Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία το νέο… καμάρι της Lexus, το RX 450h, και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h
αποστολή στην Πορτογαλία του Σπύρου Ρέκκα

Το Lexus RX, είναι το καμάρι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας γιατί της έδωσε την δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει στη κατηγορία των υβριδικών πολυτελών οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Οι Ιάπωνες έβαλαν όλη την τέχνη τους και εκμεταλλεύθηκαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να δημιουργήσουν το αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων που σέβεται το περιβάλλον και αξιοποιεί τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας.

Η τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου που άλλαξε τις ισορροπίες στα πολυτελή SUV, με περίμενε στη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας. Επέλεξα την έκδοση που ενδιαφέρει την ελληνική αγορά και ξεκίνησα ένα μεγάλο Test Drive. Η πρώτη μου επαφή με το μεγαλοπρεπές μοντέλο έγινε με το έ RX 450h. Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση στη διαμόρφωση του αμαξώματος θυμίζει το επίσης καινούργιο ΝΧ. Οι Ιάπωνες ξόδεψαν περισσότερο χρόνο και χρήμα για να αναβαθμίσουν τα στοιχεία που προσλαμβάνει ο οδηγός μόλις ανοίξει την βαριά πόρτα του αυτοκινήτου.

Ο εσωτερικός χώρος δεν θυμίζει σε τίποτα σπαρτιάτικη ιαπωνική κατασκευή. Αντίθετα είναι μια έκφραση πολυτέλειας όπου απουσιάζουν τα κιτς στοιχεία τα οποία ενίοτε προσθέτουν οι Ασιάτες στα αυτοκίνητα τους. Όλα είναι μετρημένα και σωστά σχεδιασμένα όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που θα προτιμήσουν οδηγοί με εικαστική άποψη και κουλτούρα.

Από τα καθίσματα μέχρι την επένδυση του ταμπλό, την εργονομία και την γενικότερη αίσθηση ανταγωνίζεται τα ακριβότερα γερμανικά μοντέλα.

Το υβριδικό σύστημα αναβαθμίστηκε και μόλις ενεργοποιηθεί ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού. Η πρώτη μου θετική παρατήρηση είναι η τεράστια πρόοδος που έγινε στην ποιότητα κύλισης. Ακόμη και στα 200 χλμ./ώρα το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό και οι επιβάτες νοιώθουν σαν βασιλίδες που κινούνται πάνω σε μαγικό χαλί.

Το μοτέρ βενζίνης 3.500 κ.εκ. έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του σε πολλά μοντέλα της μάρκας και κέρδισε τις εντυπώσεις για την απόδοση και την αξιοπιστία του. Συνδυάζεται με τα ηλεκτρικά μοτέρ και εξασφαλίζει σημαντικά καλούδια. Συνδυασμένη ισχύς 262 ίπποι και 33,8 χλγμ. ροπής. Κέρδος και στη μετάδοση της κίνησης αφού εξασφαλίστηκε μόνιμη τετρακίνηση. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων είναι βελτιωμένο  CVT.

Στο δρόμο όλα αυτά δημιουργούν ένα ξεχωριστό περιβάλλον οδήγησης. Τα μοτέρ λειτουργούν άψογα και παράγουν την ισχύ αδιαμαρτύρητα.

Επιτέλους βελτίωσαν το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο πλέον δεν κάνει θόρυβο. Επίσης πραγματοποιεί γρήγορα τις αλλαγές και στη χειροκίνητη λειτουργία έχει καλά χαρακτηριστικά.

Οι αναρτήσεις έχουν υποστεί αλλαγές και οι μηχανικοί έλαβαν υπόψιν τους τα ευρωπαϊκά στάνταρ οδήγησης. Συμπεριφέρονται πολύ καλα παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν από το πρόσθετο βάρος των μπαταριών. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις 5,2 λίτρα /100χλμ., εκπομπές CO2 μόνο 120 γραμ./χλμ. 

Η διάθεση του στην ελληνική αγορά ξεκινά άμεσα και ο νέος τιμοκατάλογος αρχίζει από τα 79.900 ευρώ. Από την πρώτη ανάλυση προκύπτει ότι είναι σημαντικά φθηνότερο από τα αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα. Επίσης διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό ακόμη και στη βασική έκδοση. Περισσότερα σύντομα μόλις το οδηγήσω στην Ελλάδα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v