Προάγγελοι της αυτόνομης οδήγησης

Πρόσφατη έρευνα της Ford έδειξε ότι οι ευρωπαίοι οδηγοί προτιμούν τις νέες τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης.
Προάγγελοι της αυτόνομης οδήγησης
του Σπύρου Ρέκκα

Αν και ανήκω στη κατηγορία των οδηγών που έχουν αντιρρήσεις για την εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης, θεωρώ σημαντική την προσπάθεια των κατασκευαστών να διευκολύνουν τον οδηγό και αυξάνουν τα ποσοστά ασφάλειας. Η Ford, μια διακεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει εφεύρει πολλά συστήματα ασφάλειας και αναδεικνύει συνεχώς την αξία των νέων διατάξεων, έκανε μια έρευνα που δείχνει ότι οι ευρωπαίοι οδηγοί προτιμούν τις νέες τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα από την έρευνα Ford Car Buying Trends 2015 για τις τάσεις των αγοραστών: Τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν, να αποφεύγουν συγκρούσεις και να διατηρούν μία σταθερή ταχύτητα και απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, παρουσιάζει σημαντική αύξηση δημοτικότητας. Ένα στα 3 αυτοκίνητα Ford που πωλήθηκαν πέρσι εφοδιάζονταν με συστήματα παρκαρίσματος που βοηθούν τους οδηγούς να εντοπίζουν και να παρκάρουν σε χώρους στάθμευσης, από αυτά 3 στα 4 αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ελβετία. Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, σχεδόν διπλάσιος αριθμός αυτοκινήτων εφοδιάζονταν με τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος, σχεδόν 3 στα 5 αυτοκίνητα πουλήθηκαν στη Σουηδία. Πάνω από τα μισά από τα Ford που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν εφοδιασμένα με συστήματα cruise control και σχεδόν όλα όσα πουλήθηκαν στην Τουρκία. Πάνω από τους 3 στους 4 οδηγούς αγοράζουν αυτοκίνητα με συστήματα φωνητικού ελέγχου (voice-control) που χρησιμοποιούνται για τηλεφωνικές κλήσεις, αναπαραγωγή μουσικής, ανεύρεση εστιατορίων και εισαγωγή προορισμού πλοήγησης. Το λευκό ήταν το δημοφιλέστερο χρώμα, μπροστά από το μαύρο, ασημί, γκρι και το μπλε που σημείωσε την ταχύτερη αύξηση δημοτικότητας.

Η έρευνα πάνω στις συνήθειες των αγοραστών νέων αυτοκινήτων έγινε σε 22 χώρες σε όλη την Ευρώπη, αναδεικνύοντας τάσεις και διαφορές ανά περιοχή και χώρα. Η μελέτη αποκαλύπτει σημαντικές αυξήσεις στον αριθμό αυτοκινήτων με τεχνολογίες που βοηθούν τους οδηγούς να παρκάρουν, να αποφεύγουν συγκρούσεις, να διατηρούν σταθερές ταχύτητες και αποστάσεις από προπορευόμενα οχήματα.

Η Ford εξήγγειλε πριν από λίγο καιρό το Ford Smart Mobility, το σχέδιο της εταιρείας να συμβάλλει στην αλλαγή της φιλοσοφίας μεταφορών μέσα από καινοτομίες στη συνδεσιμότητα, τον τρόπο μετακινήσεων, τα αυτόνομα οχήματα και την εμπειρία των πελατών. Ένας στόλος πλήρως αυτόνομων ερευνητικών οχημάτων Ford Fusion Hybrid, που χρησιμοποιούν αισθητήρες και υπολογιστικές τεχνολογίες των σημερινών οχημάτων Ford, εξελίσσεται περαιτέρω στις ΗΠΑ και υποβάλλεται σε συνεχείς δοκιμές, καθώς η Ford εντείνει τις προσπάθειές της στην υλοποίηση ενός προηγμένου ερευνητικού προγράμματος για τα αυτόνομα αυτοκίνητα.

Το Active Park Assist, χρησιμοποιεί αισθητήρες και το σύστημα διεύθυνσης του οχήματος για να βοηθήσει τους οδηγούς να εντοπίσουν τον κατάλληλο χώρο στάθμευσης και στη συνέχεια να παρκάρουν. Το σύστημα τοποθετήθηκε σε πάνω από 1 στα 3 (34%) αυτοκίνητα Ford στην Ευρώπη, αύξηση 28 % από πέρσι. Στην Ελβετία ο αριθμός αυτός ήταν 3 στα 4 αυτοκίνητα (72 %), και ακολούθησαν η Ολλανδία (62 %), και η Ισπανία (61 %).

Το Active City Stop, βοηθά στη μείωση της σφοδρότητας συγκρούσεων εφαρμόζοντας αυτόματα πίεση πέδησης εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα σε ξαφνική επιβράδυνση προπορευόμενων οχημάτων. Πέρσι, πάνω από of 1 στα 8 (13 %) αυτοκίνητα της παραγωγής εφοδιάζονταν με το σύστημα αυτό, αύξηση από το 7 % που ήταν πέρσι. Η τεχνολογία αυτή ήταν πιο δημοφιλής στη Σουηδία (59 %), και ακολούθησαν η Νορβηγία (58 %), και η Ελβετία (41 %).

Το Adaptive Cruise Control, επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρούν μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Πέρσι, πάνω από τα μισά νέα Ford στην Ευρώπη ήταν εφοδιασμένα με κάποιο είδος της τεχνολογίας cruise control, αύξηση από 48 % στο 52 %. Η Τουρκία ήταν πρώτη με ποσοστό 86 %, μπροστά από τη Φινλανδία (84 %), και τη Σουηδία (80 %).

Το Lane Keeping Aid ανιχνεύει μία ακούσια απομάκρυνση από τη λωρίδα κυκλοφορίας και εφαρμόζει ροπή διεύθυνσης, προειδοποιώντας τους οδηγούς να επαναφέρουν το όχημα. Πέρσι, το 51 % των οχημάτων που πωλήθηκαν στη Σουηδία εφοδιάζοντας με αυτή την τεχνολογία, και ακολούθησαν η Νορβηγία (28 %) και η Ελβετία (21 %). Σε όλη την Ευρώπη, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν με Lane Keeping Aid αυξήθηκε κατά 20 %.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v