Νέο Opel Astra: Αστράφτει και προκαλεί τον ανταγωνισμό

Πιο οδηγοκεντρικό από ποτέ, με κινητήρες τελευταίας γενιάς και πολυάριθμες τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες, το νέο Opel Astra… αστράφτει.
Νέο Opel Astra: Αστράφτει και προκαλεί τον ανταγωνισμό
του Σπύρου Ρέκκα

Η νέα γενιά του Opel Astra, καθορίζει υψηλότερα στάνταρ στη κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων και δίνει την δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να απολαύσουν και χαρακτηριστικά από την premium κατηγορία.

Κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του γερμανικού αυτοκινήτου στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο κ. Γιάννης Πασσάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της GM Hellas δήλωσε:

«Το νέο Astra θα συνεχίσει την παράδοση της Opel να κάνει τις καινοτομίες των υψηλότερων κατηγοριών προσιτές στο ευρύ κοινό. Ταυτόχρονα θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής στην Opel κάνοντας ένα τεράστιο άλμα εμπρός. Το νέο Astra είναι οδηγοκεντρικό, ελαφρύτερο, μικρότερο εξωτερικά, μεγαλύτερο εσωτερικά. Το Astra εξοπλίζεται μόνο με κινητήρες τελευταίας γενιάς. Πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης από ανώτερες κατηγορίες αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες του Astra όπως το επαναστατικό, νέο προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix light, που ήδη βραβεύτηκε με το SAFETYBEST 2015»

Το νέο Opel Astra είναι μέχρι 200 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Έχει χαμηλό κόστος ιδιοκτησίας και ανώτερη ποιότητα. Προσφέρει συνδεσιμότητα με υπηρεσία Opel OnStar (στην Ελλάδα από το 2016) και την επόμενη γενιά IntelliLink. Πρωτιά στην κατηγορία το σύστημα Smart IntelliLux LED matrix light. Έξυπνες τεχνολογίες & συστήματα υποστήριξης οδηγού premium επιπέδου. Εργονομικό κάθισμα AGR με λειτουργία μασάζ και εξαερισμό για βέλτιστη ευεξία. Εξελιγμένο Σύστημα Opel EYE που «παρατηρεί» την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο και προειδοποιεί για τους κινδύνους

Οι θιασώτες των ντίζελ έχουν δυο επιλογές όσον αφορά την ισχύ. Το βραβευμένο μοτέρ 1.6 CDTI, που έχει τον τίτλο ‘αθόρυβος ντίζελ’ φημίζεται για την οικονομική και καθαρή λειτουργία του. Αρχικά, ο 1.6 CDTI προσφέρεται σε δυο εκδόσεις ισχύος. Η μια αποδίδει 110 ίππους και η δεύτερη η ισχυρότερη 136 ίππους. Σε συνδυασμό με το στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από τα 100 γραμ./χλμ. Η έκδοση 110 ίππων,  μειώνει την κατανάλωση σε μόλις 3,4 λίτρα/100χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 90 γραμ./χλμ. Η κορυφαία έκδοση ο 1.6 CDTI 136 ίππων, μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, μόλις 3,7 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο (έναντι 3,9 λίτρα) και 99 γραμ.C02/χλμ.

Ταυτόχρονα προσφέρει ισχυρότερες επιταχύνσεις: χρειάζεται 9,6’’ για το σπριντ 0 – 100 χλμ./ωρα (- 0,7’’) και το σημαντικότερο, 8,2΄΄  για το 80 – 120 χλμ./ώρα με πέμπτη σχέση – ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερο από τον προκάτοχό του. Ταυτόχρονα, ο κινητήρας μεταφέρει ροπή έως 32,6 χλγμ. στο στρόφαλο. Ο 136 ίππων ντίζελ διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό και εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Το καμάρι των μικρών βενζινοκινητήρων είναι ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Αυτή η υπερσύγχρονη, αλουμινένια κινητήρια μονάδα, ήδη γνωστή από τα Adam και Corsa προσφέρει άφθονη ισχύ και απόδοση. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 105 ίππων αποδίδει μέγιστη ροπή 17,2 χλγμ. στις 1.800 σ.α.λ. και θεωρείται ένας από τους καλυτέρους της κατηγορίας του. Με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το Astra επιταχύνει από 80 στα 120 χλμ./ωρα σε 13’’. Η έκδοση ecoFLEX με σύστημα Start/Stop και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και πεντατάχυτο κιβώτιο Easytronic 3.0 καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο, που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 96 γραμ./χλμ.

Η νεα γενιά Astra είναι το πρώτο νέο μοντέλο της Opel που θα διατίθεται με την υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar. Η υπηρεσία αυτή, η οποία στην Ελλάδα θα προσφέρεται από το 2016, διατίθεται με το πάτημα ενός μπουτόν. Εάν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί, η Opel OnStar λαμβάνει αυτόματη προειδοποίηση. Επιπλέον, η OnStar θα μετατρέψει το νέο Astra σε ένα 4G LTE mobile Wi-Fi hotspot. Μέχρι επτά συσκευές, από smartphones μέχρι ταμπλέτες, μπορούν να συνδέονται ταυτόχρονα.

Επιπλέον, δύο εκδόσεις της νέας γενιάς του συστήματος infotainment IntelliLink γιορτάζουν το ντεμπούτο τους στο Astra. Για πρώτη φορά, το IntelliLink θα φέρει τον κόσμο των smartphones στο αυτοκίνητο μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Κάθε σύστημα βασίζεται στις πιο δημοφιλείς σχετικές εφαρμογές για smartphone.

Το ευφυές IntelliLux LED matrix light είναι μια καινοτομία στα συστήματα ασφάλειας. Η επόμενη γενιά του συστήματος full-LED matrix light προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς και διατίθεται για πρώτη φορά στη μικρομεσαία κατηγορία.

Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED – οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος – το νέο σύστημα LED matrix προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας

Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ‘συσκοτίζοντας’ την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει άριστα φωτισμένο. Με τέτοιο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής, το LED matrix light ανεβάζει την τεχνολογία φωτισμού στο επόμενο επίπεδο.

Η επόμενη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye που κάνει πρεμιέρα στο νέο Astra προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις: το Traffic Sign Assist συνδυάζει τώρα εικόνες από κάμερα και πληροφορίες από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης για να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς υποδείξεις. Η Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), εμπλουτίζεται με Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτόματη διόρθωση διεύθυνσης εάν ο οδηγός βγει τυχαία από τη λωρίδα του. Λειτουργίες σχετικές με διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα έχουν επίσης αναβαθμιστεί. Το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) που προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους περιλαμβάνει τώρα ανακλαστικά LED στο παρμπρίζ επιπλέον του ακουστικού σήματος και του αναδυόμενου εικονιδίου. Εάν η αντίδραση του οδηγού στην προειδοποίηση δεν είναι επαρκής, το σύστημα ενισχύει την πίεση πέδησης (Integrated Brake Assist) ή φρενάρει αυτόματα το όχημα (Autonomous Emergency Braking), βοηθώντας στην αποφυγή ή στη μείωση των συγκρούσεων με σχετικά χαμηλές ταχύτητες (πάνω από 8 km/h και κάτω από 80 km/h - σε ταχύτητες κάτω από 40 χλμ./ωρα, ενώ μπορεί να εκτελέσει και πλήρες φρενάρισμα). Η Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) αναγνωρίζει εμπόδια σε εμβέλεια τριών μέτρων στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου τα οποία είναι κρυμμένα από το πεδίο ορατότητας του οδηγού και αυξάνει την ασφάλεια με εικονίδια LED και ένα ακουστικό σήμα.

Το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων. Το Advanced Park Assist αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν. Η κάμερα οπισθοπορείας ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 18.040 ευρώ. Αυτή η τιμή περιλαμβάνει το όφελος της απόσυρσης και αφορά την βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό που φέρει τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 ισχύος 105 ίππων. Η φθηνότερη ντιζελοκίνητη έκδοση 1.6 CDTI ισχύος 110 ίππων, με επίσης πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 18.720 ευρώ. Η ισχυρότερη 1.6 CDTI 136 ίππων κοστολογήθηκε στα 20.884 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v