Νίκος Σακάλογλου, Σωτήρης Τσαντίλας – Briefcase

Νίκος Σακάλογλου, Σωτήρης Τσαντίλας – Briefcase
Οι Νικόλας Σακάλογλου και Σωτήρης Τσαντίλας ολοκλήρωσαν το 2011 το σχεδιασμό του Briefcase. Το παιχνίδι παρουσιάστηκε στο 2ο Διαγωνισμό Σχεδιασμού Επιτραπεζίων του Greek Guild και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές. Στον κόσμο του Briefcase, 2-4 παίχτες αναλαμβάνουν ως στελέχη επιχειρήσεων να χτίσουν τη δική τους εταιρική αυτοκρατορία. Από χρηματιστηριακές μέχρι καζίνο κι από πανεπιστήμια μέχρι ποδοσφαιρικές ομάδες(!), φιλόδοξοι επιχειρηματίες θα μπεγλερίσουν τις εταιρίες σα χάντρες, με απώτερο και μοναδικό σκοπό την οικονομική κυριαρχία!

Η συνεργασία του Νικόλα με τον Σωτήρη «γεννήθηκε» από μία… online παρτίδα! «Όλα ξεκίνησαν όταν πριν από 5 χρόνια δημιουργήθηκε το Greek Guild του BGG. Μέσα από αυτή την παρέα έμαθα πολλά για τα επιτραπέζια, γνώρισα πολλούς και δημιουργικούς ανθρώπους και φυσικά έζησα πολύ όμορφες στιγμές παιχνιδιού. Κάποια στιγμή, έχοντας παίξει πάνω από 350 διαφορετικά παιχνίδια, άρχισα να έχω τις δικές μου ιδέες πάνω στον σχεδιασμό. Κάπου εκεί γνώρισα τον Σωτήρη ,σε μια online παρτίδα Diplomacy, ο οποίος είχε επίσης νέες ιδέες και δημιουργικές ανησυχίες, ταίριαξαν οι ιδέες μας, συνεργαστήκαμε πολύ καλά και προέκυψε το Briefcase», μου λέει ο Νίκος.

"Πικάροντας" τον σχεδιαστή!

Σε τι συνίσταται όμως, η επιτυχία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού; Για τον Σωτήρη κάτι τέτοιο είναι σχετικό. «Κάθε παίκτης έχει διαφορετικές προσδοκίες από τα επιτραπέζια. Πρέπει πρώτα απ' όλα να δίνει χαρά με την ευρύτερη έννοια. Αυτό μπορεί να σημαίνει από διασκέδαση με την παρέα έως σημαντική πνευματική πρόκληση και ανταγωνισμό με τους υπόλοιπους παίκτες. Πιστεύω ότι ένα επιτραπέζιο είναι επιτυχημένο όταν προσφέρει διλλήματα, πολλές επιλογές και πολλές εναλλακτικές στρατηγικές για τους παίκτες. Σημαντικό στοιχείο είναι και η καλλιτεχνική του αξία ως προς την εικονογράφηση και την γενικότερη αισθητική του. Ένα καλό επιτραπέζιο παιχνίδι δεν είναι απλώς παιχνίδι, αλλά πλήρης καλλιτεχνική δημιουργία», λέει χαρακτηριστικά, ενώ ο Νίκος στέκεται στη πρωτοτυπία των μηχανισμών ενός επιτραπέζιου και το πόσο καλά σε «βάζει» στο θέμα του.

Οι δυο τους πάντως, δεν αναγκάστηκαν να «αφήσουν» πίσω άλλες υποχρεώσεις για να ασχοληθούν με τη δημιουργία του Briefcase. «Μία φορά το μήνα ή μια φορά στις δεκαπέντε μέρες μαζευόμασταν με τους φίλους και παίζαμε επιτραπέζια. Από κάποια στιγμή και μετά, αντί να παίζουμε επιτραπέζια άλλων αρχίσαμε να δουλεύουμε δικές μας ιδέες», λέει ο Σωτήρης και προσθέτει πως η ολοκλήρωση του Briefcase τους πήρε πάρω από ένα χρόνο καθώς το «δούλευαν» λίγο – λίγο.

Τις λιγοστές, προς το παρόν, προσπάθειες στον χώρο της δημιουργίας επιτραπέζιων στην Ελλάδα ο Νίκος τις αποδίδει στο ότι οι σχεδιαστές δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμα πλήρως με τον χώρο. «Είμαστε νέοι στον χώρο, αλλά έχουμε μπει δυναμικά. Το Greek Guild του Boardgamegeek.com (του μεγαλύτερου site για επιτραπέζια στον κόσμο) είναι από τα μεγαλύτερα και πιο δραστήρια διεθνώς. Αργήσαμε λίγο να δούμε το επιτραπέζιο σαν hobby ενηλίκων, αλλά νομίζω ότι καλύπτουμε γρήγορα το χαμένο έδαφος και εξελισσόμαστε ταχύτατα», αναφέρει και στέκεται στην ποιότητα τόσο των σχεδιαστών, όσο και των εταιρειών έκδοσης: «Ήδη έχουμε Έλληνες σχεδιαστές με καλές ιδέες, ελληνικές εταιρείες έκδοσης επιτραπέζιων που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές και ,το πιο σημαντικό, ένα ικανοποιητικό, ταχέως αυξανόμενο και πολύ καλά ενημερωμένο αριθμό παικτών».

Όσον αφορά το «δίλημμα» της κυκλοφορίας ενός παιχνιδιού μέσω εταιρείας ή κάποιας πλατφόρμας χρηματοδότησης οι απόψεις τους δεν συγκλίνουν απόλυτα. «Νομίζω ότι το παιχνίδι πρέπει να κυκλοφορεί από εταιρεία. Όχι τόσο λόγω των εξόδων, αφού υπάρχουν λύσεις όπως οι διάφορες πλατφόρμες χρηματοδότησης, αλλά κυρίως επειδή κάθε ένας θα πρέπει να κάνει αυτό που καταφέρνει καλύτερα: ο σχεδιαστής οφείλει να δημιουργήσει ένα άριστο επιτραπέζιο, αλλά μια καλή εταιρεία είναι αυτή που συνήθως ξέρει πώς να παράξει και να κυκλοφορήσει αυτό το άριστο επιτραπέζιο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», λέει ο Σωτήρης ενώ ο Νίκος τάσσεται υπέρ της επιλογής μιας πλατφόρμας χρηματοδότησης για το σχεδιαστή που θέλει να αποφύγει τον εκδότη.

Ολοένα και περισσότερα παιχνίδια τον τελευταίο καιρό μεταφέρονται με επιτυχία σε ψηφιακή μορφή. Ποια είναι η άποψη του Σωτήρη και του Νίκου πάνω σε αυτή την…. μετακόμιση; Μήπως έτσι τα παιχνίδια χάνουν μέρος από την «γοητεία» τους; Ο Σωτήρης είναι ξεκάθαρος: «Καθόλου, απεναντίας θα χαιρόμουν να δω το Briefcase και σε ψηφιακή μορφή. Βέβαια, ένα επιτραπέζιο που αποκτά ψηφιακή μορφή δεν δίνει την ίδια αίσθηση με το αρχικό, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι "χάνει" κάτι. Απλώς εξυπηρετεί με διαφορετικό τρόπο αφού μπορεί να παιχτεί ανά πάσα στιγμή σε κινητό, ή online, ή με μεγαλύτερες παρέες, ή ακόμα και χωρίς άλλους παίκτες». Από τη πλευρά του ο Νίκος είναι πιο επιφυλακτικός: «Σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εμπειρία μιας παρτίδας με πραγματικούς αντιπάλους. Άλλωστε τα επιτραπέζια είναι μια μορφή κοινωνικής συνεύρεσης, και αφαιρώντας το στοιχείο της ανθρώπινης επαφής χάνεται σημαντικό κομμάτι της μαγείας τους», λέει χαρακτηριστικά, αν και αναγνωρίζει ότι οι ψηφιακές εφαρμογές δίνουν την ευκαιρία σε ανθρώπους που δεν έχουν χρόνο ή δυνατότητα για μια face to face παρτίδα, μια εναλλακτική λύση να παίξουν το αγαπημένο τους παιχνίδι.

Όσον αφορά τα μελλοντικά τους πλάνα, μάλλον από τη στιγμή που… κόλλησαν το μικρόβιο, θα μας απασχολήσουν ξανά. «Μου αρέσει η διαδικασία δημιουργίας επιτραπέζιων, οπότε σίγουρα θα υπάρξουν και νέα παιχνίδια, αρκεί φυσικά να έχουμε έμπνευση. Ήδη έχουμε, μαζί με τον φίλο Σωτήρη, δύο νέα παιχνίδια στα σκαριά», λέει ο Νίκος.

Το Briefcase θα κυκλοφορήσει επίσημα τον Ιούνιο 2012 από την Artipia Games. Η γραφιστική επιμέλεια ανήκει στον Αντώνη Παπαντωνίου. Οι συντελεστές τρέχουν αυτή την εποχή τη δική τους καμπάνια χρηματοδότησης στο Indiegogo (πλατφόρμα crowdfunding) και προσφέρουν στους υποστηρικτές του project μειωμένη τιμή για το Briefcase (€28 αντί €35) και αποκλειστικές, επιπλέον κάρτες που προσθέτουν σημαντικά στην εμπειρία του παιχνιδιού. Πληροφορίες για το παιχνίδι στη σελίδα της Artipia και για την υποστηρίξη του project στην καμπάνια στο indiegogo.

Βίντεο: Παρουσίαση του παιχνιδιού
.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v