Οι αγαπημένοι β΄ρόλοι της ελληνικής τηλεόρασης

Μπορεί τυπικά να ήταν «δεύτεροι», αλλά οι ρόλοι μας μισότρελης μεγαλοαστής, μιας καπάτσας οικονόμου, ενός αντιπαθητικού διαχειριστή και άλλων επτά αγαπημένων «β’ ηρώων» έγραψαν την δική τους ιστορία ακατάσχετου γέλιου στην ελληνική τηλεόραση.
Οι αγαπημένοι β΄ρόλοι της ελληνικής τηλεόρασης
του Γιώργου Κόκουβα

Συνήθως ως β’ ρόλο εννοούμε τον ρόλο εκείνο που λειτουργεί υποστηρικτικά προς τους πρωταγωνιστικούς και είναι δευτερεύουσας σημασίας. Συνήθως. Γιατί επτά αγαπημένοι μας β’ ρόλοι απέδειξαν πως όταν οι σεναριογράφοι έχουν κέφια, αυτοί οι ήρωες γίνονται ο λόγος που παρακολουθούμε ελληνικές κωμικές σειρές και βλέπουμε ευχάριστα εξαιτίας τους ακόμη και την χιλιοστή επανάληψή τους στην μικρή οθόνη. Το δικό μας Όσκαρ β’ ρόλου, λοιπόν, πηγαίνει στους…:

Ντένη Μαρκορά (Δυό Ξένοι)
Ένα όνομα, μια ιστορία. Η Ντεν-Μαρ γοητεύει τους πάντες, κάνει τους ψυχαναλυτές αλκοολικούς, φοράει μια πρόχειρη γούνα για να ρίξει κέρματα στους αγώνες της Πανάθας, συνεννοείται με την «ντροπή-της-στέπας» Μαρούσκα χωρίς να ξέρει λέξη ρωσικά και, όταν δεν σκοτώνεται με την Χρυσούλα Διαβάτη που παίζει άριστα τον ρόλο της ξύπνιας κυράτσας, γίνεται ringtone, group στο Facebook και βάζει τον Αλέξανδρο Ρήγα και τον Δημήτρη Αποστόλου στο πάνθεον των τηλεοπτικών σεναριογράφων για τον ρόλο που ζήλεψε κάθε συνάδελφός τους. Τα λόγια είναι περιττά για τον β’ ρόλο που έγινε με το σπαθί του (και το Evian του)… α’:


Ασπασία (Ντόλτσε Βίτα)
Είναι ένας από τους λόγους που η «Dolce Vita» των Ρήγα-Παπαπέτρου είναι πιο γνωστή στην χώρα μας από το ομώνυμο αριστούργημα του Φελίνι. Αριστουργηματικός είναι και ο ρόλος της παρθένας πλην καπάτσας οικονόμου της οικίας Μαρκάτου στο Παλαιό Ψυχικό, στο οποίο η μοίρα την έφερε να προσέχει την γιαγιά Όλγα. Η Μαρία Καβογιάννη στον ρόλο της ζωής της τραγουδάει αμέριμνη «Μακαρένια», νομίζει ότι το «I will survive» είναι σιχτίρισμα και δίνει ρεσιτάλ γέλιου, πλάι στον άλλο καλοδουλεμένο β’ ρόλο της σειράς, την Σάσα Παπαδήμα, που λατρεύεται ακόμη και σήμερα τόσο ώστε να έχει το δικό της Twitter και να μεταδίδει τα νέα της παλιοπαρέας των Βορείων Προαστίων με σύνθημα «Όταν εγώ παρακινούσα σεξουαλικές επαναστάσεις, η Σαμάνθα ήταν ακόμα παρθένα».


Λάζαρος (Είσαι το ταίρι μου)
Ο Άρης Σερβετάλης συστήνεται στο ελληνικό κοινό και επιλέγει να το κάνει με μία κόκκινη μοϊκάνα και ένα ιγκουάνα με το όνομα Μήτσος ανά χείρας. Ο ρόλος που έκανε μόδα τις κατοικίδιες σαύρες και κάρφωνε το τηλεοπτικό κοινό στους καναπέδες κάθε Δευτέρα για να ακούσει τις ατάκες του δεν θα μπορούσε να αποδοθεί καλύτερα από κάποιον άλλο.


Θεία Μπεμπέκα (Οι Τρεις Χάριτες)
Άλλη μία «καπάτσα κυρία» κάνει σπαρταριστά τα επεισόδια της θρυλικής σειράς «Οι τρεις χάριτες», δίνοντας τα φώτα της στις ανιψιές της. Οι Ρέππας-Παπαθανασίου γράφουν και η Άννα Κυριακού ερμηνεύει τον πρώτο «βοηθητικό» ρόλο της ιδιωτικής τηλεόρασης που φαίνεται να χτίστηκε με ακομπλεξάριστη χιουμοριστική διάθεση. Από τα μακρινά 90s, η θεία Μπεμπέκα έρχεται για να δώσει απάντηση σε κάθε ερώτημα.


Βασίλης Χαλακατεβάκης (Απαράδεκτοι)
Περίπου την ίδια εποχή, η απολαυστική Δήμητρα Παπαδοπούλου δημιουργεί τους θρυλικούς Απαράδεκτους, και την υπέροχη πρωταγωνιστική τετράδα πλαισιώνει ο μίζερος και αντιπαθής διαχειριστής της πολυκατοικίας στην οδό Αδάμαντος 4 στον Λυκαβηττό. Σύμφωνα με τους «απαράδεκτους», ο κύριος Βασίλης είναι «κατάμονος, δεν τον πλησιάζει άνθρωπος, είναι σαν ετοιμόγεννος και τον διακρίνει ο ανθρωποδιώχτης» - ιδανική παρέα δηλαδή για το άλλο «κλωτσοσκούφι» της σειράς, την Ρένια Λουιζίδου – Αστροπελέκι.


Ματίνα Μανταρινάκη (Κωνσταντίνου και Ελένης)
Ο Χάρης Ρώμας και η Άννα Χατζησοφιά χτίζουν μία από τις γνωστές ιστορίες δύο αταίριαστων χαρακτήρων (Χάρης Ρώμας και Ελένη Ράντου) και προσθέτουν στην εξίσωση έναν σωρό γελοίους χαρακτήρες. Ένας από αυτούς κερδίζει επάξια τον τίτλο της καλύτερης γεροντοκόρης της ελληνικής τηλεόρασης. Η Ματίνα κλαίει σαν σειρήνα, μαζεύει σε ένα σεντούκι την προίκα της, μαγειρεύει για τους γείτονες, και είναι διατεθειμένη να κάνει τα πάντα ακόμα και για ένα συνοικέσιο «με έναν κουτσό ομοφυλόφιλο με γυάλινο μάτι». Οι χοντράδες φυσικά δίνουν και παίρνουν, αλλά μια δεκαετία μετά, το όνομά της χρησιμοποιείται ως συνώνυμο των απανταχού νυμφομανών.


Χοσέ (Σαββατογεννημένες)
Ο Γιώργος Καπουτζίδης, λίγο πριν το μεγάλο μπαμ του «Παρά Πέντε» έκανε ένα μικρότερο μπαμ με τις –ίσως ακόμη πιο απολαυστικές- Σαββατογεννημένες του. Για τον εαυτό του κράτησε έναν δεύτερο ρόλο, αλλά έδειξε μέσα από αυτόν ότι σεναριογράφος και ηθοποιός δεν είναι καθόλου ασυμβίβαστες έννοιες. Ο πόλεμος με την σενιόρα Σούλα δεν τελειώνει ποτέ. Enjoy:


Θεοπούλα και Αμαλία (Στο Παρά Πέντε)
Ούτε από την δεύτερη σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη έλειπαν οι απολαυστικοί δεύτεροι ρόλοι. Δεν χρειάζονται συστάσεις: Η υπερήλικη αλλά πάντα σε ετοιμότητα Θεοπούλα και η Ζέτα Μακρυπούλια ως Αμαλία με αρκαδική προφορά έγιναν θέμα συζήτησης σε καθημερινή βάση για το σύνολο του κοινού, που επέστρεφε στο σαλόνι του κάθε Δευτέρα βράδυ, από όπου κι αν βρισκόταν για να φέρει το «Παρά Πέντε» στην κορυφή των τηλεθεάσεων.








Τζόνι (Εγκλήματα)
Δεν θα μπορούσε να λείπει κάποιος ρόλος από άλλη μια αγαπημένη κωμική σειρά του Λευτέρη Παπαπέτρου. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος καταφθάνει από την Αγγλία για να βοηθήσει την εγκληματική παρέα στην αλληλοεξόντωση. Είτε υπομένει τα βασανιστήρια της σατανικής Σωσώς, είτε χαζολογάει με την ιερόδουλο Κορίνα, ερμηνευμένη ιδανικά και πάλι από την αξεπέραστη Μαρία Καβογιάννη, ο Τζόνυ απογείωσε την δεύτερη σεζόν των Εγκλημάτων.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v