Kepler-16b: Ένας πλανήτης με… δύο ήλιους

Σύμφωνα με πρόσφατή ανακοίνωσή της, η NASA ανακάλυψε τον πρώτο πλανήτη ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά γύρω από δύο ήλιους. Ο λόγος για τον Kepler-16b, ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να ανήκει σε σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Kepler-16b: Ένας πλανήτης με… δύο ήλιους
Βρίσκεται στον γαλαξία μας και έχει δυο ανατολές και δυο δύσεις. Θυμίζει αρκετά τον πλανήτη Tatooine από το Star Wars, αλλά όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες της NASA ο Luke Skywalker και οποιοσδήποτε γήινος δύσκολα θα μπορούσε να επιβιώσει στην επιφάνειά του.

Ένας «παγωμένος» πλανήτης με δύο ήλιους

Επειδή τα δυο άστρα του είναι μικρότερα από τον δικό μας ήλιο και λιγότερο θερμά, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του Kepler-16b υπολογίζεται ότι κυμαίνεται από -73 ως -101 βαθμούς Κελσίου. Μπρρρ… O Kepler-16b, βρίσκεται σε μια γωνιά του Γαλαξία μας σε απόσταση 200 ετών φωτός από τη Γη κα σύμφωνα με τις μέχρι τώρα μετρήσεις είναι ένας «γίγαντας αερίων» με μάζα όσο το ένα τρίτο αυτής του Δία.

«Καταπληκτική μέτρηση»

«Πρόκειται για μια καταπληκτική μέτρηση από το Kepler. Το πιο συναρπαστικό όμως είναι ότι υπάρχει εκεί έξω ένας πλανήτης που περιστρέφεται γύρω από δυο άστρα» δήλωσε ο Alan Boss του Carnegie Institution, ένας εκ των κύριων συγγραφέων της σχετικής μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Science».

To «ταξίδι» του τηλεσκόπιου Kepler

Τον πλανήτη «ανακάλυψε» το τηλεσκόπιο Kepler, το οποίο ξεκίνησε το «ταξίδι» του το 2009 προς αναζήτηση πλανητών που να μοιάζουν με τη Γη. Σχεδιάστηκε για να βρίσκει αστέρια των οποίων το φως «τρεμοπαίζει» όταν ένας άλλος πλανήτης περνάει μπροστά από το άστρο και το τηλεσκόπιο. Σε αυτή την περίπτωση, η επιστημονική ομάδα παρατήρησε αυτό το «τρεμόπαιγμα», όταν το ένα άστρο πέρασε μπροστά από το άλλο, γεγονός που επιβεβαίωσε την διπλή τροχιά του πλανήτη.

Πηγή: BBC