Πόσο καλό είναι το νέο σπορ Kia cee'd GT Line;

Οδηγήσαμε το νέο σπορ μοντέλο της κορεάτικης φίρμας, το Cee’d GT Line, στους δρόμους της σλοβακικής Ζίλινα και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Πόσο καλό είναι το νέο σπορ Kia ceed GT Line;
αποστολή στη Σλοβακία του Σπύρου Ρέκκα

H Kia είναι μια από τις ταχύτερα ανερχόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι επιδόσεις της σε όλους τους τομείς, απασχολούν ακόμη και τις κραταιές φίρμες με πολύχρονη παρουσία στην διεθνή αγορά αυτοκινήτου. Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων έρευνας στην Αμερική, όπου η κορεάτικη μάρκα αναδείχθηκε η καλύτερη εταιρεία μαζικής παραγωγής στους τομείς της αξιοπιστίας και της ποιότητας, δέχθηκα μια πρόσκληση, για να οδηγήσω για πρώτη φορά το νέο απόκτημα της. Ο λόγος για το Kia cee'd GT Line που αναβαθμίζει τη θέση του γνωστού μικρομεσαίου μοντέλου και δίνει το έναυσμα στους κεφάτους οδηγούς, για νέες περιπέτειες με την άσφαλτο και το χρονόμετρο.

Στη Ζίλινα της Σλοβακίας, βρίσκομαι αυτές τις ημέρες για να πάρω μια καλή γεύση από το νέο μενού της κορεάτικης μάρκας και να στείλω …ευχές σε πολιτικούς και συνδικαλιστές, για τις μεγάλες προσπάθειες που έκαναν να διώξουν από την Ελλάδα κάθε επένδυση στο χώρο του αυτοκινήτου, και να κυνηγήσουν όσους τόλμησαν να εκφράσουν την πρόθεση να αναδείξουν την χώρα μας στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στη Ζίλινα, η κορεάτικη φίρμα με την αμέριστη υποστήριξη της μητρικής Hyundai, έχει στήσει ένα πλήρες εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων που αν το δουν οι πολιτικοί μας θα χάσουν τον ύπνο τους. Ένα από τα καλύτερα εργοστάσια αυτοκινήτων που έχω επισκεφθεί εδώ και πολλά χρόνια, βρίσκεται στη Σλοβακία!

Η οδήγηση του Kia cee'd GT Line, ήταν η δεύτερη έκπληξη για μένα. Οι Κορεάτες μηχανικοί μαζί με τους συναδέλφους τους στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, αναθεώρησαν το πρόγραμμα του Kia cee'd και αναζήτησαν τρόπους για να του προσδώσουν σπορ στοιχεία και να το κάνουν πιο οδηγοκεντρικό. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, ένιωσα την διαφορά και έψαξα να βρω τα αδύνατα σημεία του. Μου άρεσε το στήσιμο του, η απόδοση του μοτέρ, η αίσθηση που δίνει η συμπαγής κατασκευή, το φινίρισμα και η προσπάθεια να νιώθει ο οδηγός ότι χειρίζεται μια ολοκληρωμένη κατασκευή με premium στοιχεία.

Το μοτέρ ανεβάζει εύκολα στροφές και οι υψηλές ταχύτητες έρχονται χωρίς κόπο. Όμως αδυνατεί να κρύψει τον θόρυβο που παράγει. Η ηχομόνωση αν και έχει βελτιωθεί αδυνατεί να διατηρήσει την ησυχία στο σαλόνι. Δεν είναι ενοχλητικός αλλά θα ήθελα λιγότερο θόρυβο, για να είναι πιο απολαυστικό το ταξίδι.

Η οδική συμπεριφορά έχει σπορ χαρακτηριστικά, όμως δεν πλησιάζει το ανώτατο όριο της κατηγορίας. Το τιμόνι δεν είναι κοφτερό, έχει μερικές νεκρές περιοχές και αδυνατεί να σου δώσει την πλήρη πληροφόρηση στα χέρια σου. Οι αναρτήσεις αποδίδουν ικανοποιητικά και το σημαντικότερο μειονέκτημα τους είναι οι μαλακές ρυθμίσεις. Οι 133 ίπποι απαιτούν πιο σκληρές ρυθμίσεις για να διαχειριστούν τις δυνάμεις και να σου δώσουν το κάτι παραπάνω όταν δοκιμάζεις τα όρια του δυναμικού συνόλου. Ίσως να με θεωρήσετε αυστηρό κριτή, όμως μια τόσο μεγάλη προσπάθεια δημιουργεί προσδοκίες και εκτιμώ ότι αν εκφράσω ανοιχτά την άποψη μου, θα συμβάλω στην περαιτέρω αναβάθμιση του αυτοκινήτου που οδήγησα. Είναι κάλο αυτοκίνητο, έχει όμως περιθώρια βελτίωσης και περιμένω περισσότερα από τους ανήσυχους και μεθοδικούς κορεάτες.

Το ντεμπούτο του στο cee'd GT Line κάνει το νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) της Kia. Στη δοκιμή διαπίστωσα ότι λειτουργεί καλά, όμως στη διαδικασία κατεβάσματος των σχέσεων παρατήρησα χρονική υστέρηση. Ίσως να έτυχε στο αυτοκίνητο που οδήγησα.

Τα νέα GT Line προσφέρει στους αγοραστές την σπορ εμφάνιση και τις υψηλές αποδόσεις του Kia pro_cee’d & cee'd GT και την χρηστικότητα του συμβατικού μοντέλου της οικογένειας cee'd. To GT Line είναι διαθέσιμo σε όλους τους τύπους αμαξώματος pro_cee'd, cee'd, και Sportswagon.

Το εξωτερικό του GT Line εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα του cee’d GT, με φώτα ημέρας LED τύπου ice cube και βαθύτερο προφυλακτήρα γύρω από τη μάσκα της Kia «μύτη-τίγρης». Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, τόσο στο hatchback cee'd όσο και στο pro_cee'd, υπάρχει μεγαλύτερος προφυλακτήρας με δύο εξατμίσεις, ενώ το Sportswagon είναι εξοπλισμένο με διπλή εξάτμιση και πίσω αεροδυναμικό διαχύτη. Όλα τα μοντέλα GT Line διαθέτουν στάνταρ τα εντυπωσιακά πλευρικά μαρσπιέ του μοντέλου GT και πίσω φως LED, καθώς και προκλητικές νέες ζάντες αλουμινίου 17”.

Το εσωτερικό του cee'd GT Line έχει αναβαθμιστεί, είναι πιο σπορ, και είναι επηρεασμένο από την καμπίνα των υπερτροφοδοτούμενων pro_cee’d & cee'd GT. To GT Line διαθέτει κομψή, νέα γκρι, λευκή και μαύρη ταπετσαρία με γκρι ραφές. To λογότυπο GT Line διακοσμεί όλη την καμπίνα ενώ χρησιμοποιείται το ίδιο piano black στην κονσόλα, το ίδιο δερμάτινο τιμόνι και τα πεντάλ από κράμα αλουμινίου που διαθέτουν και τα υψηλής απόδοσης μοντέλα GT της Kia. Το ταμπλό είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα νέο κουμπί start-stop από αλουμίνιο, GT, διαθέτει φωτισμό για το USB και τη θύρα AUX-IN και νέα επένδυση χρωμίου γύρω από τους αεραγωγούς και διακόπτες παραθύρων. Η ανάρτηση και το σύστημα πέδησης είναι ακριβώς τα ίδια που υπάρχουν και στις εκδόσεις GΤ.

Ο κινητήρας ντιζελ 1.6 CRDi του cee'd έχει επίσης αναβαθμιστεί για τις εκδόσεις GT Line, η ιπποδύναμη αυξήθηκε από 128 σε 133 ίππους και η ροπή από 26,2 σε 28,6 χλγμ. Με τη μικρή αύξηση στην απόδοση, η πλήρη ροπή του κινητήρα είναι τώρα διαθέσιμη από χαμηλότερες στροφές, με αποτέλεσμα η επιτάχυνση να γίνεται πιο εύκολα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Παρά την αύξηση της ισχύος και των επιδόσεων, οι εκπομπές CO2 αναμένεται να μειωθούν ελαφρά μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης.

Το ντεμπούτο του στο cee'd GT Line κάνει το νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) της Kia. Διατίθεται στα GT Line με κινητήρα ντιζελ CRDi 1.6 με 133 ιππους, με ροπή μέχρι 30,2 χλγμ. - υψηλότερη από το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Όπως ο νέος κινητήρας 1.0 T-GDΙ εξελίχθηκε εσωτερικά έτσι και το νέο επτατάχυτο κιβώριο DCT της Kia έχει επίσης εξελιχθεί εσωτερικά. Έχει σχεδιαστεί με σκοπό τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη σπορ αίσθηση οδήγησης στη χειροκίνητη λειτουργία, καθώς και την άνεση και την ομαλότητα στην αυτόματη λειτουργία. Οι οδηγοί του GT Line θα επωφεληθούν από πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων από ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και από το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Αναμένεται ότι το νέο DCT θα προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με το απερχόμενο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Οι ομάδες Έρευνας και Ανάπτυξης της Kia στοχεύουν σε μια βελτίωση από 3-5% στην επιτάχυνση (0 έως 100 χλμ./ώρα) και 5-7% βελτίωση στην μείωση των καυσίμων. Μετά το cee'd GT Line, το νέο επτατάχυτο DCT θα είναι διαθέσιμο στο μέλλον σε μια σειρά από μοντέλα της Kia, με τα ανάλογα οφέλη στην μείωση των καυσίμων και τις επιδόσεις. Το DCT διαθέτει δύο ξηρού τύπου συμπλέκτες, ο καθένας από τους οποίους ενεργοποιείται από ηλεκτρικούς μηχανισμούς. Ο κοίλος πρωτεύον άξονας επιτρέπει στο σύστημα να εμπλέκει γρήγορα τις ζυγές ταχύτητες τη στιγμή που ένας συμπαγής άξονας στο εσωτερικό του κοίλου επιλέγει τις μονές ταχύτητες. Αυτός ο τρόπος ταυτόχρονης εμπλοκής επιτρέπει συνεχή μεταφορά ισχύος καταλαμβάνοντας το λιγότερο δυνατό χώρο. Ο μηχανισμός του DCT λειτουργεί σειριακά καθώς το αυτοκίνητο αναμένοντας την επόμενη ταχύτητα που θα χρειαστεί ο οδηγός, την έχει ήδη προεπιλέξει. Έτσι το kickdown είναι αμεσότερο, το φρενάρισμα με τον κινητήρα αποδοτικότερο και ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες.

Το Kia cee'd GT Line θα είναι διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα στο 4ο τρίμηνο του 2015 και θα διαθέτει τη μοναδική 7ετή (ή 150.000 χιλιόμετρα) εργοστασιακή εγγύηση της Kia. Η οικογένεια Kia cee’d σχεδιασμένη και κατασκευασμένη στην Ευρώπη, εξακολουθεί να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο παραγωγής της Kia στη Ζίλινα της Σλοβακίας. Με πωλήσεις που φθάνουν στις 75.960 μονάδες σε όλη την Ευρώπη το 2014, το cee'd παραμένει ένα από τα μοντέλα best seller της μάρκας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v