετρακύλινδρο που διατίθεται στη νέα Ford Mustang. Προσφέρει 10% περισσότερη ισχύ φτάνοντας τους 350 ίππους.

Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει βελτιστοποιηθεί για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης με ένα πιο κοντό επιλογέα σχέσεων και ανανεωμένο μηχανισμό με σκοπό τις ταχύτερες και πιο ακριβείς αλλαγές. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7’’ και τελική ταχύτητα 266 χλμ./ώρα. Με στάνταρ λειτουργία Auto-Start-Stop, πετυχαίνει εκπομπές CO2 175 γραμ./χλμ., μείωση 22% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.
Λανσάρει το σύστημα τετρακίνησης All Wheel Drive της Ford Performance. Βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, εκατέρωθεν του πίσω διαφορικού. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός / πίσω και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών, γεγονός που επηρεάζει θεαματικά την οδική συμπεριφορά και στην ευστάθεια του οχήματος στις στροφές.

Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μεταβάλει συνεχώς την κατανομή ροπής εμπρός – πίσω και μεταξύ των πίσω τροχών σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες, λαμβάνοντας  δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες 100 φορές το δευτερόλεπτο. Η κατανομή ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει το 70%, ενώ μέχρι και το 100% αυτής μπορεί να κατανεμηθεί σε κάθε τροχό, ανάλογα με την περίσταση. Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μπορεί να μεταβάλλει την κατανομή ροπής σε μόλις 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,06 δευτ.)

Σε μία στροφή, η  μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού κατανέμει προληπτικά τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό βάσει δεδομένων όπως η γωνία του τιμονιού, η πλευρική επιτάχυνση, το ποσοστό περιστροφής αμαξώματος ως προς τον κατακόρυφο άξονα και η ταχύτητα του οχήματος. Αυτή η μεταφορά ροπής ωθεί το αυτοκίνητο προς το εσωτερικό της στροφής, επιτυγχάνοντας βελτιωμένη κατευθυντικότητα και ευστάθεια, εξαλείφοντας την υποστροφή.

Τα σύστημα τετρακίνησης AWD έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση – με πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1g –κορυφαίο στρίψιμο αλλά και επιτάχυνση κατά την έξοδο από μία στροφή.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τέσσερα διαφορικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes) ώστε το όχημα να αποδίδει τα μέγιστα σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες – Normal ή Sport για οδήγηση στο δρόμο, Track ή Drift Mode για χρήση μόνο σε πίστα. Κάθε προφίλ επιλέγεται μέσω ενός διακόπτη δίπλα στον επιλογέα σχέσεων, και προσφέρει ειδικές ρυθμίσεις για το σύστημα τετρακίνησης, τον έλεγχο των αποσβεστήρων, το σύστημα Electronic Stability Control, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα και της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης βαλβίδας στη απόληξη της εξάτμισης.

Το Drift Mode - πρωτιά για τη αυτοβιομηχανία- έχει ειδικά σχεδιασμένη ρύθμιση για το σύστημα AWD που τροποποιεί την κατανομή ροπής για να βοηθά τον οδηγό να πετυχαίνει ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος (drift) κατά την οδήγηση σε πίστα. Οι ρυθμίσεις αποσβεστήρων και συστήματος διεύθυνσης παραμένουν στο Normal Mode προσφέροντας αναβαθμισμένο έλεγχο μέσα από τη δυνατότητα της μεταφοράς βάρους και το ελαφρύ τιμόνι.

Για βέλτιστη επιτάχυνση από στάση, το Launch Control διαμορφώνει τα συστήματα ελέγχου του πλαισίου και του κινητήρα ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη επιτάχυνση ανεξαρτήτων συνθηκών που επικρατούν στη πίστα. Ο οδηγός επιλέγει το Launch Control από το ταμπλό, βάζει πρώτη σχέση στο κιβώτιο, πατά τέρμα γκάζι και αφήνει το συμπλέκτη. Στη συνέχεια, το όχημα ξεκινά με ελεγχόμενο τρόπο – κατανέμοντας ιδανικά την ροπή μέσω του συστήματος AWD, διατηρώντας μέγιστη ροπή μέσω υπερπλήρωσης (overboost), ρυθμίζοντας κατάλληλα το συστήμα ελέγχου πρόσφυσης και επιλέγοντας την ιδανική σκληρότητα των αποσβεστήρων.

Για μέγιστη επιτάχυνση κατά τις αλλαγές των σχέσεων, μία ενδεικτική λυχνία  στο ταμπλό (Performance Shift Light) προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζει στο βέλτιστο σημείο αλλαγής ταχύτητα (5.900 rpm), και αναβοσβήνει εάν ο κινητήρας αγγίξει το όριο των 6.800 rpm.

Έχουν ήδη δοθεί πάνω από 3.100 παραγγελίες, ενώ άλλοι 250.000 φίλοι τους αυτοκινήτου έχουν διαμορφώσει ένα Focus RS μέσα από την σχετική εφαρμογή (configurator) στην ιστοσελίδα της Ford. Προγραμματίστηκε να πωλείται σε 42 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v