Νέο Volvo XC90 T8: Υβριδικό SUV

Το νέο XC90 T8 σηματοδοτεί την είσοδο της Volvo στον χώρο των πολυτελών plug-in υβριδικών SUV και εντυπωσιάζει με τον σχεδιασμό και τα προγράμματα οδήγησής του.
Νέο Volvo XC90 T8: Υβριδικό SUV
του Σπύρου Ρέκκα

Η Volvo δημιούργησε το πρώτο πολυτελές plug-in υβριδικό SUV στη κατηγορία του. Με τη χρήση της νέας μεταβλητής αρχιτεκτονικής προϊόντος για την κατασκευή οχημάτων και τη νέα γενιά δίλιτρων τετρακύλινδρων κινητήρων Drive-E, η μάρκα δημιούργησε ένα επταθέσιο SUV, με απόδοση 400 ίππων και ροπή 64,6 χλγμ., εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές 59 γραμ./χλμ. και μεγάλη οικονομία καυσίμου 2,5 λίτρα/100 χλμ. Το νέο XC90 T8 επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9΄΄. Διαθέτει πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης:

Hybrid: Αυτό είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα, κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Στο πρόγραμμα αυτό, εναλλάσσεται αυτόματα ανάμεσα στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης Drive-E και τον ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Pure: Σε αυτό το πρόγραμμα, όταν η μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου είναι πλήρως φορτισμένη, χρησιμοποιείται ωςαποκλειστική πηγή ενέργειας για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα. Το XC90 T8 έχει εμβέλεια πάνω από 40 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Χάρη μάλιστα, στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, το πρόγραμμα αυτό είναι ιδιαίτερα οικονομικό στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Αν απαιτείται περισσότερη ενέργεια, τίθεται αυτόματα σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης Drive-E.

Power: Στο πρόγραμμα αυτό, ο οδηγός απολαμβάνει τη συνδυασμένη απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και τουηλεκτροκινητήρα. Κατά την εκκίνηση, το SUV εκμεταλλεύεται την απόκριση και ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μέχρι να ανεβάσει στροφές ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές, αντίστοιχη ενός κινητήρα μεγάλου κυβισμού όπως ο V8.

AWD: Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει συνεχή κίνηση στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες. Το πλεονέκτημα της δυνατότητας χειροκίνητης επιλογής τετρακίνησης είναι ότι ο οδηγός μπορεί να τη χρησιμοποιήσει όταν χρειάζεται, κατά την κρίση του, ή να επιλέξει να εξοικονομήσει ενέργεια για τη συνέχεια.

Save: Αν η μπαταρία είναι φορτισμένη, το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μη χρησιμοποιήσει όλη την ενέργεια της μπαταρίας, για να μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα καθαρή ηλεκτροκίνηση. Εναλλακτικά, αν η μπαταρία έχει εξαντληθεί, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για να φορτίσει τη μπαταρία τόσο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα καθαρή ηλεκτροκίνηση με το πρόγραμμα Pure.

Μια ειδικά διαμορφωμένη έκδοση του δίλιτρου τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης Drive-E turbo ισχύος 318 ίππων και ροπή 40,2 χλγμ. Αποδίδοντας ιπποδύναμη 82 ίππων και ροπή 24 χλγμ., ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την υβριδική λειτουργία. Το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει και αυτό προσαρμοστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα. Η τεχνολογία shift-by-wire επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτρονικά.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v